Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Strixhaven Mystical Archive (STA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 37,50 | |||
Strixhaven Mystical Archive | 24,95 | 49,95 | ||
Strixhaven Mystical Archive (EF) | 29,95 | |||
Etched Foil | ||||
Strixhaven Mystical Archive (EF-JP) | 39,95 | |||
Etched Foil Japans | ||||
Strixhaven Mystical Archive (JP) | 39,95 | 79,95 | ||
Japans |
Prijs:
€ 24,95
FOIL
€ 49,95
Oeh, dan kun je staying power, seth's tiger en een blink effect doen, zoals Eldrazi Displacer of een Soulherder. Zorgt waarschijnlijk voor vage blikken van tegenstanders als zoiets je lukt
Seht’s Tiger is blij dat hij nog iets goed doet.
Wacht..... dit kunnen we uitbuiten!
Cast een Staying Power en in response cast je deze. Dat werkt, toch?
Edit: Laat maar, {staying power} werkt alleen met "until end of turn" en "this turn".
Het is wel een "combo": Want inderdaad zullen je tegenstanders daarna geen permanents meer hebben. Het enige wat niet werkt, is dat je tegenstanders ook al hun kaarten moeten discarden.
Teferi’s Protection zegt "...your life total can't change". Daar heeft prevention niets mee van doen. De damage wordt gewoon gedaan, maar heeft geen lifeloss tot gevolg. Malignus zal dus feitelijk wél damage doen, alleen merk je daar niets van
Edit: wat Peter dus ook zegt
Protection prevent inderdaad damage, dus Malignus zou damage kunnen doen, maar Teferi’s Protection zegt ook dat je life total niet kan veranderen, dus doet de damage van Malignus niks.
Wie heeft eigenlijk gezegd dat de "Teferi’s Protection + Balancing Act combo" niet werkend is? Ik heb alleen een claim gelezen dat de combo anders werkt dan in eerste instantie iemand dacht.
Kan Malignus schade doen aan een speler onder Teferi’s Protection door een aanval, of is wat protection doet tegen damage iets anders dan een prevention effect?
M.b.t. discarden werkt hij niet zoals jij dacht dat hij zou werken.
En dat werd even gecheckt (voornamelijk omdat de vorige combo in zijn geheel niet werkte).
Ik snap even niet waar die Conspiracy-theorie voor nodig is.
Het leek mij een mooie combo maar schijnbaar valt het dus onder onzin en niet werkend.
Jammer dat deze site zo achteruitgegaan is dat mods kinderachtig samenspannen tegen een der laatste actieve gebruikers of beter gezegd betalende klanten.
Ik ga mij heil (en toekomstige aankopen) maar ergens anders zoeken kunnen de heren mods fijn onderling discusseren op stand.
Zelfs al blijft de hand gespaard, met Balancing Act heb je nog steeds voor : 'Each opponent sacrifices all permanents he or she controls'. Wat is daar 'niet werkend' aan?
@Peter: dank je wel, waardeer ik erg.
@Alex: tot nu toe heb je alleen maar onzin en niet-werkende combo's gepost. Zoals ik al verwachtte, denk jij dat je nieuwste combo weer anders werkt dan hij in werkelijkheid werkt, dus het leek me wijs dat even te checken. Zoals Peter al aangeeft, zijn handkaarten geen permanents, moet jij mogelijk discarden en houden je tegenstanders waarschijnlijk kaarten in hun hand over. "Het spreekt toch voor zich wat er gebeurd?" is een erg arrogante opmerking voor iemand die het aan de lopende band bij het foute eind heeft, nog afgezien van de grammaticale onjuistheid...
Ik heb je eerder al aangegeven hoe je dezelfde inhoud anders kunt verwoorden, zodat je positieve reacties krijgt en mensen die met je meedenken en een leuke discussie hier met jou en met elkaar willen voeren. Zoals je merkt, roepen je huidige forum posts voornamelijk negatieve reacties op en veroorzaken ze irritatie bij meerdere gebruikers en moderators. Ik raad je met klem aan je toon wat aan te passen, want wij streven hier naar een leuke site met blije, constructieve users.
@Johannes: mooi gevonden, je kunt iemand ondanks de Protection inderdaad nog millen. Wat ook werkt: poison counters + proliferate. Ik blijf een zwak hebben voor poison counters...
Ik denk dat Alex denkt dat zijn toon tegen Dustin, waar Peter over valt, vergelijkbaar is met de toon die Dustin eerder tegen Alex heeft gezet. En ik neem aan dat Alex inderdaad thuis heeft geleerd wat "geen manieren" zijn.
Ik geloof trouwens dat je met genoeg Chill of Foreboding effecten gevolgd door een Temple Bell activatie alsnog kun winnen van iemand die zich momenteel achter Teferi’s Protection schuilt.
Hoe kom je erbij dat je door Teferi’s Protection niet zou hoeven discarden? Kaarten in je hand zijn geen permanents. En hoe kom je erbij om zo'n toon tegen Dustin aan te slaan? Geen manieren geleerd thuis?
@dustin, wat denk jij dat er gebeurt? Ik snap niet wat er niet te snappen is. Het spreekt toch voor zich wat er gebeurd?
speel act. dan protection. jou kaarten en permanents zijn weg. act resolved. niemand houdt iets over. volgende beurt: jou hand en permanents keren terug.
@Alex: Misschien moet je even uitleggen wat dan precies je combo is met Balancing Act, ik snap het namelijk niet... wat denk jij dat er gebeurt als je Teferi’s Protection speelt en daarna Balancing Act?
Instant
Until your next turn, your life total can't change and you gain protection from everything. All permanents you control phase out. (While they're phased out, they're treated as though they don't exist. They phase in before you untap during your untap step.)
Exile Teferi's Protection.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2017-08-25 - wotc
---------- The following rulings focus on the "protection from" keyword ----------
2017-08-25 - wotc
If a player has protection from everything, it means three things: 1) All damage that would be dealt to that player is prevented. 2) Auras can't be attached to that player. 3) That player can't be the target of spells or abilities.
2017-08-25 - wotc
Nothing other than the specified events are prevented or illegal. An effect that doesn't target you could still cause you to discard cards, for example. Creatures can still attack you while you have protection from everything, although combat damage that they would deal to you will be prevented.
2017-08-25 - wotc
Gaining protection from everything causes a spell or ability on the stack to have an illegal target if it targets you. As a spell or ability tries to resolve, if all its targets are illegal, that spell or ability doesn't resolve and none of its effects happen, including effects unrelated to the target. If at least one target is still legal, the spell or ability does as much as it can to the remaining legal targets, and its other effects still happen.
2017-08-25 - wotc
---------- The following rulings focus on what it means if your life total can't change ----------
2017-08-25 - wotc
Spells and abilities that would normally cause you to gain or lose life still resolve while your life total can't change, but the life-gain or life-loss part simply has no effect.
2017-08-25 - wotc
Protection from everything will usually prevent damage if it would be dealt to you, but some damage can't be prevented. In this case, because your life total also can't change, that damage has any other effects that it may have aside from causing you to lose that much life (such as effects from lifelink or infect) and triggers and effects can see that damage was dealt even though your life total didn't change.
2017-08-25 - wotc
You can't pay a cost that includes the payment of any amount of life other than 0 life.
2017-08-25 - wotc
If a cost includes causing you to gain life (like the alternative cost of an opponent's Invigorate does), that cost can't be paid.
2017-08-25 - wotc
Effects that would replace having you gain life with some other event won't be able to be applied because it's impossible for you to gain life. The same is true for effects that would replace having you lose life with some other event.
2017-08-25 - wotc
Effects that replace an event with having you gain life (like Words of Worship's effect does) or having you lose life will apply and end up replacing the event with nothing.
2017-08-25 - wotc
If an effect would set your life total to a certain number that's different than your current life total, that part of the effect won't do anything.
2017-08-25 - wotc
If an effect would cause you to exchange life totals with another player, the exchange won't happen. Neither player's life total changes.
2017-08-25 - wotc
---------- The following rulings focus on the phasing keyword ----------
2017-08-25 - wotc
While a permanent is phased out, it's treated as though it doesn't exist. It can't be the target of spells or abilities, its static abilities have no effect on the game, its triggered abilities can't trigger, it can't attack or block, and so on.
2017-08-25 - wotc
Phasing out doesn't cause any "leaves the battlefield" abilities to trigger. Similarly, phasing in won't cause any "enters the battlefield" abilities to trigger.
2017-08-25 - wotc
Any one-shot effects that are waiting "until [this] leaves the battlefield," such as that of Banishing Light, won't happen when a permanent phases out.
2017-08-25 - wotc
Any continuous effects with a "for as long as" duration such as that of Mathas, Fiend Seeker ignore phased-out objects. Any such effects will expire if their conditions are no longer met after ignoring the phased-out objects.
2017-08-25 - wotc
Each Aura and Equipment that phases out attached to a permanent that's phasing out phases in with that permanent and still attached to it.
2017-08-25 - wotc
Each Aura and Equipment you control attached to a permanent that isn't phasing out phases in attached to that permanent if it can still be attached to that permanent. If not, it phases in unattached. An Aura that phases in unattached will be put into its owner's graveyard as a state-based action. The same is true with Auras attached to players.
2017-08-25 - wotc
Permanents that phase out with counters phase in with those counters.
2017-08-25 - wotc
Choices made for permanents as they entered the battlefield are remembered when they phase in.
2017-08-25 - wotc
If a token is phased out, it will phase in as your next untap step begins. This is a change from previous rules.
2017-08-25 - wotc
A permanent phasing out causes a spell or ability on the stack to have an illegal target if it targets that permanent. As a spell or ability tries to resolve, if all its targets are illegal, that spell or ability doesn't resolve and none of its effects happen, including effects unrelated to the target. If at least one target is still legal, the spell or ability does as much as it can to the remaining legal targets, and its other effects still happen.
2017-08-25 - wotc
If your untap step is somehow skipped as your next turn begins, your phased-out permanents won't phase in until the next untap step you actually have, but you'll no longer have protection from everything and your life total can change again.
2017-08-25 - wotc
Any creatures that phase in under your control as your next untap step begins will be able to attack and pay a cost of T during that turn.
2017-08-25 - wotc
If you gain control of another player's permanent and it phases out, if the duration of the control-change effect expires before it phases in, that permanent phases in under that other player's control as your next untap step begins. If you leave the game before your next untap step, it phases in as the next untap step begins after your turn would have begun.
Decktips