Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 5,95
FOIL
€ 11,95
Oke dus bij dat soort kaaren bv een Mind Funeral. Met alleen Dread nog maar in mijn deck kan ik geen landjes vinden dus gaat alleen dread mijn graveyard in en daarna mijn library weer in.
Je gaat niet dood aan een lege library, je gaat dood doordat je geen kaart kunt rapen, maar wel moet, omdat je library leeg is. Dus "dood gemilld" worden is een misnomer.
Een kaart voert altijd zoveel mogelijk uit. Als je twee kaarten moet millen maar je hebt er nog maar één dan moet je zoveel mogelijk millen als je kunt.
Ik heb een interessante casus.
Een maat van mij heeft een mill deck. Traumatize,Hedron Crab met alles er op en er aan. Als Dread "slachtoffer" wordt van een mill ability mag ik hem weer in mijn deck stoppen.
Klopt het dan dat zolang ik Dread elke beurt in mijn graveyard stop (op wat voor manier dan ook) ik niet dood gemilld kan worden? En hoe moet het als ik meer dan 1 kaart moet millen door een Millstone en wat gebeurt er als er een Mind Funeral wordt gespeeld?
O ja, dat had ik er eigenlijk wel bij moeten zeggen.
Als je met een 7/7 trample aanvalt en hij wordt door een 6/6 geblocked, mag je 1 schade aan je tegenstander assignen... maar dat hoeft niet! Je mag gewoon de volle 7 damage aan Dread doen, en je 7/7 trampler laten overleven
quote: "Bij first strike is het anders. Als je een 7/7 hebt met first strike zou die eerst Dread dood slaan en daarna kan Dread geen damage meer doen om de 7/7 dood te maken omdat hij niet meer bestaat."
Voor de trigger is dat ook niet belangrijk, want als de 7/7 trample jou schade doet, dan triggert Dread (en ook met first strike doet de 7/7 trample jou en Dread tegelijk schade). Dat Dread dood is op het moment dat de trigger resolvet, is niet relevant.
Een beest met trample doet niet eerder damage dan een beest zonder trample. Beide beesten krijgen damage, Dread gaat dood en beide triggers gaan op de stack. Die wordt afgehandeld en afhankelijk van hoe je ze de stack op laat gaan schud je eerst hem terug en gaat de 7/7 daarna dood of andersom. Dus ondanks dat Dread dood is gaat het beest van de tegenstander ook nog dood.
Bij first strike is het anders. Als je een 7/7 hebt met first strike zou die eerst Dread dood slaan en daarna kan Dread geen damage meer doen om de 7/7 dood te maken omdat hij niet meer bestaat. Misschien zit daar je verwarring
Als ik puur op logica af ga denk ik dat je pas trample damage doet op het moment dat dread al dood is, en dat daarom de 7/7 blijft leven. Ik weet niet of dit klopt!!
Als iemand mij aanvalt met bijv een 7/7 trample en ik block met Dread, gaat die andere creature dan nog dood als gevolg van de triggered ability van Dread of is Dread als het ware 'eerder dood' zodat de ability niet meer triggered en de ander blijft leven?
Correct je doet damage aan die speler, dan komt de trigger van Dread waar je op reageert door als cost je creature te saccen aan je Jarad, Golgari Lich Lord
maar dan zal mijn beest wel damage doen toch?
want de triger van dread komt pas op de stack als de damage gedaan is.
toch ?
Dat kan. Dread heeft een gewone triggered ability, en pas wanneer die resolved wordt het beest gesloopt. Daarvoor mag je nog gewoon reageren met van alles en nog wat.
Als ik een speler die deze kaart heeft aanval en hij laat hem door. Dan gaat mijn creature dood, maar komt dat op een stack waar ik weer op kan reageren door bijvoorbeeld mijn creature te saccen met Jarad, Golgari Lich Lord?
Misschien Sundial of the Infinite? Je valt aan, doet damage, triggers van Dread gaan op de stack, en dan eindig je de beurt. Problem solved! Als blauwe speler heb je zat te doen met je resterende mana in de beurt van je tegenstander
Maar goed, kaarten als Journey to Nowhere en Oblivion Ring zijn waarschijnlijk veelzijdiger en nuttiger.
Wat is een goede oplossing tegen deze? Ik heb in mijn Fish deck alleen de Counterspell, Force of Will, Meddling Mage en Swords to Plowshares als oplossing. In mijn Merfolk Deck kan ik deze damage doen en het creature dat damage doet uitphasen met een Vodalian Illusionist. Ik heb ook een Crib Swap en een paar STPs in mijn Merfolk Deck.
Deze kaart is zo irritant dat het de moeite waard is om een Sideboard kaart eraan te besteden. Mits het een goede is.
Creature - Elemental Incarnation 6 / 6
Fear (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.)
Whenever a creature deals damage to you, destroy it.
When Dread is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.
10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.
Decktips