Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Cipher is een Dimir ability binnen dit block. Doorgaans worden abilities niet herbruikt in een ander block. Aangezien alle kaarten in dit block bekend zijn en jouw suggestie er niet tussen zit, betwijfel ik dat er ooit zo'n kaart zal komen.
Heb er eentje aangeschaft. Er komt vast ooit nog wel een artifact met "T: target sorcery spell gains Cipher" of een permanent met "All sorceries you control gain cipher" ofzo...
Het enige wat ik als voordeel van Reversal of Fortune zie is dat het een sorcery is, en dus beter werkt met kaarten die willen dat je veel instants/sorceries speelt. (Talrand, Sky Summoner, Pyromancer Ascension etc).
Dat is een beetje een dubieus voordeel aangezien je ook gewoon de spell die je cast met Mindclaw Shaman kunt Forken.
Toch heeft deze kaart twee grote voordelen boven Mindclaw Shaman. Deze kan je bijvoorbeeld Forken.
Zo, deze is echt wel een stuk minder geworden na het printen van Mindclaw Shaman.
Mooi Ik wilde dat vooral aanstippen, en je niet perse verbeteren
Ah, ok. Nu ik het nog een keer nalees, snap ik dat je dat verkeerd zou kunnen opvatten.
@Xander: Ik reageerde eigenlijk vooral op deze zin van je: "..want je cast de kopie van de kaart netjes, zodat het een spell wordt." Waarmee je impliceert dat het geen spell wordt als je de spell niet cast Maar dat klopte dus niet. Maar dat was nitpicking, de rest van je uitleg was erg goed
@Magnus: Hmm, dat was juist het punt dat ik probeerde te maken. (Een copy is hetgeen hij gekopieerd heeft.)
Naja, nu is het in ieder geval helemaal duidelijk.
Ik geloof inderdaad ook niet dat het de bedoeling was, maar hey: just in case
Ik zou deze niet gebruiken in combinatie met Storm
Goed, maar dan hebben we dus al 6 mana, waarvan 2 rood, besteed aan een infinite storm.. en dan?
Mooie uitleg, Xander! De essentie klopt ook helemaal, maar ik wil nog even een puntje aanstippen: een kopie van een spell is ook een spell! Het klopt dat je hem niet cast, maar het is WEL een spell. Je kunt een kopie ook gewoon counteren met een Counterspell. Dat is bij Storm ook zo. Storm triggert en gaat op de stack (dit is geen spell, maar een triggered ability) en als dat resolved dan legt het een X aantal kopietjes van de storm spell op de stack. Dit cast je niet, maar het zijn wel allemaal spells! Dus als je 4 kopietjes had neergelegd kun je met 4 Cancels ze allemaal counteren.
ja klopt
Sorcery
Target opponent reveals their hand. You may copy an instant or sorcery card in it. If you do, you may cast the copy without paying its mana cost.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
Reversal of Fortune creates a copy of the card in the other player’s hand, then allows you to cast the copy from that player’s hand without paying its mana cost.
12/1/2004
You cast the copy while this ability is resolving and still on the stack. Normally, you’re not allowed to cast spells or activate abilities at this time. Reversal of Fortune provides an exception.
12/1/2004
You don’t pay the spell’s mana cost. If the spell has X in its mana cost, X is 0. You do pay any additional costs for that spell. You can’t use any alternative costs.
12/1/2004
If the copied card is a split card, you may choose to cast either side of the split card but not both.
12/1/2004
You can’t cast the copy if an effect prevents you from casting instants or sorceries, or from casting that particular instant or sorcery. It doesn’t matter whether your opponent can cast the card at this time; the only thing that matters is whether you can cast it.
12/1/2004
You can’t cast the copy unless all of its targets, if any, can be chosen.
12/1/2004
If you don’t want to cast the copy, you can choose not to; the copy ceases to exist the next time state-based actions are checked.
12/1/2004
The spell is cast from your opponent’s hand, not yours, which can be important for some cards.
3/1/2005
The creation of the copy and then the casting of the copy are both optional.
Decktips