Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dan kom je dicht in de buurt van een gelijkspel, maar net niet helemaal. Phage doet beide spelers damage, en triggered voor allebei. Beide triggers willen tegelijk de stack op, en omdat je tegenstander beide triggers controlled mag hij kiezen in welke volgorde dat gebeurd. Hij kan er dus gewoon voor kiezen de trigger die jou doodmaakt eerst te laten resolven, en wint dan nog net voordat zijn eigen doodstrigger resolved.
Wat als je de helft van de schade van Phage the Untouchable op jou naar de tegenstander stuurt?
Captain’s Maneuver Carom Kor Chant Mirror Strike Reflect Damage Shining Shoal Turn the Tables Boros Fury-Shield Refraction Trap
Om er een aantal te noemen.
zijn er meer van dit soort instant redirect dmg kaarten te vinden?
Toevoeging: Harm’s Way prevent geen damage, hij redirect het alleen. Hij werkt dus ook op damage die niet geprevent kan worden.
Ja, het blijft infect damage.
Let wel dat je de schade ook naar een creature kunt redirecten (en dan worden het vanzelfsprekend -1/-1 counters i.p.v. poison counters).
dus als harm's way poison damage prevent dealt hij ook poison damage terug?
Wat je wilt doen is de schade die X zou doen omleiden naar Y.
X wordt gedefinieerd als "a source of your choice".
Y als "target creature or player".
Alleen als Y shroud heeft of shroud-achtige abilities gaat je plannetje niet door. Of X shroud heeft is niet relevant.
ik heb het nog niet helemaal helder als een shroud unit van 2/1 aanvalt, kan ik dan zijn damage redirecte naar een legal target ? Want ik lees, 'that a source of your choise' dus je target de shroud unit niet...?!
Als je schade redirect, verander je alleen maar waar de schade naar toe gaat. De source, waar de schade vandaan komt, blijft hetzelfde.
Inderdaad! Harms Way redirect de damage, dus de damage die de Nighthawk doet, is nog steeds "deathtouch-damage", ook al is dat aan een ander target dan de aanvaller waarschijnlijk in gedachten had
Wat gebeurt er eigenlijk als ik harm's way speel en de schade redirect van zijn Vampire Nighthawk naar een beestje van hem? Gaat dat beestje dan dood door deathtouch?
Harm's Way komt inderdaad bovenop de stack en resolvet als eerste, maar er is hier helemaal geen sprake van meerdere spells op de stack... De grap is dat Harm's Way op het moment van resolven eigenlijk helemaal niets doet, maar het verloop van een toekomstige gebeurtenis verandert. Pas op het moment dat er combat damage gedaan zou worden, herinnert het spel zich opeens dat er een replacement effect moet plaatsvinden. Afgezien van first strike, gebeurt alle combat damage simultaan. Dus het ene 2/2-beest doet nog gewoon schade aan de verdedigende speler, en dat andere 2/2-beest doet tegelijkertijd zijn schade aan een ander target.
Volgens mij bedoeld hij dat Harm's Way bovenop de stack komt, en dus als eerste wordt 'afgewerkt'. Of niet?
Voorrang? Er bestaat geen voorrang in Magic Het enige dat ik zo snel kan bedenken dat daarop lijkt is als jij met een 2/2 en een 2/2 first strike creature aanvalt. Hij kan dan de 2 damage van de first striker naar je andere 2/2 redirecten, waardoor die doodgaat voordat hij damage kan doen.
Maar in het geval van 2 2/2 creatures dan doet de ene 2 damage aan jou en de andere 2 damage aan degene die jou 2 damage deed, waarna die dood gaat.
Instant
The next 2 damage that a source of your choice would deal to you and/or permanents you control this turn is dealt to any target instead.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
As you cast Harm’s Way, you target that the redirected damage will be dealt to. As Harm’s Way resolves, you choose a source of damage. You never choose the original recipient of the damage; Harm’s Way will apply to whatever the chosen source tries to deal damage to, as long as it’s you or a permanent you control.
10/1/2009
If the chosen source would deal just 1 damage to you or a permanent you control, Harm’s Way’s effect will redirect that damage and still have a “shield” left for another 1 damage from that source later in the turn.
10/1/2009
If the chosen source would simultaneously deal damage to multiple permanents you control (like Pyroclasm could) or to you and at least one permanent you control (like Earthquake could), Harm’s Way will redirect just 2 of that damage. It won’t redirect the next 2 damage that would be dealt to each recipient. You choose which 2 damage is redirected. If you like, you can choose to redirect 1 damage that would be dealt by the chosen source to each of two different recipients.
10/1/2009
After Harm’s Way resolves, it no longer checks to see if the target is a legal target. However, if that permanent or player can’t be dealt damage at the time the chosen source would deal damage (perhaps because the creature is no longer on the battlefield or is no longer a creature, or because the player is no longer in the game), the damage can’t be redirected. It’s dealt to the original recipient.
10/1/2009
Harm’s Way has no effect on damage that’s already been dealt.
Decktips