Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Twilight Prophet

Serie: Rivals of Ixalan (RIX)

Rarity: Mythic Rivals of Ixalan Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rivals of Ixalan
 -
9,95
 -
17,95
Twilight Prophet | Rivals of Ixalan

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 17,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
5-12-2018 16:37:00

In standard wordt Skymarcher Aspirant gespeeld met o.a. Legion’s Landing en History of Benalia. Die decks krijgen best wel snel de city's blessing.

5-12-2018 13:55:00

Een vriend van me speelt deze in een soort Vampire-tribal creature-control-achtig multiplayerdeck. Vooral in multiplayer is hij eigenlijk bijna altijd wel gezegend door de stad wanneer deze Profeet het slagveld betreedt.

Maar onze multiplayer-meta is wel wat casuallig. Ik tel nooit beurten, maar het zou me niks verbazen als deze pas beurt zeven of zo de battlefield op komt. Maar dan is ze evengoed erg eng. Goede finisher.

5-12-2018 13:30:00

Meestal speelt men er iets van tokens bij. 6 land + Twilight Prophet + Call to the Feast is bijvoorbeeld niet heel moeilijk.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-12-2018 13:27:00

Stel dat je mag beginnen. Je beginhand bestaat uit 7 kaarten. De eerste beurt skip je je draw. Je speelt per beurt 1 land en 1 permanent. Dan heb je in beurt 5 op tafel liggen: 5 land + 5 andere permanents = 10 permanents totaal = city's blessing. (Je hebt dan 7 + 4 = 11 kaarten geraapt).
Dus beurt 5 is een haalbare kaart zonder gekke dingen en zonder interventie van je tegenstander. Dan kun je jezelf vervolgens afvragen wat daarin reëel is. Want als er in 5 beurten tijd niets kapotgemaakt wordt speel je of tegen iemand die net als jij heel veel creatures spamt en je in een status quo positie zit, of je speelt alleen maar kaarten die je tegenstander geen fluit boeien, of je speelt tegen een incompetente zoutzak.

5-12-2018 13:18:00

@ Jense
Excuus je heb gelijk.

5-12-2018 11:51:00

Ja, jij vraagt je af hoe snel het kan..

Wees iets specifieker als je een antwoord wilt waar je meer mee kan.

5-12-2018 11:05:00

Hmm een gebanned kaart die zelfs restricted is in vintage.... bedankt I guess...

5-12-2018 09:36:00

Beurt 1 is vast mogelijk met Fastbondeske truckjes.

5-12-2018 09:16:00

Maar hoe snel zou je ascend kunnen hebben?

5-12-2018 08:54:00

Dat ligt aan je deck. In een control deck waarbij het grootste deel van je permanents uit landjes bestaat kan het wel even duren. In een Aggro deck kan het rap gaan, daar speel je natuurlijk gewoon je landjes en cast je veel creatures. In een Vampire deck kan het helemaal snel gaan omdat Vampires veel tokens make.

5-12-2018 07:11:00

Is de Ascend mechanic niet een beetje langzaam of kan het best snel gaan?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2018 01:55:00

Dan krijg je twee losse triggers die beiden zeggen dat je de topkaart van je library moet revealen, in je hand moet stoppen, dat je tegenstander(s) X levens verliezen en jij X levens krijgt. Dus heel dat riedeltje doe je twee keer.

Je "raapt" dus twee keer 1 extra kaart en per kaart verliezen je tegenstanders 1x X levens en krijg je zelf 1x X levens.

Ik zeg hierbij "raapt" omdat revealen en in je hand stoppen nief hetzelfde is als 'draw a card'.

23-5-2018 00:50:00

hoe zit het eigenlijk als een speler 2x deze kaart op tafel krijgt met city's blessing?

pakt deze speler dan een 2e kaart in de upkeep, of word de damage van de eerst gepakte kaart dan dubbel geteld?

23-2-2018 22:17:00

Ah, ja. Vrij essentieel detail vergeten, ik had de beurt ervoor een Azor, the Lawbringer gecast.

23-2-2018 21:50:00

Hij had toch gewoon na de trigger van Twilight Prophet zijn sacrament kunnen casten om decken te voorkomen of zie ik iets over het hoofd in je verhaal?

Oracle

Creature - Vampire Cleric 2 / 4

Flying
Ascend (If you control ten or more permanents, you get the city's blessing for the rest of the game.)
At the beginning of your upkeep, if you have the city's blessing, reveal the top card of your library and put it into your hand. Each opponent loses X life and you gain X life, where X is that card's converted mana cost.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/19/2018
If the mana cost of the revealed card includes X, X is considered to be 0.

1/19/2018
If the revealed card doesn’t have a mana cost (because it’s a land card, for example), its converted mana cost is 0.

1/19/2018
The converted mana cost of a split card, such as cards with aftermath from the Amonkhet block, is based on the combined mana cost of its two halves.

1/19/2018
In a Two-Headed Giant game, Twilight Prophet’s last ability causes the opposing team to lose twice X life and you gain X life.

1/19/2018
Once you have the city’s blessing, you have it for the rest of the game, even if you lose control of some or all of your permanents. The city’s blessing isn’t a permanent itself and can’t be removed by any effect.

1/19/2018
A permanent is any object on the battlefield, including tokens and lands. Spells and emblems aren’t permanents.

1/19/2018
If you cast a spell with ascend, you don’t get the city’s blessing until it resolves. Players may respond to that spell by trying to change whether you get the city’s blessing.

1/19/2018
If you control ten permanents but don’t control a permanent or resolving spell with ascend, you don’t get the city’s blessing. For example, if you control ten permanents, lose control of one, then cast Golden Demise, you won’t have the city’s blessing and the spell will affect creatures you control.

1/19/2018
If your tenth permanent enters the battlefield and then a permanent leaves the battlefield immediately afterwards (most likely due to the “Legend Rule” or due to being a creature with 0 toughness), you get the city’s blessing before it leaves the battlefield.

1/19/2018
Ascend on a permanent isn’t a triggered ability and doesn’t use the stack. Players can respond to a spell that will give you your tenth permanent, but they can’t respond to getting the city’s blessing once you control that tenth permanent. This means that if your tenth permanent is a land you play, players can’t respond before you get the city’s blessing.

1/19/2018
Some cards have triggered abilities with an intervening “if” clause that checks whether you have the city’s blessing. These are worded “[Trigger condition], if you have the city’s blessing, [effect].” You must already have the city’s blessing in order for these abilities to trigger; otherwise they do nothing. In other words, there’s no way to have the ability trigger if you don’t have the city’s blessing, even if you intend to get it in response to the triggered ability.

Decktips