Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Morningtide (MOR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 3,50 | 3,95 | ||
Modern Masters | 3,95 | 7,95 | ||
Morningtide | 4,50 | 14,95 |
Prijs:
€ 4,50
FOIL
€ 14,95
Dat kan gewoon. Grafdigger’s Cage verbiedt enkel het in het spel gooien van creature cards. Equipment opzoeken mag gewoon. (Je mag die niet casten vanuit de library, maar dat doet Stonehewer Giant niet).
Ik activeer de ability van deze kaart en mijn tegenstander heeft een Grafdigger's cage. Mag ik een equipment zoeken en spelen.
Nee je speelt hem natuurlijk nadat je de greaves of boots hebt liggen. Equip voor en meteen aanvallen en je beste equipment erop rammen...
En die elixir is natuurlijk verplichte kost
Ik denk persoonlijk dat als je untapt en deze man nog leeft je beter iets gigantisch kunt zoeken in plaats van greaves Of speel Thousand-Year Elixir ernaast en gaaaaaan
In EDH speel je vaak ook Swiftfoot Boots en Lightning Greaves. Als je opponent uitgetapt is snel casten en rammen!
Deze kost vijf mana, dan blaas je hem met een Murder nog op voordat ie de beurt heeft overleefd.
Niet iedereen speelt de supersnelle staples uit competieve formaten.
Henk: Juist niet, ik weet niet hoe jullie EDH spelen maar een kaart als dit gaat domweg geen beurt overleven op de tafel waar ik speel Als het geen boardwipe is dan is het wel een ploeg of een terminate of of of of of
Maar waarom niet gewoon allebei spelen?
Dank allen voor zoveel reacties, cool Dat van het removal vangen voordat je 'm kunt gebruiken had ik nog niet eens aan gedacht, en in mijn groep wordt er wel veel spot-removal gespeeld.
@Leon: het hangt er vooral vanaf in wat voor groep je speelt. De mystic haalt namelijk altijd nog een equipment, terwijl de giant heel makkelijk removal vangt.
het is dus een kwestie van zekerheid. Ga je voor de mystic, dan ben je zeker van een equipment. Ga je voor de giant, dan heb je kans op meerdere equipments.
Misschien een open deur maar deze legt de equipment meteen equipped aan een creature waar Stoneforge Mystic er ook een beurt over doet om nog eens unequipped in te leggen, kan meermaals gebruikt worden, grotere body én vigilance. Als er gekozen moet worden voor EDH (en dan met name casual en/of multiplayer): altijd deze.
Misschien een open deur maar deze kost wel een beurt voordat hij geactiveerd kan worden
Hij heeft niet eens even de tijd genomen om de wortels van zijn boom-bijlen af te halen, zo snel krijg je je equipments in het spel.
Dan zou ik toch gaan voor deze want zoals je al zegt deze kan je meerdere keren gebruiken en 5 mana is voor EDH echt niet zo veel hoor
Edit: of je speelt ze natuurlijk gewoon allebij
Ik ben een EDH artifact deck aan het maken (esper kleuren) en zit te twijfelen tussen deze (die ik heb) of Stoneforge Mystic (die ik moet kopen). Mystic werkt maar 1 keer, tenzij ik 'm bounce maar dan ben ik weer afhankelijk van andere kaarten. Deze kost meer maar kan ik wel blijven activeren en heeft een dikkere body (en vigilance). Ik denk dat ik er al redelijk uit ben, maar waarom zou ik toch voor de mystic gaan?
Creature - Giant Warrior 4 / 4
Vigilance
1W, T: Search your library for an Equipment card and put it onto the battlefield. Attach it to a creature you control. Then shuffle your library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/1/2008
This ability doesn’t target a creature. You may attach the Equipment to a creature that has shroud, for example. However, the creature must be able to be legally equipped by the Equipment. You can’t attach the Equipment to a creature that has protection from artifacts, for example.
4/1/2008
If there is no legal creature for you to attach the Equipment to, it remains on the battlefield unattached.
Decktips