Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar (ZEN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2017 | 0,40 | 2,95 | ||
Zendikar | 0,50 | 4,95 |
Een vraag over een situatie met deze kaart;
Ik had de Pyromancer Ascension liggen met 1 counter erop, en een Flame Javelin in het kerkhof. Daarnaast had ik 5 rode mana open.
Mijn tegenspeler speelt een Celestial Purge, in response speel ik een tweede Flame Javelin.
de stack ziet er nu zo uit
Top
-Pyromancer trigger, 1e helft (counter)
-Flame Javelin
-Celestial Purge
Bottom
Na het resolven van de trigger is de ascension actief, dus reageerde ik direct daarna met een Reverberate (target: Flame Javelin). De stack zou er dan zo uit moeten zien;
Top
-Pyromancer Trigger, 2e helft (copy)
-Reverberate
-Flame Javelin
-Celestial Purge
Bottom
Dus als ik het goed heb, die ik 12 damage aan mijn tegenstander voor ik mijn Ascension verlies?
Er zijn er ook best veel gekocht afgelopen week.
Misschien een domme vraag, maar is 3 euro niet weinig voor een kaart die het eerste modern tournooi domineerde? (of iig een groot deel van de metagame was)...
Nice!
Ik heb er een leuk deck omheen gebouwd, en kan niet wachten op de nieuwe serie, morgen!
Bedankt voor de uitleg!
Met 1 Staggershock in de grave hoef je er maar 1 uit je hand te casten om de ascencion active te krijgen. Zelfde verhaal met Volt Charge nu.
Volgens mij wel want je mag hem casten vanuit exile. Er staat niks op dat het caten vanuit je hand moet zijn gebeurd. Onder de kaart staan ook wat extra rulings. dat het bv niet gaat als je een kaart vanuit je gravyard cast die er maar 1x ligt.
Wat gebeurt er als je deze hebt liggen met minimaal 2 counters en je cast een Staggershock waarvan je er al 1 in je graveyard hebt liggen? Wordt ie op dat moment, en in de rebound van staggershock gekopieerd?
nee, want cycling is geen casten
Als ik een kaart cycle...zoals Unearth bvb....mag ik dan 2 kaarten trekken? Nee zeker
Nee, de originele call to mind ligt nog op de stack op het moment dat je targets moet aanwijzen.
De stack ziet er nl. zo uit:
top
pyromancer trigger
Call to Mind
bottom
En dat wordt:
top
call to mind copy
call to mind
bottom
Als ik hiermee Call to Mind copy, kan ik met de copy het origineel uit mijn graveyard vissen?
Bedankt
Nee, helaas, want de kopietjes cast je niet.
Als ik het goed heb gaat deze ook goed met kiln fiend? Pompen die kopietjes die de ascension creeren kiln fiend ook op?
Dat werkt inderdaad zo.
Enchantment
Whenever you cast an instant or sorcery spell that has the same name as a card in your graveyard, you may put a quest counter on Pyromancer Ascension.
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
If either of Pyromancer Ascension’s abilities triggers, it will go on the stack on top of the spell that caused it to trigger. The ability will resolve first. If it’s Pyromancer Ascension’s second ability that triggered, the copy it creates will also resolve before the original spell. The copy is created even if the original spell has been countered.
3/14/2017
If Pyromancer Ascension’s first ability triggers, you’ll put a quest counter on it even if the card in your graveyard leaves your graveyard by the time the ability resolves or if the spell you cast is countered.
3/14/2017
If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as flashback, for example), Pyromancer Ascension’s first ability won’t trigger unless another card with the same name is in your graveyard.
3/14/2017
The second ability triggers only if Pyromancer Ascension already has two quest counters on it at the time you cast an instant or sorcery spell. This means a spell can’t cause the second counter to be put on Pyromancer Ascension and then become copied. It also means a player can’t remove Pyromancer Ascension in response to you casting an instant or sorcery spell in order to prevent the ability from triggering.
3/14/2017
Pyromancer Ascension’s second ability can copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.
3/14/2017
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.
3/14/2017
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
3/14/2017
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A different mode cannot be chosen.
3/14/2017
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Bonfire of the Damned does), the copy will have the same value of X.
3/14/2017
If the spell has damage divided as it was cast (like Fiery Justice does), the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can).
3/14/2017
You can’t choose to pay any alternative or additional costs for the copy. However, effects based on any alternative or additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy.
Decktips