Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2015 | 9,95 | 14,95 | ||
Rise of the Eldrazi | 6,95 | 99,95 |
Het wordt zowiezo geen eeuwige loop; Prince triggered alleen op door opponent controlde dingen die doodgaan. na de eerste jatpartij control jij de hydra, dus triggered de prince niet wanneer hij doodgaat.
nope, het gaat niet eeuwig door omdat de prince alleen triggert met permanents die van de battlefield naar de grave gaan en niet bij discard omdat het dan permanent CARDS zijn.
maar als de apocalypse hydra op de battlefield lag en bijv. geTerrord wordt dan heb je nog steeds geen eeuwigdurende loop omdat je het kan stoppen door 3 levens te betalen.
Hoe zit het eigenlijk in deze situatie?
Player 1 heeft een Prince of Thralls. Hij laat mij een kaart discarden, en ik discard Apocalypse Hydra (ik mocht kiezen). Ik wil niet betalen, dus komt de hydra bij mijn tegenstander in het veld. Maar, omdat hij 0/0 is, sterft hij. Nu wil ik weer niet betalen.
Gaat het eeuwig zo door?
Er zijn zeker wel oneindig combo's. Een voorbeeld:
Painter’s Servant + Grindstone is een combo die voor altijd de bovenste twee kaarten weg milled. Dus wanneer je een even aantal kaarten in je deck hebt en ergens een {=kozilek, the butcher}, dan heb je een combo die oneindig lang doorgaat.
Overigens eindigt dit naar mijn weten in een Draw, maar dat ligt aan het feit dat de spelers ermee kappen, niet het feit dat de combo stopt
Maar goed, over het algemeen eindigt een combo met "ok en nu heb ik gewonnen"..
Ze eindigen wel. Bijv. je kunt best onijndig damage doen op een speler, maar met 20 (zou meer of minder kunnen zijn natuurlijk) damage heb je hem ook al dood. Dus onijndige combo's eindigen wel!!
Technisch gezien eindigen oneindige combo's niet, want ze zijn, uhm... oneindig. Ze zijn alleen potentieel oneindig, maar je moet ooit stoppen om het spel daadwerkelijk af te maken.
Nee hoor, de mijne eindigen met "en ik schop je dood met een Leviathan"
Onzin, elke combo eindigt met "en ik doe je lethal damage met mijn Lord Magnus"
Elke combo eindigt toch met Tendrils of Agony?
Yep. oneindigheid is vheeeet saai. Liever combos die goed zijn, maar eindig.
*Gaap*,
Oneindige combo's zijn wel grappig om te bedenken, maar saai om te spelen.
Of beter. Splinter Twin + Intruder Alarm + Where ancients Tread} + een power 5 or greater beestje = Onijndig damage en onijndig untapped tokens!!!
@rick
is het niet gewoon veiliger om met al je tokens aan te vallen? anders hoeft er maar 1x Terror, Doom Blade of weet ik veel wat gespeeld te worden heb je niets meer
en ik neem niet aan dat je oppo die 1000x can copyen
Ik heb sinds kort op MWS een deck gemaakt met Splinter Twin en Fatestitcher en dan met Predator Dragon als finisher.
Hoef je ook niet moeilijk te doen in end steps enzo.
Fatestitcher werkt ook, alleen is er een iets grotere kans dat het misgaat.
Je maakt in de end step van je tegenstander 9999 tokens. Ze worden pas exiled in de volgende end step, namelijk de jouwe. In jouw beurt untappen de tokens en val je er mee.
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has "T: Create a token that's a copy of this creature, except it has haste. Exile that token at the beginning of the next end step."
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
6/15/2010
Splinter Twin grants an activated ability to the enchanted creature. That creature’s controller (who is not necessarily the Aura’s controller) can activate it. The creature’s controller is the player who gets the token.
6/15/2010
The token that’s put onto the battlefield copies exactly what’s printed on the enchanted creature (unless that creature is copying something else or it’s a token; see below), plus it has haste. It doesn’t copy whether the enchanted creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras attached to it, or whether it’s been affected by any noncopy effects that changed its power, toughness, types, color, or so on. In particular, it doesn’t copy the ability granted to the enchanted creature by Splinter Twin.
6/15/2010
If the enchanted creature is copying something else when the ability resolves (for example, if it’s a Renegade Doppelganger), then the token enters the battlefield as a copy of whatever the enchanted creature is copying, plus it has haste.
6/15/2010
If the enchanted creature is a token, the new token copies the characteristics of the original token as stated by the effect that put it onto the battlefield, plus it has haste.
6/15/2010
If the enchanted creature has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be zero.
6/15/2010
Any enters-the-battlefield abilities of the enchanted creature will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the enchanted creature will also work.
6/15/2010
The token will not be kicked, even if the creature it’s copying was.
6/15/2010
If you activate the ability and the enchanted creature leaves the battlefield before the ability resolves, you still get a token. The enchanted creature’s last existence on the battlefield is checked to see what it was (specifically, if it was itself or if it was copying something else).
6/15/2010
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, or whether Splinter Twin or the enchanted creature is still on the battlefield at that time.
6/15/2010
If the ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.
6/15/2010
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.
7/1/2013
If the enchanted creature is legendary, you will have to put either the original creature or the token into the graveyard as a state-based action.
Decktips