Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Merieke Ri Berit

Serie: Ice Age (ICE)

Rarity: Rare Ice Age Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Ice Age
 -
0,90    
Time Spiral TS
 -
0,90
 -
5,95
Merieke Ri Berit | Ice Age

Prijs:

€ 0,90

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-10-2010 11:06:00

Je copied inderdaad alleen de activated ability, maar het 'lose control' gedeelte hoort daar ook bij.

De hele ability is dit:
"T: Gain control of target creature for as long as you control Merieke Ri Berit. When Merieke Ri Berit leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated."

De ability doet meerdere dingen:
A-Jat beest (zolang je Merieke hebt)
B-Zet een triggered ability op om dat beest te slopen zodra merieke untapt/weggaat.

Als het 'When Meri leaves' een aparte ability was zou het niet werken, omdat die ability uit zichzelf niet kan zien waar 'that creature' op slaat. (Zou 'the creature stolen with merieke' ofzoiets moeten zijn).

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-10-2010 10:56:00

omdat je met de ringen alleen de activated abilitie copied

T: Gain control of target creature for as long as you control Merieke Ri Berit.

Dacht ik...

1-10-2010 10:39:00

Nee, waarom?

Beide creatures worden gejat met een merieke ability. Zodra merieke untapt (of weggaat) worden ze allebei gesloopt en verlies je control.

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-10-2010 10:05:00

Als ik de abilitie van merieke copy met een Rings of Brighthearth dan neem ik 2 beesten over, als ik dan merieke untapt behoud ik er nog 1 toch?

21-7-2010 12:10:00

dan gebeurd er idd helemaal niets omdat de conditie dat je de dude zou controlen (het bezitten van merieke) nooit waar is

21-7-2010 11:58:00

Niemand?

21-7-2010 10:42:00

Als Merieke nou getapped wordt om een creature over te nemen, en in respons vangt ze een swords to plowshares, dan resolved eerst de plowshares en gebeurt er vervolgens toch helemaal niks?

26-3-2010 16:56:00

Of de creature waar die niet mee aanvalt om de een of andere reden.

Blijft er wel op neerkomen dat je een untapped creature nodig hebt om blockers te declaren.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-3-2010 14:24:00

Ja en nee Ja, je kunt een creature overnemen en daarmee blocken. Maar ALLEEN als hij nog niet heeft gezegd met WAT hij aan gaat vallen. Want op het moment dat hij dat doet, tapt hij ook zijn creatures. En dan kun je hem wel jatten, maar dan heb je een getapt creature, en die kunnen niet blocken Of je moet een Serra Angel jatten.

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-3-2010 14:20:00

als een speler mij aanvalt met beesten, kan ik dan in mijn declare blockers fase 1 van zijn aanvallende beesten overnemen en daarmee blocken?

15-1-2010 02:13:00

is gewoon simpel indistrucable zijn is niet zo goed tegen merieke

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2010 19:29:00

Er staat ook nergens dat ze het blijft proberen

14-1-2010 18:25:00

Er staat nergens dat Merieke het na de eerste poging opgeeft, dus als hij nog steeds in play is zal hij een nieuwe destroypoging moeten verwerken.

14-1-2010 17:47:00

als merieke untapt en het beest is indestructible dan gaat de destroy trigger op de stack en resolved en er gebeurt niks, maar wat als merieke dan weer eens untapped wordt het beest wat eerder een destroy trigger heeft gehad weer gedestroyed?

Oracle

Legendary Creature - Human 1 / 1

Merieke Ri Berit doesn't untap during your untap step.
T: Gain control of target creature for as long as you control Merieke Ri Berit. When Merieke Ri Berit leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
If Merieke becomes untapped, its “destroy” ability will trigger, but you won’t lose control of the creature you took before it’s destroyed.

9/25/2006
If another player takes control of Merieke, you will immediately lose control of the creature you took, but Merieke’s “destroy” ability won’t trigger. The affected creature will go back under the control of the appropriate player.

9/25/2006
If Merieke leaves the battlefield, you will immediately lose control of the creature you took and Merieke’s “destroy” ability will trigger. The affected creature will go back under the control of the appropriate player, then it will be destroyed.

Decktips