Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Deze gaat het denk ik wel leuk doen in mijn Pir/Toothy commander deck. Graft is erg handig als je Pir, Imaginative Rascal hebt liggen dacht ik zo.
Ja, vooral ten tijde van de eerste Eldrazi. Gelukkig zijn er nu meer Eldrazi en vergissen mensen zich niet meer zo snel.
't Was gewoon een extra opmerking voor de volledigheid. Wellicht irrelevant, maar ik ken situaties waarbij mensen denken dat de cast trigger van bijvoorbeeld Eldrazi weer triggeren bij 't blinken. Vandaar.
Uiteraard, maar dat is voor dit voorbeeld totaal irrelevant. Ik bedoelde ermee te zeggen dat er voor de Graft ability niet uitmaakt of je m door middel van blinken of casten de battlefield laat enteren.
Niet helemaal hetzelfde, want 'net alsof je 'm zou casten' gaat niet op bij (de trigger van) bijvoorbeeld het blinken van Desolation Twin. Maar jep, het creature komt opnieuw op de battlefield dus krijgt hij de counters.
Ja, hij entert namelijk het strijdveld weer, net als dat je m zou casten.
als je een kaart met graft, zoals deze, blinkt, komt ie dan terug in het spel met 5 +1/+1 counters?
Oke bedankt, helaas. Zou erg mooi geweest zijn.
Nee, want je bent het moment van triggeren al voorbij.
Op het moment dat het creature de battlefield binnenkomt, triggeren òf Graft en Evolve, òf alleen Graft. Daarna ben je het moment van triggeren voorbij.
Ik heb een vraag over graft samen met evolve.
Stel ik speel een beest dat eigenlijk te klein is om evolve te triggeren, kan ik hem dan met counters overzetten (door graft) zo groot maken dat de evolve toch triggert?
Dus stel ik speel een 2/2 en heb een 2/3 evolve beest liggen.
Ik kies ervoor om 1 van de graft counters van hydropon op mijn 2/2 te leggen. Triggert de evolve dan of niet?
ah thanks!
@Battousai: Dit is een kwestie van timestamps. Turn to Frog zet de power/toughness naar een vaste waarde en Wings of Velis Vel ook. Die effecten zitten dus in dezelfde layer en dan wint degene met de nieuwste timestamp, degene die het laatst ge-resolved is.
Als je dus eerst Turn to Frog laat resolven en daarna Wings of Velis Vel, dan wordt hij 9/9 (4/4 plus vijf +1/+1 counters), zoals Jarno terecht aangeeft, en heeft hij flying.
(Andersom wordt hij 6/6 en raakt hij flying kwijt; ook een kwestie van timestamps.)
d'oh! wel een tof ding igg... hahah
dan nog steed 9/9
ik dacht, het wordt een 4/4 beest (en verliest daarbij zijn ability's)..
Maar idd, dat werkt niet. Turn to Frog ertussen werkt dan wel (10/10 flying )
Creature - Plant Mutant 0 / 0
Graft 5 (This creature enters the battlefield with five +1/+1 counters on it. Whenever another creature enters the battlefield, you may move a +1/+1 counter from this creature onto it.)
Vigean Hydropon can't attack or block.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2006
Even though this creature can’t attack, it doesn’t have defender.
Decktips