Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 49,95
Bedankt, ik zie dat heel artikel en plaatje staat over de layer's staan, zal het is goed gaan lezen.
Nedermagic heeft hier ook een hulppagina met meer info hierover.
Je artifact wordt dan 5/5. Dit is een kwestie van timestamp. Tezz is later, dus wordt hij 5/5. Als je eerst Tezz gebruikt en daarna de Humility neerlegt, is je artifact 1/1.
Vraag, als humilty al in spel ligt, en je laat de -1 afgaan van Tezzeret, Agent of Bolas afgaan wordt, de target artifact dan ook 1/1. Ik wijfel, vooral als dan bv Sol Ring teaget met de -1 van tezzeret.
Geen spaties zetten tussen de {=, de naam en de } - Magnus
Tegen goblins drop ik toch liever een Moat.
Veel x 1 dmg is nogsteeds dodelijk..
... ja natuurlijk is zo'n hand mooi, maar een beetje onwaarschijnlijk. nog mooier is mountain, black lotus, channel, fireball en een pact of een FoW achter de hand om te counteren.
mwoah er is vrij veel acceleratie te maken hoor.
Je hebt altijd nog dingen als Mox Diamond Lotus Petal Chrome Mox.
Mooie beurt 1 opener tegen goblins:
Ancient Tomb/City of Traitors + 2x Lotus Petal/Mox Diamond/Chrome Mox ---> Humility
precies wat je zegt, hij kost wel 4 en wit heeft weinig acceleratie. als jij het tot beurt 4 vol kan houden (met bijvoorbeeld StP/PtE, ghostly prison) tegen goblins dan werkt deze goed.
Dit werkt dus ook goed tegen goblins
Alle comes into play ability's werken niet meer, en ze geven elkaar ook niet meer +1/+1
Ok ik geef toe, je moet wel eerst iets spelen om het deck iets stil te leggen, maar verder werkt het vrij aardig denk ik!
`Until end of turn, Chimeric Mass becomes a Construct artifact creature with "This creature's power and toughness are each equal to the number of charge counters on it."`
Het gedeelte dat de p/t zet, zit in layer 7b, niet in layer 6.
---
CR 112.10. Effects can add or remove abilities of objects. An effect that adds an ability will state that the object "gains" or "has" that ability. (...)
---
En ik las een stukje terug, maar een CDA is het ook niet (van Chimeric Mass). Punt 4 is niet aan voldaan:
---
604.3a A static ability is a characteristic-defining ability if it meets the following criteria: It defines an object's colors, subtypes, power, or toughness;
it is printed on the card it affects, it was granted to the token it affects by the effect that created the token, or it was acquired by the object it affects as the result of a copy effect or text-changing effect;
it does not directly affect the characteristics of any other objects;
it is not an ability that an object grants to itself; and
it does not set the values of such characteristics only if certain conditions are met.
---
Overigens krijgt een effect een timestamp, als dus bijvoorbeeld de bijbehorende ability geactiveerd wordt. Humility heeft static abilities en die hebben logischerwijs dezelfde timestamp als Humility zelf.
Als je de ability activeert, krijg je een nieuwe timestamp. Vandaar dat het dus wel zo werkt.
Toch twijfel ik over het onderstaande verhaal al word het wel door Xander half gezegd maar niet geheel.
Chimeric Mass wilt zichzelf een creature maken en een abbility geven.
Humility wilt die abbility weghalen.
Zit in dezelfde layer dus dan word de Chimeric Mass toch alleen groter als deze gespeelt is nadat humility in het spel kwam?
(Dacht namelijk dat je bij dergelijke abbility als die van chimeric mass je de timestamp van de Mass moest aanhouden en niet wanneer de abbility is geactiveerd)
Ik hou persoonlijk niet zo van voorkauwen... Ik probeer vaak de voorzet te geven die je dan zelf nog even in moet koppen.
Jazeker!
Oftewel, met Tempered Steel en 4 charge counters op je Chimeric Mass en een Humility in het spel, wordt je Chimeric Mass 6/6.
Enchantment
All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.
Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.
2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.
10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).
10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.
Decktips