Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 3,50
FOIL
€ 6,95
Ik hoop altijd wanneer ik een face-down Willbender heb liggen dat iemand een kaart als deze speelt.
Eerst Magister Sphinx casten, daarna Hidetsugu’s Second Rite. Lame!
Top! Thanks Lord!
@Henk
Dan gaat het team naar 10. Jouw life total is gelijk aan het teamtotaal. Het spel ziet jou dus op 30 staan en probeert daar 10 van te maken. Je verliest 20 levens, dus het team gaat van 30 naar 10.
810.9c If an effect sets a single player's life total to a specific number, the player gains or loses the necessary amount of life to end up with the new total. The team's life total is adjusted by the amount of life that player gained or lost.
Example: In a Two-Headed Giant game, a player on a team that has 25 life is targeted by an ability that reads, "Target player's life total becomes 10." That player's life total is considered to be 25, so that player loses 15 life. The team winds up at 10 life.
@Zanquis
10 is inderdaad 10, maar de 2HG regels zijn niet altijd zo simpel. Ooit werd je persoonlijke levenstotaal gezien als de helft van het teamtotaal. In die tijd zou het spel jouw levenstotaal dus zien als 30/2 = 15, waardoor je maar 5 levens zou verliezen. (en het teamtotaal van 30 naar de genoemde 25 zou gaan). Maar tegenwoordig is dat niet meer zo.
10=10 simpel als dat.
Hoe zit het met de nieuwe 2-headed giant rules met Magister Sphinx?
Als je opponents op 30 staan, gaan ze dan naar 10 of naar 25 (helft van 30=15 naar 10 + 15 = 25)
Ik weet dat het heel lang geleden is, maar ik wil even reageren op dat filmpje over douchebag kaarten.
Loopt die gozer serieus over Mindslaver te zeuren omdat die kaart ervoor zorgt dat je Necropotence(!!!) daardoor niet veilig kan spelen?
Wie is er nou de douchebag
Nee, dat klinkt wel goed eigenlijk. 't Probleem is; dat is niet wat de kaart daadwerkelijk doet. Ik wil nog wel eens wisselen van speelgroep, krijg ik dat gedonder weer.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik hiermee iemand anders op 30 kan zetten (10 minder dan strarting life total) of mezelf op 20 (de helft van strarting lifetotal).
Dan vindt ik het net zo fair als een Serra Ascendant op 50 laten triggeren en Felidar Sovereign op 60.
Iemand die het dan nog steeds een douchie kaart vindt?
douchebag! hier
ik speel hem ook niet meer, vind er zelf ook niks aan.
Goh ja, wat leuk. Weinig doen, gewoon lame kaarten spelen.
-_-
In mijn sharuum edh deck is dit de bom!
Erik was sneller, maar we zeggen hetzelfde
Er gaan twee triggers op de stack. Jij controlled NIET beide triggers, dus gaan de triggers volgens APNP (ofzoiets): Active Player - Non-Active Player de stack op.
Resultaat:
Eerst gaat de ability van deze sphinx de stack op, dan die van de soul warden.
Je tegenstander krijgt dus éérst 1 leven en dán gaat het levenstotaal naar 10.
Sowieso gaan de triggers APNAP (Active Player dan Non-Active Player) op de stack. Dus hij gaint eerst 1 en zal dan naar 10 gezet worden.
Dus als je tegenstander een Soul Warden heeft liggen dan zal de stack er zo uit zien:
Soul Warden Trigger
Magister Sphinx Trigger
Je werkt hem van boven naar beneden af, dus gaint hij eerst 1 leven en dan gaat de trigger van je sphinx af en zet je je tegenstander (Mits je hem target) naar 10 levens
Artifact Creature - Sphinx 5 / 5
Flying
When Magister Sphinx enters the battlefield, target player's life total becomes 10.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/1/2009
This ability is not optional.
2/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted player’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.
6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, this ability basically causes the team’s life total to become 10, but only the targeted player is considered to have actually gained or lost life.
Decktips