Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: 5th Edition (5ED)
Serie | Normaal | Foil | ||
4th Edition | 0,50 | |||
5th Edition | 0,50 | |||
7th Edition | 0,50 | 4,95 | ||
8th Edition | 0,50 | 4,95 | ||
9th Edition | 0,60 | 4,95 | ||
Asian BB 4th | 0,50 | |||
The Dark | 1,00 |
Prijs:
€ 0,50
Andere versie wel op voorraad.
Je kunt het ook proefondervindelijk bepalen door een deck te maken met, laten we zeggen 45 van deze en 15 mountains. En dan 100 miljard potjes te spelen, dat zal statistisch wel relevant genoeg zijn. Goed de stats bijhouden en over een paar eeuwen de samenvatting op Nedermagic posten!
Fair enough, het probleem is dat "turn 1 kill" ongedefinieerd is.
Het minst aantal flips om te winnen zou 20 moeten zijn omdat je 50% kans hebt om MK of MM te flippen. Maar er bestaat dan een kans dat er 20 keer MM geflipt wordt (en het een draw wordt), dus ideaal gezien wil je de laatste flip als MK hebben. Dus 0.5^19 x 0.25 (dan is de kans op een draw nihil). Plus dat je het wilt eindigen (KK), dus nog eens 25% er bovenop, 21 flips in totaal.
Dus, de exacte calculatie is afhankelijk van hoe "turn 1 kill" geformuleerd wordt.
Tot de tegenstander dood is, óf totdat jij dood bent. Either way, turn 1 kill, dus missie geslaagd!
Het is zelfs nog langzamer mogelijk, je kan namelijk meer dan 39 flips maken. SBA's (zoals life totals) worden niet gechecked tijdens het resolven van spells, dus spelers gaan pas echt dood nadat Mana Clash helemaal klaar is met resolven. Zelfs als iemand 20 schade heeft gevangen moet je nog steeds doorflippen tot je allebei tegelijk kop gooit.
De kans dat je 39 keer doorflipt is
0.75 ^ 39 = 0.0000134 = 0.00134% dat er minstens 1 speler doodgaat, maar niet wie dat is.
Ik zie dat ik het gisternacht het lekker helder heb neergezet.
Er zijn vier mogelijkheden: KK, KM, MK, MM, ieder met 25% kans. De enige die je niet wilt is KK. Dat is 25%. Dus is er steeds 75% kans dat het doorgaat. Herhaal totdat tegenstander dood is. Op zijn snelst is dat na 20 flips, langzaamst is 39 flips.
Je zet je nullen aan de verkeerde kant.
9.094947e-13 = 9.0949477 * 10^-13
Dat is niet 9.094947000000000000000 (met 13 nullen erachter), maar
0.00000000000000090949477. (En 1% is 0.01, ongeveer 1000 miljard keer zoveel)
Het is wel een naar vraagje, voornamelijk omdat er 2 flips zijn die elkaar kunnen beinvloeden, en er geen vast aantal flips is.
De kans dat je tegenstander in precies 20 flips doodgaat is wel simpel;
0.5 ^ 20 = ~9.54 * 10^-7 = 0.000000954 = 0.0000954%.
lijkt me sterk
kans op 2 keer kop = 25%
P = 25%
P^20 = 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25%'
=
9.094947000000000000000
1- 9.094947000000000000000 is negatief, en er is zeker wel een kans dat je t1 wint
laat maar ik weet het al niet meer
waarschijnlijk klopt dit ook niet
ik ben hier te moe voor
wacht
ik heb het
P^20 = 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25% x 25%'
=
0,00000000000094947
1 - 0,00000000000094947 = net iets minder dan 1%
seems legit
nevermind
Zo moeilijk is dat toch niet? 50% kans dat tegenstander munt flipt en 50% kans dat jij niet hetzelfde flipt. En dat net zo lang tot tegenstander 20 schade heeft.
Volgens mij is dat tussen 1-P^20 en 1-P^39.
EDIT: Voor de duidelijkheid: P = de kans op twee keer kop.
ik heb geen zin om te rekenen maar ik wil het wel weten, dus als iemand tijd en zin heeft: hoeveel procent kans is het exact (volgens de rekenmachine) dat dit een t1 kill is?
0% is het niet, maar de kans op t1 kill is inderdaad erg klein.
Voorzover ik zie is thumb ook niet slecht voor je kansen, hij maakt ze alleen niet beter. Hij vergroot alleen de kans dat er doorgeflipt wordt. ( aannemend dat je schade neemt om door te gokken).
Zonder thumb: 25% kans dat beide spelers kop hebben en het spel eindigt, 25 % kans dat beide spelers schade krijgen, en 25% voor elke speler om de flip te 'winnen'.
Met thumb: 1/8 kans dat alles kop is en het spel eindigt, 1/8 kans dat alles munt is en beide spelers pijn lijden, 3/8 kans dat je tegenstander munt heeft en jij kop, 1/8 kans dat je tegenstander kop heeft en jij 2x munt, en 2/8 kans dat je tegenstander kop heeft en jij kan kiezen. ( en dus pijn moet nemen om door te spelen)
Totaal zijn de winstkansen met thumb dus nog steeds gelijk; 3/8 kans voor iedere speler om een flip te winnen, en 1/4 kans op een gelijke uitslag. Alleen kan de thumbspeler soms ervoor kiezen het spel te eindigen ipv een leven te verliezen.
Voor de grap een paar keer gesimuleerd met dat jij 1 extra mag flippen en een ervan mag negeren, maar je wilt wel dat de clash doorgaat, dan doe je toch gewoon dit: hij gooit heads, dan kies jij tails, dus je neemt schade, als hij tails hebt kies je heads (dat niet altijd lukt), dan zit je heel vaak op dit : Totale cycle X, hij neemt 50% van deze X en jij (50%+ )X, dus kun je beter dit uberhaupt helemaal dit niet doen. mijn uitkomsten waren vaak iets van, 5 schade en jij neemt 8. Wel beter in principe dat deze los, dat is vaak: een shockje die ergens heen gaat.
Kortom deze turn 1 kill, heeft 0% kans en met die artifact, gaat juist jij dood en niet je tegenstander tenzij je dit kunt preventen, maar de cycle haalt de X = 15+ damage bijna nooit.
Als Krark’s Thumb ligt trouwens en ik speel deze, dan worden er dus 3 munten tegelijk opgegooid (even van een 1v1 potje uitgaand), zodat als er voor mij een kop en een munt ligt ik mag kiezen of ik een schade neem of niet (in het geval bijvoorbeeld dat mijn tegenstander een kop heeft gegooid en ik dus munt kan kiezen als ik nog niet wil stoppen)
Of Maraxus of Keld, puur vanwege de flavortext.
En EDH Generals moeten inderdaad legendary creatures zijn.
Karplusan Minotaur of Planar Chaos
Oh en voor de humorkaarten was ik er nog eentje vergeten: Risky Move
Maar in EDH moet je generaal een creature zijn toch? Anders was ik zo hard voor Krark's Thumb gegaan
En dan moet ik eigenlijk wel iets als Starke of Rath of Norin the Wary als general
Norin the Wary puur omdat ie beurt 1 ligt
Sorcery
You and target opponent each flip a coin. Mana Clash deals 1 damage to each player whose coin comes up tails. Repeat this process until both players' coins come up heads on the same flip.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/4/2004
Always affects the player and targets one of their opponents.
10/4/2004
Each point of damage is dealt separately, so if you are damaged twice by this spell, each time is considered a separate time this source deals damage.
10/4/2004
This card’s coin flip has no winner or loser.
Decktips