Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Rise of the Eldrazi | 12,95 | 24,95 | ||
Zendikar vs Eldrazi | 11,95 |
Prijs:
€ 12,95
FOIL
€ 24,95
Ik ga eens kijken hoe deze het in mijn Sol’kanar the Swamp King commander deck doet. Er zit een hoop ramp in (Cabal Coffers, Magus of the Coffers, Caged Sun, dus casting cost moet te doen zijn. En anders kunnen we 'm gewoon het spel in cheaten met een Victimize oid. Zal mij benieuwen of ik meer aan It heb dan aan mijn Grave Betrayal.
Het antwoord is helaas alleen Nee.
---
CR 810. Two-Headed Giant Variant
810.7b Any one-shot effect that refers to the "defending player" refers to one specific defending player, not to both of the defending players. The controller of the effect chooses which one the spell or ability refers to at the time the effect is applied. [...]
---
Of zie ook de rulings rechts:
"In a Two-Headed Giant game, the controller of an attacking creature with annihilator chooses which of the defending players is affected by the ability. Only that player sacrifices permanents. The choice is made as the ability resolves; once a player is chosen, it's too late for anyone to respond."
Wanneer je met met dit creature aanvalt in 2HG moeten beide tegenstanders dan ieder twee permanents saccen? Ik neem aan van wel.
Korte versie: je mag zelf kiezen.
Langere versie:
Ze triggeren allebei tegelijk namelijk wanneer summuner's egg de graveyard raakt.
In zo'n geval kijk je eerst naar de APNAP (active player, non-active player) regel. Die is hier niet van toepassing omdat jij zelf beide triggers controlled.
En van alle triggers die tegelijkertijd afgaan en dezelfde controller hebben kiest de controller de volgorde.
Ik heb een deck idee waarbij ik een Grave Pact en een Summoner’s Egg in play heb en It That Betrays onder de Summoner’s Egg ligt. Als het ei dan van play naar een graveyard gaat, wat gebeurt er dan? Mag ik dan kiezen of eerst de ability van het ei triggert en daarna pas die van m'n gravepackt? Of is er een bepaalde regel die zegt in welke volgorde het moet gebeuren?
deze + All Is Dust lijkt me ook wel wat in multiplayer...
OKe, nice , want ik heb nog meer van die leuke kaarten die annihilator hebben, zelfs 1tje met 6, muhaha
bedankt voor het antwoord
1) Als je aanvalt moet de tegenstander 2 permanents sacrificen (mogen ook tokens zijn).
2) als je tegenstander een non-token permanent sacrificed krijg jij die vervolgens into play
Conclusie: alles wat je tegenstander sacrificed voor de annihilator krijg jij op de battlefield, op voorwaarde dat het geen tokens waren. En dat is omdat tokens verdwijnen zodra ze de battlefield verlaten, niet omdat ze niet sacrificed kunnen worden.
Als ik hiermee aanval, krijg ik dan de twee gesactte nontokens parmenants van mn tegenstander ?
Je kan Emrakul Goryo’s Vengeance doen. Lijkt me beter dan met deze knaap.
Modern Reanimate bestaat niet echt. In elk geval niet als tier deck voor zover ik weet.
Tainted Æther is wel grappig opzich.
Lijkt mij wel een erg goede kaart als je hem in het spel kan sneaken omdat hij geen shuffle ability heeft.
Wordt hij gespeelt in Modern Reanimate?
Kozilek hoeft geen kopie, die ragt gewoon harder.. als je op kan brengen kan je kozilek ook hardcasten..
Idd, kozilek kan niet, maar deze wel
Wat een Legend is..
Creature - Eldrazi 11 / 11
Annihilator 2 (Whenever this creature attacks, defending player sacrifices two permanents.)
Whenever an opponent sacrifices a nontoken permanent, put that card onto the battlefield under your control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
Annihilator abilities trigger and resolve during the declare attackers step. The defending player chooses and sacrifices the required number of permanents before they declare blockers. Any creatures sacrificed this way won’t be able to block.
6/15/2010
If a creature with annihilator is attacking a planeswalker, and the defending player chooses to sacrifice that planeswalker, the attacking creature continues to attack. It may be blocked. If it isn’t blocked, it simply won’t deal combat damage to anything.
6/15/2010
The second ability triggers whenever an opponent sacrifices a nontoken permanent for any reason, not just due to the annihilator ability.
6/15/2010
It doesn’t matter whose graveyard the permanent is put into, only that it was last controlled by, and sacrificed by, an opponent.
6/15/2010
If an opponent sacrifices a nontoken permanent as part of paying the cost of a spell or ability, the second ability triggers and goes on the stack on top of it. This ability will resolve, causing you to return the card to the battlefield before the other spell or ability resolves.
6/15/2010
When the second ability resolves, you must return the card to the battlefield, even if you don’t want to.
6/15/2010
If an opponent sacrifices an Aura, you’ll choose what it enchants as you return it to the battlefield. No player can respond to the choice. Since an Aura doesn’t target anything if it isn’t cast as a spell, you can enchant a permanent with shroud this way.
6/15/2010
If the sacrificed permanent that caused the second ability to trigger somehow leaves the graveyard before the ability resolves (possibly because it was returned to the battlefield by the ability of another It That Betrays), the ability simply won’t do anything when it resolves.
Decktips