Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Retaliator Griffin

Serie: Alara Reborn (ARB)

Rarity: Rare Alara Reborn Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alara Reborn
 1
0,40
 2
1,00
Media Inserts
 1
1,95    
Retaliator Griffin | Alara Reborn

 Op voorraad 

€ 0,40 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-2-2011 13:24:00

Ik was ook niet 100% serieus, ik vond alleen het feit dat je tegenstander dan maar niet meer aan ging vallen wat kort door de bocht

23-2-2011 12:22:00

Hoe logisch die keuze is zal denk ik afhangen van wat de tegenstander daarna kan uithalen met die Retaliator Griffin. Het zou zo maar het verschil kunnen zijn tussen winnen en verliezen. Zo kan ik me op zich best voorstellen dat je de tegenstander in zo'n geval liever niet aanvalt...

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-2-2011 08:58:00

Dat is niet heel logisch...als jij een Platinum Angel hebt zou ik jou wel aanvallen als ik zou kunnen, om je alvast op of onder 0 te krijgen zodat je direct dood bent als de Angel een keer weggaat

22-2-2011 21:23:00

je kan hem helaas ook niet echt spelen met Platinum Angel want zodra jij deze en de angel in het veld hebt gaat de tegenstander je waarschijnlijk niet aanvallen totdat de angel weg is

7-12-2010 22:01:00

tegen survival wil je Peacekeeper hebben

Nee, dat lijkt me ook niet. Was een mogelijkheid. Ik bedoel, veel kaarten lijken waardeloos tot je ze in de juiste setting test.

Aan deze kaart zitten denk ik te veel voorwaarden en het is veeeel te gemakkelijk om er om heen te spelen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-12-2010 16:30:00

Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat gewoon niet werken. Je bent volledig afhankelijk van je tegenstander hoe groot deze gaat worden. En hij zal ongetwijfeld wel IETS aan removal spelen (al is dat niet direct een reden om hem niet te spelen natuurlijk ).

Maar deze wordt alleen een dreiging als je tegenstander jou al bijna dood heeft geslagen...dat is niet echt ideaal

Dit klinkt haast als een speelbare board kaart voor big zoo tegen survival. Vengevines komen vaak in 1 klap, maar doen niet in een keer 20 damage. Beetje doorzichtig misschien, maar survival decks spelen zelf maar weinig removal.

Wat vinden jullie?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2010 16:51:00

Helemaal juist.

Tegelijkertijd krijgen hij en jij 6 damage en door dat laatste triggert zijn ability. Vervolgens komt er een rondje priority, waarbij state-based actions gecheckt worden, en dan gaat hij dood aan lethal damage, nog voordat de trigger op de stack gedaan wordt.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2010 16:50:00

Inderdaad. Als de {=inferno resolved} gaat de trigger van meneer Griffin op de stack. Iedereen krijgt priority om hierop te reageren en dus worden ook State-Based Actions gechecked. Eén State-Based Action is het verplaatsen van creatures met lethal damage erop naar de graveyard.

26-10-2010 16:44:00

Hmz... dat klinkt als: "Als hij in plaats van Pestilence een Inferno gooit, gaat Griffin wel dood." ?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2010 16:42:00

Yup, elke trigger van Pestilence triggered apart de ability, die dus resolved voordat hij opnieuw een damage krijgt.

26-10-2010 16:38:00

"Whenever a source an opponent controls deals damage to you, you may put that many +1/+1 counters on Retaliator Griffin."

Dan vraag ik mij af... Ik heb dit beest liggen, en mijn opponent pompt 5 mana in zijn Pestilence. Ik krijg 5 schade, mijn Griffin krijgt ook 5 schade, maar die krijgt ook 5 +1/+1 counters. Mijn vraag is dan: komen die counters op tijd om zijn leven te redden?

26-10-2010 16:36:00

Dat werkt. Harm’s Way verandert alleen waar de damage heen gaat, niet van wie de schade is.

26-10-2010 16:32:00

En als je damage naar jezelf redirect met Harm's Way. Werkt dat met deze kaart?

Oracle

Creature - Griffin 2 / 2

Flying
Whenever a source an opponent controls deals damage to you, you may put that many +1/+1 counters on Retaliator Griffin.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2009
The source of combat damage is the creature that dealt it.

5/1/2009
If a spell causes damage to be dealt, that spell will always identify the source of the damage. In most cases, the source is the spell itself. For example, Breath of Malfegor says “Breath of Malfegor deals 5 damage to each opponent.”

5/1/2009
If an ability causes damage to be dealt, that ability will always identify the source of the damage. The ability itself is never the source. However, the source of the ability is often the source of the damage. For example, Deathbringer Thoctar’s ability says “Deathbringer Thoctar deals 1 damage to any target.”

5/1/2009
If the source of the damage is a permanent, Retaliator Griffin checks whether an opponent controls that permanent at the time that damage is dealt. If the permanent has left the battlefield by then, its last known information is used. If the source of the damage is a spell, whether it’s controlled by an opponent is obvious. If the source of the damage is a card in some other zone (such as a cycled Jund Sojourners), Retaliator Griffin checks whether the card’s owner, rather than its controller, is an opponent.

5/1/2009
If Retaliator Griffin is dealt lethal damage at the same time that you’re dealt damage by a source an opponent controls, Retaliator Griffin will be put into a graveyard before it would receive any counters. Its ability will still trigger, but it will do nothing when it resolves.

Decktips