Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Snakeform

Serie: Eventide (EVE)

Rarity: Common Eventide Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 1
0,20    
Eventide
 8
0,20
 -
1,50
Snakeform | Eventide

 Op voorraad 

€ 0,20 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2013 19:09:00

Ja, als de ability eenmaal op de stack ligt, zal die gewoon resolven. (Een ability op de stack is helemaal onafhankelijk van zijn source.)

Overigens reageer je dus niet op dat hij de ability *wil* activeren, maar op dat hij de ability geactiveerd *heeft*. Aangezien het betalen van 7 levens de cost is, heeft hij die dus sowieso al betaald vóórdat jij reageert. Dus het is niet *alsnog* verliezen. Hij heeft ze al verloren. Maar zoals gezegd zal de ability dus ook nog eens gewoon resolven. En andersom, zoals Nik ook zegt, reageert hij gewoon op jou, als je hem voor probeert te zijn.

25-7-2013 18:42:00

Geldt dat dan ook als je de Griselbrand bovenop de snakeform ook nog 1 damage geeft met, ik noem maar wat Rootwater Hunter?

25-7-2013 18:17:00

Als je op een ability reageert ligt hij al 'klaar' op de stack, dus ja je opponent zal zeven levens verliezen maar hij mag er ook zeven kaarten voor rapen
Sterker nog, er is (praktisch gezien) geen enkel moment waarop je tegenstander geen kaarten zou mogen rapen. Stel je speelt deze kaart als reactie op iets anders of in zijn upkeep ofzo, dan zou ie er nog op mogen reageren met kaarten pakken Als Griezel eenmaal ligt is er behalve Sudden Spoiling niet veel meer aan te doen.

25-7-2013 17:57:00

Stel een tegenstander wil de ability van Griselbrand activeren, kan je er dan op reageren met een snakeform? En verliest de tegenstander dan alsnog 7 levens?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-8-2012 16:53:00

Ja, sterker nog zelfs nadat je blockers gedeclared hebt, krijg je nog de mogelijkheid om instants en abilities te spelen, vóórdat je naar de combat damage step gaat.

Dus je blockt de 5/5 met jouw 3/3. Daarna cast je Snakeform op de 5/5. Vervolgens ga je naar de combat damage step. En block je de nu 1/1 dood.


(Hou er overigens wel rekening mee dat vanwege de werking van het layersysteem eventuele +X/+Y bonussen nog bovenop die 1/1 komen. Als het bijvoorbeeld eerst een 2/2 met +3/+3 was, resulterend in 5/5, dan is het daarna een 1/1 met +3/+3, resulterend in 4/4.)

28-8-2012 16:49:00

Stel mijn tegenstander valt aan met een 5/5 creature, en ik heb een 3/3. Kan ik dan, nadat hij zijn atacker gedeclared heeft, Snakeform erop spelen en de 5/5 creature (inmiddels 1/1) doodblocken?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2012 18:36:00

Geldt overigens ook voor zijn oude kleuren.

Hij verliest al zijn oude kleuren en wordt alleen groen.

7-3-2012 18:21:00

hij verliest zijn oude types wel.

een appel word een druif until end of turn.. een druif is geen appel.

Anders had er gestaan: becomes a druif in addition to it's other types.

7-3-2012 18:12:00

er staat niet bij dat hij de anderre creaturetypes verliest. Houdt hij dan wel of niet zijn vorige creaturetypes?
bijv een snakeform op een sliver gooien, houdt hij alle sliver abilities van de anderre slivers of niet?

19-9-2011 09:15:00

Ovinize en Turn to Frog en Snakeform zijn allemaal 't zelfde op grote lijnen.. alleen Snakeform is gewoon duurder voor zijn "Draw a card".

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2011 16:46:00

Het wordt dan "Creatures you control have 'This creature is indestructable'" of zoiets.


(Zie ook de Oracle tekst van Dark Depths.)

22-7-2011 16:23:00

als je snakeform op een DSC gooit dan verliest deze indestructable en kun je hem lekker Zappen. Echter komt de term indestructable ook voor in een andere vorm van bijv Dauntless Escort, deze manier van verwoorden geeft permanents de eigenschap 'indestructable' mee en op dat moment is het GEEN ability.

Kort maar lang verhaal, als het er letterlijk op staat dat iets indestructable is of de spell/ability die het indestructable geeft, heeft de wording 'creatures you control have 'indestructable' (of iets soortgelijks) dan werkt snakeform ertegen.
Als er staat 'creatures you control are indestructable' dan werkt het NIET omdat het dan een eigenschap.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2011 15:58:00

Ja, alleen is het eigenlijk zo:

"indestructible" is geen ability, maar simpelweg een eigenschap.

Maar "Darksteel Colossus is indestructible." is inderdaad wel een (static) ability.

22-7-2011 15:56:00

Ik heb even een vraagje. Wat gebeurt als ik deze speel op een Darksteel Colossus ? Verliest deze dan zijn Indestructible? Aangezien het bij mijn weten een static ability is.

20-3-2011 16:17:00

De counter blijft en hij gaat dood.

Oracle

Instant 

Until end of turn, target creature loses all abilities and becomes a green Snake with base power and toughness 1/1.
Draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/1/2008
Snakeform doesn’t counter abilities that have already triggered or been activated. In particular, there is no way to cast this to stop a creature’s “At the beginning of your upkeep” or “When this creature enters the battlefield” abilities from triggering.

8/1/2008
If the affected creature gains an ability after Snakeform resolves, it will keep that ability.

8/1/2008
If Snakeform affects a creature with changeling, the creature will lose its changeling ability, and will no longer be all creature types.

10/1/2009
The power/toughness-setting effect overwrites other effects that set power and toughness only if those effects existed before this spell resolved. It will not overwrite effects that modify power or toughness (whether from a static ability, counters, or a resolved spell or ability), nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after this spell resolves. Effects that switch the creature’s power and toughness are always applied after any other power or toughness changing effects, including this one, regardless of the order in which they are created.

Decktips