Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 0,40 | 1,95 |
Doet dit ding ook wat buiten T2?
Ik bedoel ook niet dat deze 12 damage zou doen wanneer die in play komt, maar de beurt daarna kan dit ding zelf schoppen en 1x schieten en de kans is best aanwezig dat je nog een 2e keer kan schieten - dus 12 damage.
Verder is dit inderdaad een beest waarnaast veel beesten gespeeld dienen te worden, dat maakt deze inderdaad "conditioneel goed", maar behalve dat op zich niet minder goed (en 20 euro waardig)..
@shai, het exilen van een beestje boeit idd niet, maar dat het steeds 4 mana kost om dit te doen wel, tevens is dit een kaart die niet goed is in een random T2 deck, de meeste decks zullen om hem heen gebouwd moeten worden (want met control etc speel je niet veel creatures) verder wil je ook wel 2 mana overhouden voor removal protection, en dat ding doet echt niet 1,2,3 12 damage de beurt dat hij in play komt hoor maargoed, herbij verschillen wij dus dus nogal van mening
het is niet perse een nadeel hé
Om z'n power uit te leggen moeten we eerst iets duidelijk hebben: Is iedereen het er mee eens dat het exilen van een beest in je grafbak eigenlijk niets boeit?
Vervolgens is de link vrij simpel. Vier damage is genoeg om zo'n beetje alles kapot te maken. Je gooit dan een kaart (bijvoorbeeld een landje) weg om de Masticore online te houden en je kan iedere beurt voor 4 mana damage "pingen". Je kan zo card advantage genereren en bovendien is het goed mogelijk dat het spel snel nadat hij dropt eindigt om de simpele reden dat hij die beurt best eens 12 damage kan doen...
Maar goed, persoonlijk wil ik hem in een Zwart/Groen Fauna Shaman deckje spelen naast Necrotic Ooze. Masticore in de grafbak betekend domweg dat je met je Ooze alle voordelen en géén nadelen van de Masticore krijgt
Ach, ik denk dat hij in een goed deckje wat om hem heen draait best goed tot zijn recht kan komen. Keihard kan beuken zelfs, gewoon gamewinnend kan zijn. Verder zie ik hem niet zo veel doen, wel grappig als je Madness een andere draai wilt geven maar meer ook niet echt.
ik vind hem ook niet echt goed hoor, de oude was echt zoveel beter, om dit ding te houden en nuttig te laten zijn kost het je 6 mana en een kaart per beurt, dat is nogal wat in mijn ogen
Slecht... slecht! omg.. wat moet het dan worden?
Ik denk dat ik hem in actie moet zien ofzo Zo zonder deck er omheen ben ik niet echt impressed verder
Vind hem eerder slecht.
yay, prijsstijging
Nou Thijmen, door jouw reactie is ie weer 5 euro duurder geworden .
oke bedankt.
Ik zie trouwens nu trouwens wel een combo met dit leuke beestje.
Je hebt Culling Dais, deze houd je graveyard vol met creatures en daarna houdt hij je hand vol wat eigenlijk beiden een vereiste is voor de masticore. Ik vond Perilous Myr en Necropede ook wel handig omdat deze beesten schade doen als zij doodgaan.
Toen ik naar deze laatste twee aan het zoeken was kwam ik langs {=furnance celebration} die ook weer schade kan doen!
Ik dacht die lijkt me ook wel leuk maar wat moet ik dan saccen om deze te triggeren, en toen dacht ik weer spelbombs en Moriok Replica en {=barrage ogre!
die sac je en kunnen ook je hand weer vol houden en nog meer damage doen!
en als laatste dacht ik nog aan {=riddlesmith} die je nieuwe dingen laat trekken en je graveyard ook nog volhoudt met creatures.
Kortom ik dacht een hele boel
(Srry voor deze onzin maar tussendoor staat misschien nog iets zinnigs, dus kraak mijn idee ff af als dit geen leuk deck kan worden, oke ;D)
@ Thijm
Omdat hij 4/4 is voor 4 kleurloze mana met 2 abilities (ook kleurloos) en dat discard nadeel is toch niet zo'n heel erg probleem in zijn geval, 't helpt 'm zelfs. En zeg zou zelf 8 damage per buurt voor 4-6 mana (mocht ie doorkomen en/of je moet regenen) is een koopje of niet?
Kvind die ouwe masticore beter. Kun je al die superbeesten met maar 1 toughness neermaaien.
Iedereen zegt nu wel wrom hij zo goed is enzo maar, kan iemand me uitleggen wrom? Ik snap namelijk niet waarom een card disadvantage en zo veel mana voor z'n activated abilities zo goed is!
Ik bedoel voor acht schoppen is wel goed enzo, maar je bent een creature kwijt en zes mana per beurt .
Artifact Creature - Masticore 4 / 4
At the beginning of your upkeep, sacrifice Molten-Tail Masticore unless you discard a card.
4, Exile a creature card from your graveyard: Molten-Tail Masticore deals 4 damage to any target.
2: Regenerate Molten-Tail Masticore.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips