Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Gateway (GAT)
Serie | Normaal | Foil | ||
Gateway | 1,50 | |||
Iconic Masters | 0,20 | 0,40 | ||
Rise of the Eldrazi | 0,15 | 2,95 |
Prijs:
€ 1,50
Andere versie wel op voorraad.
Gave art & Lightning bolt revised, ik mis lightning illustraties zoals de oude bekende Chain Lightning. Neem Galvanic Blast Dat vind ik toch echt wel rood en Earth Elemental. Ze tekenen de laatste tijd alles als vlammen.
Ah thnx... I see!
De volgorde van de Beginning Phase is:
* Untap.
* Upkeep.
* Draw.
Dus eerst untappen en dan door naar de upkeep.
Vervolgens triggert deze aan het begin van je upkeep. Die trigger gaat de stack op. Daarop reageer je met de activated ability van Cinder Pyromancer en tap je hem voor zijn ability. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
activated ability van Cinder Pyromancer
rebound trigger van Staggershock
---BOTTOM
Cinder Pyromancer ligt nu dus getapt.
De ability van Cinder Pyromancer resolvet als eerste. Vervolgens resolvet de rebound trigger van Staggershock, waardoor je Staggershock mag casten. Dat doe je en daardoor triggert Cinder Pyromancer. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
trigger van Cinder Pyromancer
Staggershock
---BOTTOM
De trigger van Cinder Pyromancer resolvet en je untapt hem weer. Tenslotte resolvet Staggershock.
Overigens stel je dezelfde vraag als el donno drie posts terug...
Als ik deze kaart bijv. in T4 speel. Mag ik dan in T5 na het untappen van mijn kaarten eerst nog mijn Cinder Pyromancer 1 schade aan de tegenstander geven alvorens de rebound ingaat?
Dan zou ik dus in T5 twee keer Cinder Pyromancers ability kunnen gebruiken...
Nogmaals een klein detail, Pyromancer untapt niet wanneer Staggershock resolved, maar wanneer de rebound ability van Staggershock resolved en je hem cast (en je vervolgens de ability van pyromancer laat resolven).
Jazeker. Je kan in reactie op Staggershock Pyromancer tappen, daarna resolved Staggershock, Pyromancer untapped en je kan hem weer tappen.
ik heb Cinder Pyromancer liggen, in mijn upkeep gaat deze af, kan ik dan cinder tappen, staggershock gaat af, untap cinder om weer een damage te doen?
Klein detail, de kopie wordt niet ge-exiled, maar gaat gewoon naar de graveyard en houdt daar op te bestaan. Aangezien de kopie niet vanuit je hand gespeeld is, gaat zijn rebound ook niet af.
Er van uitgaande dat jij zelf Staggershock speelt doe je eerst 4 schade, namelijk eerst die van de copy dan van het origineel.
Dan worden beide geexiled waarbij je copy verdwijnt naar de eeuwige jachtvelden en doe je in de volgende upkeep 2 schade van het origineel.
als ik deze kaart kopieer met Reverberate doe ik dan 4 schade en bij mijn volgende upkeep weer 4 schade?
Maar je kan het ook zo bekijken:
Met Magma Jet kan je sneller je ascencion opladen want hij is goedkoper en laat je makkelijk zoeken naar spreuekn die je al eens hebt gespeeld.
En dat zou voor mij een reden zijn om Magma Jet over deze te spelen in Pyromancer.
Ik twijfel of ik deze 4x moet spelen in plaats van Magma Jet, gezien ik ook Pyromancer Ascension speel. Dan is rebound wel leuk en aan 2 keer scry 2 heb ik niets. Wat zouden jullie doen?
Rebound zegt: "If you cast this spell from your hand, (...)"
Kopietjes van een spell cast je niet. Die leg je simpelweg op de stack. Plus dat het "from your hand" gedeelte anders nog wel roet in het eten gegooid had.
Pyromancer Ascension triggert overigens inderdaad wel op de Rebound-versies.
als je deze speelt met Pyromancer Ascension die zegt:
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.
en dan speel je deze je target laten we zeggen alleen de player. staggershock word gecopieerd dus 2 x schade , mijn vraag is alleen heeft de copy ook rebound? of niet anders is het 1 staggershock word 2 na rebound worden die 2 weer gecopieerd omdat je ze cast vanuit exile dus heb je loop van 4 damage per beurt
Rebound is een onderdeel van de spell, en wekrt dus alleen als hij echt resolved. Als Viscera Seer de target is van Staggershock, maar wordt gesac'd voordat de Staggershock resolved, dan fizzled hij dus. Of beter gezegd: Countered on resolution. Hier door werkt de Rebound dus ook niet, en gaat hij direct je graveyard in. Jammergenoeg...
Instant
Staggershock deals 2 damage to any target.
Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
If a spell with rebound that you cast from your hand doesn’t resolve for any reason (due being countered by a spell like Cancel, or because all of its targets are illegal), rebound has no effect. The spell is simply put into your graveyard. You won’t get to cast it again next turn.
6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponent’s hand due to Sen Triplets), rebound won’t have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel).
6/15/2010
If a replacement effect would cause a spell with rebound that you cast from your hand to be put somewhere else instead of your graveyard (such as Leyline of the Void might), you choose whether to apply the rebound effect or the other effect as the spell resolves.
6/15/2010
Rebound will have no effect on copies of spells because you don’t cast them from your hand.
6/15/2010
If you cast a spell with rebound from your hand and it resolves, it isn’t put into your graveyard. Rather, it’s exiled directly from the stack. Effects that care about cards being put into your graveyard won’t do anything.
6/15/2010
At the beginning of your upkeep, all delayed triggered abilities created by rebound effects trigger. You may handle them in any order. If you want to cast a card this way, you do so as part of the resolution of its delayed triggered ability. Timing restrictions based on the card’s type (if it’s a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law).
6/15/2010
If you are unable to cast a card from exile this way, or you choose not to, nothing happens when the delayed triggered ability resolves. The card remains exiled for the rest of the game, and you won’t get another chance to cast the card. The same is true if the ability is countered (due to Stifle, perhaps).
6/15/2010
If you cast a card from exile this way, it will go to your graveyard when it resolves, fails to resolve, or is countered. It won’t go back to exile.
Decktips