Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Temporal Extortion

Serie: Planar Chaos (PLC)

Rarity: Rare Planar Chaos Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Planar Chaos
 8
9,95
 -
19,95
Temporal Extortion | Planar Chaos

 Op voorraad 

€ 9,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
26-10-2017 20:25:00

Hij is daarom ook slechts drie euro.

26-10-2017 19:51:00

@G
Ja, dat is precies ook waar ik aan dacht...

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2017 16:51:00

Ik speelde Extortion vroeger in een Shadow deckje. Rond T4-5 was het vaak; Neem je genoeg damage zodat ik vervolgens lethal heb, of geef je me een extra beurt zodat ik je alsnog dood kan maken.

26-10-2017 15:15:00

In basis een speelbare kaart die last heeft van de grote Browbeat drawback: De tegenstander kiest.

26-10-2017 14:57:00

Het is een zeldzaam effect in de kleur (doorgaans blauw), ik verwijt de prijs vooral aan EDH. Het is een leuke kaart in mono zwart.

26-10-2017 13:48:00

Ik had deze veel goedkoper verwacht.. word deze in een deck gebruikt ofzo?

Mvg,

17-8-2016 14:18:00

In het geval van kaarten die werken op "each player" of "each opponent", gaat het allemaal wel per speler i.p.v. per team.
Dus Sheoldred, Whispering One gaat inderdaad 2x af in die ene upkeep die je tegenstanders delen, 1x per tegenstander.
Om nog een voorbeeld te geven, om het hopelijk iets duidelijker te maken:
Flame Rift is zo'n kaart die dus op "each player" werkt.
4 schade op iedere speler. Dat betekent dus dat beide teams in een 2HG potje met 8 omlaag gaan.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-8-2016 13:33:00

Hij triggert voor elke opponent en dat zijn er twee. (Dat die hun beurt en hun upkeep tegelijkertijd uitvoeren, is daarbij niet relevant.)

17-8-2016 12:48:00

citaat hieronder: Kort gezegd, per team heb je een beurt, en iedere step of phase hoort daar bij, je doet alles samen. En dat geldt dus ook voor wanneer je een kaart hebt liggen die niet in je eigen beurt triggered. En als je dat hebt liggen, triggered die 1 keer. Er is immers maar 1 upkeep per beurt.

--> waarom zou hij dan twee keer triggeren?

17-8-2016 12:48:00

ahjah en mag je dan als opponent bvb kiezen wie er een beest opoffert?

17-8-2016 12:47:00

Die werken wel op beide spelers. Levens en beurten worden gedeeld, de rest niet.

Met een Sheoldred moeten beide opponents een van hun beesten sacrificen.

17-8-2016 12:29:00

Dus een kaart die zegt: at the beginning of opponents upkeep that player... sacrifices a creature/you gain a 1/1 token/you gain 2 life... dan gaat dit effect slechts 1x af in 2-headed? En het maakt geen verschil als er op zou staan player...

Sheoldred, Whispering One

15-8-2016 01:21:00

Pas op, een flinke lap tekst. =p


1. als de opponents samen op 40 staan hoeveel verliezen ze dan als 1 van de twee de helft betaalt?

Dan verliezen ze 20 leven.
Dit is de rule die op deze vraag slaat, en het laatste voorbeeld in deze rule geeft ook antwoord op je vraag.

810.9a If a cost or effect needs to know the value of an individual player's life total, that cost or
effect uses the team's life total instead.
-Example: In a Two-Headed Giant game, a player on a team that has 17 life is targeted
by Beacon of Immortality, which reads, in part, "Double target player's life total." That
player gains 17 life, so the team winds up at 34 life.
-Example: In a Two-Headed Giant game, a player controls Test of Endurance, an
enchantment that reads, "At the beginning of your upkeep, if you have 50 or more life,
you win the game." At the beginning of that player's upkeep, the player's team wins the
game if his or her team's life total is 50 or more.
-Example: In a Two-Headed Giant game, a player on a team that has 11 life controls
Lurking Evil, an enchantment that reads, "Pay half your life, rounded up: Lurking Evil
becomes a 4/4 Horror creature with flying." To activate the ability, that player must pay
6 life. The team winds up at 5 life.


2. krijgen beide spelers een extra turn als deze levens niet betaald worden of enkel de caster van deze kaart?

Dan krijgt het hele team een extra beurt.

805.8. If an effect gives a player an extra turn or adds a phase or step to that player's turn, that player's
team takes the extra turn, phase, or step. If an effect causes a player to skip a step, phase, or turn,
that player's team does so. If a single effect causes more than one player on the same team to add or
skip the same step, phase, or turn, that team adds or skips only that step, phase, or turn. If an effect
causes a player to control another player, the controller of that effect controls the affected player's
team.


3. totaal loshangende vraag --> "at the beginning of each opponent's upkeep" hoe triggert dat in two-headed? gaat dat af per hoofd?

Eigenlijk word het antwoord op deze vraag al bij de vorige vraag beantwoord.
Kort gezegd, per team heb je een beurt, en iedere step of phase hoort daar bij, je doet alles samen. En dat geldt dus ook voor wanneer je een kaart hebt liggen die niet in je eigen beurt triggered. En als je dat hebt liggen, triggered die 1 keer. Er is immers maar 1 upkeep per beurt. (er even van uitgaande dat er geen Paradox Haze ligt =p )


4. Nog een bijkomende vraag --> hoe werkt Propaganda in two-headed? Kan je zonder te betalen de andere opponent aanvallen?

Nee, die cost kan je niet omzeilen.
Zie deze 2 rules, en voornamelijk het voorbeeld gegeven bij de 2e rule:
810.7a Each team's creatures attack the other team as a group. During the combat phase, the active
team is the attacking team and each player on the active team is an attacking player. Likewise,
the nonactive team is the defending team and each player on the nonactive team is a defending
player.

810.7c As the declare attackers step begins, the active team declares attackers. If an effect of an
object controlled by a defending player prohibits a creature from attacking him or her, that
creature can't attack the defending team. The active team has one combined attack, and that set
of attacking creatures must be legal as a whole. See rule 508.1.
-Example: One player in a Two-Headed Giant game controls Teferi's Moat, which says
"As Teferi's Moat enters the battlefield, choose a color." and "Creatures of the chosen
color without flying can't attack you." Creatures of the chosen color without flying can't
attack that player's team.








p.s. Mocht ik ergens een fout hebben gemaakt, dan word ik graag verbeterd door iemand die het dan wel weet. =)

14-8-2016 22:37:00

Deze kaart leverde deze week heel wat discussie op in two headed EDH. 1. als de opponents samen op 40 staan hoeveel verliezen ze dan als 1 van de twee de helft betaalt?
2. krijgen beide spelers een extra turn als deze levens niet betaald worden of enkel de caster van deze kaart?
3. totaal loshangende vraag --> "at the beginning of each opponent's upkeep" hoe triggert dat in two-headed? gaat dat af per hoofd?
4. Nog een bijkomende vraag --> hoe werkt Propaganda in two-headed? Kan je zonder te betalen de andere opponent aanvallen?

31-10-2015 13:07:00

Als hij leven wilt betalen wanneer hij op 1 staat, moet hij die ene leven betalen want 0,5 omhoog afgerond is inderdaad 1.
Het stukje "rounded up" gaat niet over het levenstotaal wat er overblijft, maar wat er word betaald.

Oracle

Sorcery 

When you cast this spell, any player may pay half their life, rounded up. If a player does, counter Temporal Extortion.
Take an extra turn after this one.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/1/2007
When this spell is cast, its “when you cast” ability triggers and goes on the stack on top of it.

2/1/2007
As the triggered ability resolves, the active player gets the option to perform the action. If that player declines, the next player in turn order gets the option. As soon as any player performs the action, the spell is countered, but the remaining players still get the option. If all players decline, the spell remains on the stack.

Decktips