Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ice Age (ICE)
Serie | Normaal | Foil | ||
5th Edition | 1,50 | |||
Commander Forgotten Realms | 0,01 | |||
Garruk vs Liliana | 1,50 | |||
Ice Age | 1,00 | |||
Portal I | 1,25 | |||
Portal II | 1,25 | |||
Starter 1999 | 1,25 |
Prijs:
€ 1,00
Ik speel nu Farseek en Nature’s Lore, dat vind ik voor nu genoeg. Three Visits laat ik dus maar even voor wat het is.
Heb nog niet zoveel ervaring met dit deck en een drie kleuren commander deck in het algemeen, dus wie weet bedenk ik me nog wel later.
Het is jammer dat Three Visits zo duur is, anders zou ik die ook wel willen spelen. Hopelijk wordt hij gereprint in Commander Collection: Green of Commander Legends (bron: hier)
Ja ik twijfelde tussen portal 1 en 2. Vond uiteindelijk 1 net iets toffer, deels wellicht ook omdat ik niet zoveel kaartjes uit portal 1 heb
Ik heb sowieso een zwak voor de oude stijl qua arts. Die lijkt vaak nog wat meer getekend.
En ik kan er straks mijn (shock)duals of Indatha Triome mee zoeken. Erg blij mee!
Hele mooie art inderaad, ik vind de Portal II en 5th Edition art ook erg mooi. Die van Ice Age vind ik vreselijk
Erg sterke kaart ook.
Net een paar kaartjes binnen gekregen voor mijn commander deck met Kethis, the Hidden Hand, waaronder Nature’s Lore . Ik vind het een erg mooie art.
Dat is inderdaad een beetje de afweging. Ik denk dat als ik voor Explore zou kiezen, ik hem niet als volwaardige ramp zou tellen, maar ook niet als volwaardige card advantage. Zelf denk ik dat het ook in de early game fijner is om Rampant Growth te hebben, want dat filtert je deck een beetje, zonder je hand leeg te spelen (en in mijn ervaring is het in EDH vaak een probleem als je je hand snel leegspeelt). Maar dat hangt af van hoeveel andere ramp en hoeveel card advantage je al in je deck hebt.
Als je late-game maar één kaart in je hand hebt, heb je denk ik liever een Explore, inderdaad, hoewel Omnath natuurlijk ook wel veel kan hebben aan een extra landje van Rampant Growth en het altijd fijn is om dat extra landje niet meer in je deck te hebben (zodat de kans op een land de volgende beurt minder groot is). Maar volgens mij is het een hele persoonlijke keuze, want ze hebben allebei zo hun voordelen...
Ik dacht zelf misschien wel Explore omdat je in het begin van het spel wel grote kans hebt op nog een land in je hand, en later in het spel liever een random kaart wil pakken dan nog een extra land opzoeken....
wat vinden jullie van die theorie?
@Johannes ik speel eigenlijk geen Skullclamp in dit deck, misschien zou het wel moeten, is natuurlijk een monsterkaart. maar ik speel ook heel veel ramp-sorceries en niet eens zo veel kleine beestjes.
Ook wil ik de artifact count graag laag houden want ik speel Creeping Corrosion en Seeds of Innocence tegen non-groene decks die alleen met artifacts kunnen rampen (en al die andere klote-artifacts die je tegenkomt)
Ik zou zelf ook kiezen voor Rampant Growth. Of, als er veel vroege creatures worden gespeelt of als je een Skullclamp hebt: Viridian Emissary?
Hoeveel land speel je in je deck? Als je veel filtert (zoals met Nature's Lore en Three Visits en zo), is de kans groter dat je geen landje trekt met Explore, en je dus geen tweede landje die beurt kunt spelen, tenzij je al een tweede landje in je hand had. Als mana-acceleratie vind ik dat persoonlijk wel wat onzeker. Ook omdat als je een extra landje speelt met Explore, je misschien de volgende beurt of die daarna een landdrop mist, en dan heb je er misschien niet veel aan gehad, want EDH is meestal ook niet het snelste format ooit.
Het hangt dus af van de ratio landjes in je deck en de snelheid van je meta, zou ik zeggen. En van of al je landjes forests zijn, of of je ook utility lands speelt. Maar als je consistente ramp wilt, zou ik persoonlijk voor Rampant Growth gaan.
Ik heb een Omnath, Locus of Mana Commander deck. Nature's Lore en Three Visits zijn de beste 2mana ramp kaarten, gevolgd door Sakura-Tribe Elder. daarnaast run ik ook een Devoted Druid.
Maar als ik nou nog 1 slot wil gebruiken voor zo'n effect op 2 mana.
En je kunt kiezen uit:
Rampant Growth
Explore
welke kies je dan?
En niet te vergeten Temple Garden, Breeding Pool, Overgrown Tomb, Stomping Ground, Dryad Arbor, Murmuring Bosk en Sapseep Forest.
Ook in niet monogroene decks kan deze Bayou, Tropical Island, Taiga en Savannah zoeken, wat erg goed kan zijn
Ik heb liever deze kaart in mn (mono-groen) deck dan Rampant Growth...
Me deze kaart kan je je Forest al direct gebruiken, wat naar mijn idee enn groot voordeel is.
De verschillen:
- naam,
- layout,
- art,
- prijs,
- serie,
- artiest,
- jaartal,
- serienummer,
- verwoording,
- flavor,
- rarity/oplage,
- hoeveelheid reprints (van Nature's Lore zijn er maar liefst 6!).
De art, de naam, de flavour-tekst?
Sorcery
Search your library for a Forest card and put that card onto the battlefield. Then shuffle your library.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
Because the “search” requires you to find a card with certain characteristics, you don’t have to find the card if you don’t want to.
8/1/2008
You can find any card with the land type Forest, including Snow-covered Forest or non-Basic lands like Tropical Island, Murmuring Bosk, or Stomping Ground. You can even find a card that is a land in addition to other types, such as Dryad Arbor.
Decktips