Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ice Age (ICE)
Serie | Normaal | Foil | ||
10th Edition | 0,15 | 1,00 | ||
9th Edition | 0,15 | 1,50 | ||
Ajani vs Bolas | 0,20 | |||
Alpha | 54,95 | |||
nm | ||||
Beta | 29,95 | |||
Deckmasters | 0,90 | 5,95 | ||
Dominaria | 0,15 | 0,50 | ||
Friday Night Magic | 1,95 | |||
Ice Age | 0,40 | |||
Mirrodin | 0,15 | 1,00 | ||
Oversized Cards | ||||
Unlimited | 9,50 |
Prijs:
€ 0,40
Andere versie wel op voorraad.
Heldere uitleg.. Ik was in de veronderstelling dat ik nog iets kon voorkomen, maar niet dus. Bedankt!
Hou er ook rekening mee dat je niet kunt reageren op het betalen van een cost. Je kunt alleen reageren op het effect van een ability. Dat maakt in het algemeen dat reageren met Icy Manipulator op een -ability geen zin heeft.
Even de verschillende situaties op een rijtje:
1) Je tegenstander activeert de ability van Gelectrode en target Birds of Paradise (en tapt Gelectrode om de cost te betalen). Jij reageert met de ability van Icy Manipulator en target Gelectrode (en betaalt en tapt Icy Manipulator om de cost te betalen). De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
ability van Icy Manipulator
ability van Gelectrode
---BOTTOM
De ability van Icy Manipulator resolvet als eerste en die tapt een al getapt creature. Vervolgens resolvet de ability van Gelectrode en die maakt Birds of Paradise dood.
2) Jij activeert de ability van Icy Manipulator en target Gelectrode (en betaalt en tapt Icy Manipulator om de cost te betalen). Je tegenstander reageert met de ability van Gelectrode en target Birds of Paradise (en tapt Gelectrode om de cost te betalen). De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
ability van Gelectrode
ability van Icy Manipulator
---BOTTOM
De ability van Gelectrode resolvet als eerste en die maakt Birds of Paradise dood. Vervolgens resolvet de ability van Icy Manipulator en die tapt een al getapt creature.
3) Je tegenstander activeert de ability van Gelectrode en target Birds of Paradise (en tapt Gelectrode om de cost te betalen). Jij reageert met Lightning Bolt en target Gelectrode. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
Lightning Bolt
ability van Gelectrode
---BOTTOM
Lightning Bolt resolvet als eerste en die maakt Gelectrode dood. Vervolgens resolvet de ability van Gelectrode en die maakt Birds of Paradise dood.
4) Jij cast Lightning Bolt en target Gelectrode. Je tegenstander reageert met de ability van Gelectrode en target Birds of Paradise (en tapt Gelectrode om de cost te betalen). De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
ability van Gelectrode
Lightning Bolt
---BOTTOM
De ability van Gelectrode resolvet als eerste en die maakt Birds of Paradise dood. Vervolgens resolvet Lightning Bolt en die maakt Gelectrode dood.
Je Birds zullen sowieso sterven. Het heeft eigenlijk allemaal met de stack te maken. Als jij Icy Manipulator gebruikt om Gelectrode te tappen, dan gaat die ability op de stack. Van zodra het op de stack ligt, gaat het sowieso af (maar het moet wel op zijn beurt wachten).
Je tegenstander kan dan gerust reageren door Gelectrode te tappen, terwijl jouw ability nog op de stack ligt. Omdat Gelectrode's damage een ability is, kan hij er altijd op instant-speed mee reageren. Dus ook als jij Lightning Bolt zou gebruiken in response op het tappen van Gelectrode, dan alsnog ligt de damage-ability ervan op de stack (en zal bijgevolg sowieso afgaan).
Het tappen van Gelectrode met Icy Manipulator gaat je situatie dus niet helpen, aangezien hij op die ability kan reageren juist door Gelectrode zelf te tappen en zijn ability te gebruiken. Wanneer de ability van Icy Manipulator dan resolved, dan tapt het simpelweg een getapd creature, en gebeurt er niks. Vandaar dat je de ability van Gelectrode kan afdwingen, maar niet tegenhouden.
Deels is mijn het antwoord op mijn vraag de note
"Icy Manipulator can't be used to stop someone from using an ability of the permanent you plan to tap. It can be used to make a player use the ability now or to not use it."
Maar wie krijgt voorrang bij het gebruik van Gelectrode vs Lightning Bolt?
Instant (abilities) en reacties daarop, hoe zit het? Ik ben verward met wat 'handig' is als volgorde, of de vraag of de volgorde van handelingen er uberhaupt toe doet..
Stel ik heb een Icy Manipulator en een Birds of Paradise liggen, mijn tegenstander heeft een Gelectrode.
Nu wil ik natuurlijk niet dat mijn Birds kapot gaat, dus wil ik de Gelectrode hoe dan ook getapt hebben liggen. Is het verstandig om
1. zodra ik de kans krijg om Gelectrode te tappen met Icy Manipulator, dat ook te doen
2. als reactie op Gelectrode, die mijn Birds wil kapot schieten, de Gelectrode te tappen met Icy
3. maakt het geen zak uit, want Birds gaat sowieso dood?
En als ik nou een Lightning Bolt ter beschikking heb, 'achter de hand' , in welke situatie kan ik deze het beste spelen. Ook hier weer; wat heeft voorrang, een Lightning Bolt of de Gelectrode?
aaaa wat jammer, bedankt iedereen voor de antwoorden!
@lordkain: Voor de duidelijkheid: Naast wat de rest al aangaf over de werking van een Mono Artifact (in tegenstelling tot een Poly Artifact), altijd naar de Oracle tekst kijken en niet naar de tekst op de kaart zelf.
De Oracle tekst is namelijk de tekst die altijd en overal geldt, onafhankelijk van met welke versie van de kaart je precies speelt. Dus ook als je met een Alpha versie speelt, moet je van de Oracle tekst uit gaan.
Helaas wel
Het idee van een "mono artifact" was dat je hem ook moest tappen voor de ability.
Jawel, het was een 'mono' artifact, dat betekende toen dat je hem maar 1x kon gebruiken, dus moest tappen.
De oudere versie van deze kaart (Unlimited, alpha, beta) zijn echt goed, je hoeft de Icy Manipulator zelf niet eens te tappen!!
Nee, ook niet.
Technisch zit je nog in de beginning of combat step. Dan kun je nog instants en abilities spelen voordat attackers aangewezen worden.
Daarna komt de declare attackers step. Dan wijs je de creatures aan die aan gaan vallen en wie ze aanvallen. Als je de Manipulator voor die tijd nog niet gespeeld heb, ben je te laat.
Hoe zit dat eigenlijk in multiplayer, moet je dan wel eerst zeggen welke speler je aanvalt, of hoeft dat niet?
Ahaaa, dus nadat je zegt om aan te vallen, nog vóór er aangeduid is wie er gaat aanvallen.
Oké, ik hou het de volgende keer in de gaten. Bedankt
Je tegenstander moet aangeven dat hij gaat aanvallen, maar nog voordat hij zegt met welke creatures; dat is het moment om je Icy te gebruiken om een creature van aanvallen te weerhouden.
En dus niet wanneer hij bijvoorbeeld 2 Black Knights heeft, zegt met de linker willen aan te vallen en dat je alleen die dan tapped, zodat er niks aanvalt.
Yep. Dan is hij namelijk al te laat, want het beestje is al getapt.
Artifact
1, T: Tap target artifact, creature, or land.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/27/2018
Once a player announces that they’re casting a spell or activating an ability, no player may take other actions until the spell or ability has been paid for. Notably, other players can’t try to tap that player’s permanents to stop them from paying T or to stop them from producing enough mana.
Decktips