Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Veilig betalen met iDeal
Wel als je met veel Eldrazi speelt
Deze kaart is voor mensen die meer van blackjack houden dan van magic.
Veel kaarten uit Alliances staan op de Reserved List, waaronder deze knul.
Phyrexian Devourer gaat gewoon dood aan een Might of Oaks. Wel een originele kill.
Het valt mij trouwens op dat Alliances-kaarten toch op kunnen lopen in prijs.
Let er wel op dat deze geen +2/+2 counters meer opzichzelf kan gooien, alleen nog maar +1/+1 counters. Zie Oracletext.
Die blijven er allemaal op liggen. Alleen +1/+1 en -1/-1 counters streep je inderdaad tegen elkaar weg.
Met een +2/+2 counter en een -1/-1 counter krijgt hij resulterend dus +1/+1.
edit: En wat Shazu zegt. Note to self: Niet alleen naar het plaatje kijken. De vraag was dus wel van toepassing voor Armor Thrull, maar niet voor meer voor Phyrexian Devourer.
Ik had een vraagje over de counters.
Je kunt op dit ding bijvoorbeeld een +2/+2 counter krijgen.
al komt er om een reden een -1/-1 counter op. wat gebeurt er dan? liggen ze beide er op?
+1/+1 en -1/-1 strepen elkaar weg.
zelfde als bij zo'n Armor Thrull. die gooide dacht ik +1/+2 counters ergens op. hoe werkt zoiets met -1/-1 counters er ook bij?
Bedankt voor het verhelderende antwoord!
In normale situaties is dat niet mogelijk. Doomgapes trigger gaat aan het begin van je upkeep de stack op, en je mag er pas aan sacrificen wanneer die resolved. Je kan Phyrexian Devourer wel groot maken in response op Doomgapes trigger, maar dan triggered hij zelf en moet je hem aan zijn eigen trigger sacrificen voordat je hem aan Doomgape sacrificed.
Als je bereid bent (erg) moeilijk wil doen is het in principe wel mogelijk: Om te bereiken wat jij wil moet je de Phyrexian Devourer in je untap step 7+ zien te krijgen (of desnoods vanaf het begin van je upkeep). Eerder is niet mogelijk, want dan zou de Phyrexian Devourer zichzelf sacrificen in je tegenstanders beurt. Later is niet mogelijk, want dan zou hij zichzelf opeten voordat Doomgape dat voor hem doet.
Als je het voor elkaar krijgt dat Devourer in je untap step de 7e power krijgt werkt het wel: In dat geval gaan de triggers van Doomgape en Devourer tegelijkertijd de stack op aan het begin van je upkeep (triggers gaan niet de stack op in de untap step), waarna je zelf de volgorde mag bepalen en Doomgapes trigger eerder kan laten resolven. Je kan zelfs nog je Phyrexian Devourer gigantisch maken in response, omdat zijn sacrifice trigger al op de stack ligt en niet nogmaals triggered tot hij van de stack is.
Tot nu toe is Glory of Warfare de enige methode die ik kan vinden voor untap step oppomping, maar er zouden er meer kunnen zijn.
Is het mogelijk om deze te sacrificen aan Doomgape in je upkeep voordat hij zichzelf opblaast?
ik was ook aan het zoeken wat ik mistte, maar dat verklaart inderdaad alles, bedankt
aaaah dat verklaard inderdaad een heleboel
dank u Xander
Klopt.
Hij had toen errata waardoor de wording van de abilty zo geworden was:
Exile the top card of your library: Put X +1/+1 counters on Phyrexian Devourer, where X is the exiled card's converted mana cost. Then, if Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it.
ik ben een beetje verward door wat ouder commentaar bij deze kaart...
als ik deze in mijn graveyard heb en een Necrotic Ooze in het spel heb maakt het toch niet uit wat de CMC van de gerevealde kaart is omdat "When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it." een triggered ability is en ooze heeft alleen de activated ability's...
Dat kan.
Phyrexian Devourer triggered zodra hij op 7 power staat, en je kan op die ability reageren door meer kaarten te exilen en deze te Flingen.
(Vroeger had deze errata waardoor dat niet kon, maar sinds september kan het weer).
Artifact Creature - Construct 1 / 1
When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it.
Exile the top card of your library: Put X +1/+1 counters on Phyrexian Devourer, where X is the exiled card's converted mana cost.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
Phyrexian Devourer’s first ability continually checks its power as a state trigger. Once it triggers, it won’t trigger again as long as the ability is on the stack. If the ability is countered and the trigger condition is still true, it will immediately trigger again. If the ability resolves, you’ll have to sacrifice Phyrexian Devourer even if its power has been reduced to 6 or less by then.
Decktips