Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hij is ook leuk met Cytoplast Manipulator.
Hex Parasite , Kulrath Knight, Spike Cannibal, Fate Transfer... Ik voel een BG deckje aankomen!
Link naar deck?
deze is zo vet in mijn Experiment Kraj EDH .
oja sheriff begint en heeft meer levens.. bijvoorbeeld 30(ligt aan de sterkte van de decks.)
ik hoop dat t een beetje duidelijk is.
bij 5 mensen werkt het ongeveer zo: (je loot voor de rollen, bijvoorbeeld door at random iedereen een landje gesloten te geven)
1 sheriff,
- iedereen weet wie hij is(=maakt zichzelf bekend), wint als iedereen dood is behalve hijzelf en evt de hulp-sheriff
1 deputy(hulpsheriff), wint als de sheriff wint
2 bandieten , winnen als de sheriff dood is en een van hun nog in leven.
1 deserteur, wint als iedereen dood is behalve hij én hij vermoord de sheriff.
(bij meer spelers voeg eerst een hulpsheriff en dan een bandiet toe)
Als je sheriff of hulpsherrif bent of bandiet kan je meestal die +1+1's goed neerleggen, je mag dan wel niet weten wie wie is maar dat kan je meestal aan het spel wel zien.
(btw soms worden er extra regels aan toegevoegs, zoals als je een bandiet dood krijg je 3 kaarten als Bounty etc. hele snelle decks zijn niet echt leuk om te spelen btw, als iemand in beurt 2 de sheriff afmaakt haald de fun er uit)
Klinkt wel erg leuk om een keer te spelen in onze casual groep.
Nou ja, er zijn geen officiele regels voor Bang, dus dit verzin ik ook maar... In Star zijn je buren geen tegenstanders, maar aangezien dit spel verborgen rollen kent, kun je niet zeggen of de Sheriff je tegenstander of je ally is; maar ik denk dat je dat gewoon in je eigen playgroup moet afspreken, je zou kunnen zeggen dat de sheriff van niemand een tegenstander is, of van iedereen, of... verzin het lekker zelf
Aha, OK, dus alleen als je deputy bent. Ik wist niet dat je 'ally' dan ook als opponent gold. Dat maakt het geheel inderdaad een stuk duidelijker
Met die link erbij snap ik het wel! Als jij Deputy bent, wil je de sheriff beschermen; ook al is hij je bondgenoot, hij telt wel nog steeds als een tegenstander. Jij maakt dus een 5/5 trample voor 2 mana, en je geeft je vriendje elke beurt +1/+1 counters op een of meerdere van zijn beestjes. Het nadeel van de Ancient is opeens een voordeel geworden!
Ik had wel dit hier gevonden op google, maar daardoor snapte ik nog steeds niet waarom dit creature dan zo goed zou zijn en hoe je counters op een 'sherrif' kan leggen. Anyone?
Nu ben ik ook wel heel benieuwd wat dat "bang" is... als iemand met meer info er een topicje over kan openen en hier een linkje plaatsen, zou ik dat erg waarderen!
"Bang" is een relatief nieuwe speelvariant. Je doet iets met een Sherrif en criminelen, meer weet ik er niet van. Zelf kan ik er ook weinig over vinden.
Heb je misschien een linkje of een uitleg?
Ik snap er geen deuk van en google is mijn vriend vandaag niet
Ik snap iig niets van je comment, beetje uitleg wordt gewaardeerd.
volgens mij is dit een epic goede kaart in bang. Moet je je voorstellen dat de sheriff veel +1+1 krijgt en jij een 5/5 trampltje.. voor 2 mana
Creature - Treefolk 5 / 5
Trample
Cumulative upkeep-Put a +1/+1 counter on a creature an opponent controls. (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/15/2006
If no opponent controls a creature, you can’t pay the upkeep and must sacrifice Sheltering Ancient.
7/15/2006
You may choose a different creature to put each counter on, but you can also choose the same creature multiple times. The creatures don’t have to be controlled by the same opponent.
7/15/2006
Creatures that can’t be the target of abilities can have +1/+1 counters put on them by Sheltering Ancient’s cumulative upkeep ability because it doesn’t target them. The same is true for creatures with protection from green or protection from any other quality Sheltering Ancient has.
10/1/2008
Paying cumulative upkeep is always optional. If it’s not paid, the permanent with cumulative upkeep is sacrificed. Partial payments of the total cumulative upkeep cost can’t be made. For example, if a permanent with “cumulative upkeep 1” has three age counters on it when its cumulative upkeep ability triggers, it gets another age counter and then its controller chooses to either pay 4 or sacrifice the permanent.
Decktips