Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M10 (M10)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 0,35 | |||
M10 | 0,30 | 0,75 |
Volledig duidelijk! Nogmaals bedankt voor de hulp
Een speler kan getarget worden maar kan volgens mij nooit zelf targeten. Het zijn altijd spells of permanents (lees: kaarten) die het targeten doen.
En daar heeft pro rood dus protection tegen, tegen het getarget (kunnen) worden door een rode kaart (spell of permanent). Plus wat hieronder allemaal staat.
Inderdaad, de Sphinx kan door zijn pro. Rood, niet het target zijn van deze kaart.
Bedankt voor de antwoorden! Er heerste wat onduidelijkheid tussen mij en een vriend van me omdat de sphinx naar mijn mening getarget werd door de efreet, maar de speler in dit geval de target aanwijst. Aangezien de efreet rood is gaat in dit geval dus gewoon de protection from red ability op als ik het goed begrijp?
Had ik ook wel kunnen weten, want de hulpdienst is hier vrij uitgebreid, which is a good thing. =)
Jazeker staat het daar ook: hier
Na even zoeken, want ik wist het zelf niet meer, dit is een soort van handig geheugensteuntje van wat protection nou doet:
Protection from [...]
D: cannot be Damaged by [...]
E: cannot be Enchanted by [...]
B: cannot be Blocked by [...]
E: cannot be Equipped by [...]
T: cannot be Targeted by [...]
Ik weet eigenlijk niet of het hier ook bij de Hulpdienst staat, want daar heb ik niet gekeken, en omdat ik een "luie zak" ben, ga ik dat ook niet doen, haha. =p
Maar ok, hooray for the internetz.
Je mag alleen legal targets aanwijzen, dus dingen met protection zijn veilig.
Is het mogelijk om op deze manier een Sphinx of the Steel Wind als target aan te wijzen of wordt dit onmogelijk gemaakt door zijn 'protection from red' ability?
ah zo zit dat, bedankt xander!
Triggers gaan in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler en dan die van de niet-actieve speler(s), in beurtvolgorde.
Als het jouw beurt is, gaan dus eerst jouw triggers op de stack en die van je tegenstander (de trigger van Price of Knowledge in dit geval) erbovenop.
De trigger van Price of Knowledge resolvet dus als eerste, want die ligt bovenop de stack.
als mijn tegenstander een Price of Knowledge heeft en het is mijn beurt, mag ik dan kiezen welke "beginning of upkeep" eerst triggered?
Dat klopt, tussen het kiezen van de targets en het resolven zit nog een moment tussen waarin je dingen mag doen.
Als ik de FAQ goed begrijp, kan ik nog reageren na het kiezen van doelwitten. Dus is het volgende mogelijk:
- {Capricious Efreet}s trigger, kies doelwitten.
- Als non-land permanent voor mezelf kies ik {=liness, zephyr mage}.
- Ik gebruik haar ability, zodat ze zichzelf redt.
Dit mag, toch?
Creature - Efreet 6 / 4
At the beginning of your upkeep, choose target nonland permanent you control and up to two target nonland permanents you don't control. Destroy one of them at random.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
If Capricious Efreet is the only nonland permanent you control when its ability triggers, you’ll have to target it.
10/1/2009
You may target zero, one, or two nonland permanents you don’t control.
10/1/2009
You target between one and three permanents as you put the ability on the stack. You don’t randomly choose which one will be destroyed until the ability resolves. If one of those permanents has become an illegal target by then, you randomly choose between the remaining ones.
10/1/2009
As the ability resolves, there is no time to react between the time a permanent is chosen at random and the time it’s destroyed. If you want to put a regeneration shield on one of those permanents, or sacrifice it for some effect, or anything else, you must do so before the ability resolves (and before you know which one of the permanents will be chosen at random).
Decktips