Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander Legends (CMR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2016 | 19,95 | |||
foil | ||||
Commander Legends (EF) | 24,95 |
Prijs:
€ 24,95
Zelfs "put it into your hand" (Twilight Prophet bijvoorbeeld) is wat anders dan "draw".
De ability van Niv-Mizzet, the Firemind zal dus NIET triggeren door de ability van Twilight Prophet.
Dat leek mij ook inderdaad, maar ik wist het even niet zeker. En sorry Jense als je dacht dat ik met die opmerking niet mezelf, maar jou bedoelde. Ik ben niet altijd even handig met formuleren.
Edit: Doh! Wanneer vinden ze geschreven intonatie uit! En dat ja!
@Casper: Gekkigheid, natuurlijk. Ik zit er vaak genoeg naast maar probeer zo vaak mogelijk vragen te beantwoorden om zelf beter te worden in de regels. Als ik er naast zit is er altijd wel iemand die het zeer snel verbetert!
Nee, "draw" is een technische term in Magic.
Verre van, volledig bewust van mijn eigen gebrek aan kennis wat dit aangaat. Ik zat alleen even met of een landje revealen en in het spel brengen telt als het trekken van een kaart. Het woordje "ook" in de originele vraag impliceerde voor mij een beetje dat het revealen van een landje en die droppen ook telde als een kaart trekken, maar misschien was dat ook wel wat ver gezocht. Je antwoord klopt natuurlijk sowieso.
"Er is hier vast iemand met meer verstand van zaken," wat een wantrouwen van mijn kennis, Casper!
De nonland die je revealed is de kaart die je pakt. Kaarten die revealed worden verlaten namelijk niet hun zone. In dit geval is de onthulde nietland kaart tevens ook de bovenste kaart van je bibliotheek. Vervolgens moet je een kaart pakken, en valt de bovenste kaart en de onthulde kaart samen.
Nou,.. Ik zelf weet het even niet. Sowieso is het zo dat als je een landje revealed je niet OOK nog een kaart mag trekken. Dat zit hem natuurlijk in het woordje "otherwise" (zo niet). Maar telt het revealen van een landje en deze in het spel brengen wel als het trekken van een kaart? Lijkt mij van niet, maar ik heb het vaker fout natuurlijk. Beetje arguing semantics, maar voor kaarten zoals Sphinx’s Tutelage maakt het weldegelijk uit. Er is hier vast iemand met meer verstand van zaken.
Klopt!
Als je een nonland card revealt, is dat dan ook de kaart die je moet trekken? Ja toch?
Legendary Creature - Merfolk Wizard 1 / 3
4: Scry 1, then reveal the top card of your library. If it's a land card, put it onto the battlefield tapped. Otherwise, draw a card.
Partner (You can have two commanders if both have partner.)
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2016-11-08 - wotc
No player may take another action while you're resolving the activated ability.
2016-11-08 - wotc
If your Commander deck has two commanders, you can only include cards whose own color identities are also found in your commanders' combined color identities. If Akiri and Silas Renn are your commanders, your deck may contain cards with white, blue, black, and red in their color identity, but not green.
2016-11-08 - wotc
Both commanders start in the command zone, and the remaining 98 cards of your deck are shuffled to become your library.
2016-11-08 - wotc
To have two commanders, both must have the partner ability as the game begins. Losing the ability during the game doesn't cause either to cease to be your commander.
2016-11-08 - wotc
Once the game begins, your two commanders are tracked separately. If you cast one, you won't have to pay an additional 2 the first time you cast the other. A player loses the game after having been dealt 21 damage from one of them, not from both of them combined. Command Beacon's effect puts one into your hand from the command zone, not both.
2016-11-08 - wotc
An effect that checks whether you control your commander is satisfied if you control one or both of your two commanders.
Decktips