Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Malignus

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Mythic Avacyn Restored Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 -
4,50
 -
9,95
Malignus | Avacyn Restored

Prijs:

€ 4,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
18-12-2016 13:59:00

Beurt 3 een 10-power beest maken is inderdaad er gaaf, en is met wat ramp prima te doen: beurt 1 mana elfje, beurt 1 nog een elfje of wat ramp, en beurt 3 heb je 5 mana om een dik beest te spelen. En als je puur voor power wilt gaan, heeft Malignus je daarvan het meeste te bieden. In een casual deck lijkt dat me een prima streven, en beurt 4 aanvallen met een 12/10 trample beest is voor veel casual spelers een erg cool scenario. Tot zo ver ben ik het met je eens.
Het eerste probleem is dat Malignus geen trample heeft, dus als je tegenstander ook maar iets van een token heeft liggen, doet Malignus al geen deuk meer. Of je moet er andere kaarten bij gaan halen om dit nadeel op te heffen.
Het tweede probleem is dat Malignus veel minder goed wordt nadat hij de eerste keer combat damage heeft gedaan! Stel je voor dat je inderdaad zoals in jouw droomscenario op beurt 4 Rancor doet en aanvalt. Dan neemt je tegenstander 12 damage, gaat naar 8, dus Malignus wordt 6/4. Dat is opeens al een stuk minder indrukwekkend.
Het derde probleem is dat Malignus te vaak een dode kaart is. Als je late game deze topdeckt en je tegenstander staat al op 4 leven, dan heb je zojuist een 2/2 voor 5 mana gepakt.

Het echte probleem is dus dat Malignus niets bijzonders doet, behalve dik zijn. Voor 5 mana in groene decks kun je echt veel beter krijgen dan een 10/10 vanilla! Wat dacht je van Arbor Colossus? Met Rancor in beurt 4 een 8/6, en beurt 5 nog steeds een 8/6 of als je er mana in pompt zelfs een 11/9. Wat dacht je van Creeperhulk? Een 5 mana 5/5 met trample, die met rancor op beurt 4 en 5 voor 14 damage aanvalt, bijna evenveel als die 18 in je Malignus best case scenario. Het mooie van deze kaart is dat het geen vanilla is, maar op beurt 5 en 6 je kleine mana elfjes mee laat helpen om je tegenstander dood te meppen. Deus of Calamity heeft bijna net zo'n grote body als Malignus, ingebouwde tramaple, en kan ervoor zorgen dat je tegenstander nooit de mana bij elkaar krijgt voor een removal spell. Maar als je echt voor een dikke vanilla wilt gaan en er op rekent dat je Rancor pakt, zou ik Outland Colossus spelen.

Sommige kaarten zijn niet goed genoeg voor Competitive events, maar zijn gewoon goed genoeg of leuk om te spelen in casual. Het "dies to Doomblade" argument wordt vaak verkeerd gebruikt, en is ook minder relevant in de context van casual. Vaak wordt een kaart als "onspeelbaar" bestempeld omdat het geen Baneslayer Angel of Primeval Titan is. Maar ik hoop dat mijn bovenstaande betoog je een beetje kan laten inzien dat Malignus nog het meeste weg heeft van het powerlevel van Craw Wurm, en je voor minder dan een euro voor 5 mana veel betere keuzes hebt, ook voor casual!

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-12-2016 13:04:00

Ja, dat klopt volgens mij. Lifelink gaat tegelijk met combat damage, zonder enige vertraging.
Malignus zijn power en toughness worden voor zover ik weet daarop ook bijgesteld voordat State Based Actions uitgevoerd worden.

Beetje hetzelfde idee als je op 2 levens staat en je wordt aangevallen met een 3/3 trample en je kan alleen met een 2/1 Lifelink (bijvoorbeeld een Child of Night blocken. Dan krijg je dus 2 damage, maar ook direct 2 levens en overleef je dat.

18-12-2016 11:48:00

Hoe vaak heb je twee Mountains, een Forest, twee mana elfjes, een Malignus en een Rancor binnen de eerste tien kaarten van je library, wanneer het geen kerstmis is?

Over Sphinx of the Steel Wind gesproken, stel dat jouw enige tegenstander op 12 levens staat en jouw aanvallende Malignus blockt met zijn Sphinx of the Steel Wind. Klopt het dan dat de toughness van Malignus gelijk mee groeit met het levenstotaal van de tegenstander dankzij de lifelink van de sphinx, zodat Malignus het gevecht overleeft?

18-12-2016 10:37:00

Maar Maurits, je tegenstander speelt toch ook kaarten? Ook als het geen Terror, Swords to Plowshares of Force of Will is zul je toch ergens tegen spelen. Misschien ligt er bij hem wel een leger aan goblins, of een snelle Sphinx of the Steel Wind. Dan zit je met enkel een paar Elfjes en een Malignus toch ook in de problemen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-12-2016 10:34:00

Ja, removal hoort er ook bij.

Anders wordt het simpelweg een wedstrijdje wie het snelste de dikste beesten kan spelen. Dat zou pas flauw zijn.

18-12-2016 07:17:00

Dat ben ik niet met je eens. Immers met ieder doorsnee rood-groen deck kan je de deze creature soepel op beurt drie in het spel brengen.
beurt 1: Forest, Llanowar Elves
beurt 2: Mountain, Priest of Titania
beurt 3: Mountain, Malignus
Op beurt 4 geef je hem trample met Rancor en val je aan. Je tegenstander verkeert direct in grote problemen.

Op deze site zie ik vaak commentaren als: Ach ja, dan moet de tegenstander maar zorgen dat hij bijtijds een Terror, Swords to Plowshares of Force of Will in handen heeft. Flauw. Dat betekent dat men Magic ziet wordt als een veredeld gokspelletje.

17-12-2016 21:49:00

Dat soort enorme drawbacks krijgen kaarten meestal als ze enorm undercosted zijn voor hun kracht, en dat is bij deze kaart absoluut niet het geval. Het is een dik beest, maar ook niet meer dan dat: hij heeft geen trample, geen protection, geen enters-the-battlefield triggers of leaves-the battlefield triggers, het is gewoon een dik vanilla beest voor 5 mana. En de grap is: als jij je tegenstander al een hoop damage hebt gedaan en je tegenstander dus al laag staat, is dit beest opeens helemaal zo dik niet meer... Als je tegenstander erg hoog staat door lifelink, is dit beest dik, maar ook dat kent zijn beperkingen: als je tegenstander op een miljoen levens staat, moet je nog steeds erg vaak connecten met Malignus voordat hij dood is.
In Competitive decks lijkt deze dude me compleet onspeelbaar; in casual, vooral als in jouw playgroup veel lifelink/lifegain wordt gespeeld zonder infinite combo's, is hij best aardig. Maar "vreselijk sterk", nee, dat kun je dit beest niet noemen.
De drawback zit al ingebouwd namelijk: hij wordt minder goed naarmate het potje beter voor je gaat

17-12-2016 21:26:00

Of dat de damage altijd maar de helft zal zijn van zijn leven...

17-12-2016 17:42:00

Als je een creature kaart introduceert die zo vreselijk sterk is, dan moet je als er MTG ontwikkelaar ook voor zorgen dat die kaart een evenredig groot nadeel heeft. Bij voorbeeld: sacrifice al je landen als hij in het spel komt; of komt tapped into play en untapt niet; of gaat dood na 1 keer aanvallen of blokken.

17-12-2016 12:31:00

En hopelijk maar ik er nu geen zooitje van, maar in het geval van een multiplayer potje en je hebt minstens 2 tegenstanders die op hetzelfde levenstotaal staan, gaat het wel lukken met Double Strike om een van die 2 eruit te knikkeren met 1 aanval, want dan blijft z'n P/T wel de helft van wat het hoogste levenstotaal onder tegenstanders is.
Dus om mezelf een beetje te herhalen maar dan met getalletjes erbij in de hoop dat het toch iets minder een zooitje is: Je hebt 2 tegenstanders op 40, deze knakker is dan 20/20 en hoekt met Double Strike een van de twee tegenstanders, dan is deze dude bij de tweede tik van Double Strike nog steeds 20/20, je hebt dan immers nog 1 tegenstander die op 40 staat, en dus het hoogste levenstotaal heeft. Er overigens even vanuit gaande dat het levenstotaal van die andere speler die op 40 staat en die je dan niet aanvalt niet minder wordt in de tussentijd.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-12-2016 12:18:00

Kortweg ben je op zoek naar een oplossing waarbij de totale schade op één en hetzelfde moment gedaan wordt.

Double strike werkt om die reden inderdaad niet omdat dan de totale schade over twee verschillende momenten verdeeld is. En in de tussentijd is het levenstotaal van je tegenstander en daarmee de power/toughness van Malignus al lang en breed bijgesteld.

17-12-2016 08:48:00

Berserk werkt dan weer wel

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-12-2016 01:18:00

got em!

17-12-2016 01:17:00

Dat werkt niet, dan doet hij in totaal 75% van je tegenstander's levenaantal aan schade.

17-12-2016 01:10:00

Temur Battle Rage, iemand? Niemand?

Oracle

Creature - Elemental Spirit * / *

Malignus's power and toughness are each equal to half the highest life total among your opponents, rounded up.
Damage that would be dealt by Malignus can't be prevented.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2012
If Malignus becomes blocked by a creature with protection from red, the damage Malignus deals to that creature won’t be prevented.

Decktips