Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Future Sight (FUT)
Serie | Normaal | Foil | ||
Future Sight | 0,75 | 14,95 | ||
Time Spiral Remastered | 0,35 | 1,50 |
Naja, het is de ability om alleen maar gespeeld te kunnen worden met basic land. Dus een ability. Dus geen bonus. Maar misschien kan ik hiervoor een second opinion krijgen?
Klopt dat las ik ook, maar misschien omdat het een restrictie is .. maar het valt dus wel onder het hebben van iets right?
Ik bedoelde daar natuurlijk de offieciële ruling:
Muraganda Petroglyphs gives a bonus only to creatures that have no rules text at all. This includes true vanilla creatures (such as Grizzly Bears), face-down creatures, many tokens, and creatures that have lost their abilities (due to Ovinize, for example). Any ability of any kind, whether or not the ability functions in the on the battlefield zone, including things like "Cycling {2}" or "Crimson Kobolds is red," means the creature doesn't get the bonus.
Check ook het CRIMSON KOBOLDS IS RED gedeelte
Eerste deel van de FAQ zegt daar iets over
Ik vroeg me af of dingen als Imperiosaur wel of geen boost krijgen van de Ptroglyphs ?
Jazeker. Flying is een ability, dus als je creature flying krijgt, heeft hij een ability, maakt niet uit hoe.
De ruling hiernaast staat enkel verwoord voor aura's en equipment maar ik neem aan dat die ook werkt voor gewone enchantments zoals Akroma’s Memorial die maakt dat vanilla creatures geen bonus van dit kaartje krijgen, toch?
Dan moet je met Akki Coalflinger spelen. Dan geef je zijn aanvallende tokens first strike...waardoor ze de bonus weer verliezen Of je Ambusht ze! Of je geeft ze islandwalk met Part Water of protection met Prismatic Boon! Of fear met Profane Command! You get the point
Wat vooral jammer is aan deze is dat het niet is die jij controled.
want je tegenstanders zijn tokens worden ook groter. tenminste als ze abilety loos zijn.
Hehe, deze kaart inboarden tegen Humility
Ja, want als counters tellen niet als abilities. Dus vanilla creatures met counters erop (van je Ancient) hebben nog steeds geen abilities en krijgen hier dus +2/+2 van.
Als ik +1/+1 counters op tokens (zonder abilities) zet, bijv met Forgotten Ancient, krijgen mijn tokens dan nog wel +2/+2 door muraganda petroglyphs?
Mijn eerste almachtige Squire deck is gemaakt met jullie hulp: hier
Thnx! Feedback (positief of negatief) wordt gewaardeerd.
@Bartelrune:
Nee.
Een "white token" is wat anders dan een "token with 'this creature is white'".
WOW! Leatherback Baloth is idd super, die gaat erin...
Enchantment
Creatures with no abilities get +2/+2.
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2007
Muraganda Petroglyphs gives a bonus only to creatures that have no rules text at all. This includes true vanilla creatures (such as Grizzly Bears), face-down creatures, many tokens, and creatures that have lost their abilities (due to Ovinize, for example). Any ability of any kind, whether or not the ability functions in the on the battlefield zone, including things like “Cycling 2” means the creature doesn’t get the bonus.
5/1/2007
Animated basic lands have mana abilities, so they won’t get the bonus.
5/1/2007
Some Auras and Equipment grant abilities to creatures, meaning the affected creature would no longer get the +2/+2 bonus. For example, Flight grants flying to the enchanted creature. Other Auras and Equipment do not, meaning the affected creature would continue to get the +2/+2 bonus. For example, Dehydration states something now true about the enchanted creature, but doesn’t give it any abilities. Auras and Equipment that grant abilities will use the words “gains” or “has,” and they’ll list a keyword ability or an ability in quotation marks.
7/1/2013
Cipher grants an ability to creatures, meaning the affected creatures would no longer get the +2/+2 bonus.
Decktips