Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2015 | 0,35 | 1,00 | ||
Scars of Mirrodin | 0,30 | 1,50 |
Er wordt over deze kaart gezegd dat hij ''slecht'' is omdat hij door 1 enkele Kill spell wordt gesloopt. Maar bekijk het van de andere kant. 1 Giant Growth en je beesten worden ook eng hoor.
Een sterke kaart. die alleen snel dood kan gaan..
@Boaz: ik ben met je eens dat "hij sterft aan removal" een slecht argument is, maar dat is niet exact wat ik hier zei... Bestial Menace geeft ook 3 beestjes voor 5 mana, maar die gaan niet allemaal tegelijk dood aan een enkele Bolt. Titans gaan niet dood aan een enkele Bolt, daar heb je zwaarder geschut zoals Go for the Throat voor nodig, en die hebben bovendien al een ander effect gehad.
Nou, het probleem zit hem in principe in het niet aankunnen van flyers, en in blauw/groen, standard zit gewoon geen removal, alleen bounce/counterspell. Het lukt me gewoon niet om daar omheen te komen. BoP kan flyers aan, maar het kost je jou Vines of vastwood om hem gevaarlijk te maken. Het is 't gewoon allemaal net niet. Tegen cawblade/vallakut enzo blijft het deck geen kans maken, de primeval titan, en flyers zijn dodelijk..
Met Precursor Golem + Tainted Strike + Assault Strobe + Distortion Strike mol je 3 tegenstanders in 1x?
Hoewel ik het er helemaal mee eens ben dat een rode instant van 1 mana een einde kan maken aan je coole 5-drop denk ik dat ik deze misschien wel wat onder-gewaardeerd heb tot op heden...
alleen tainted strike is nodig toch? Das al 12 poison counters...
Dat is een kleine met eventueel nog een
.
Precursor Golem + Distortion Strike + Tainted Strike + Giant Growth
Kost je 3 mana om hen eng te maken, en als protection kan je altijd nog een Vines of Vastwood achter de hand houden, die zit dan toch in je kleuren ^^
Dat vind ik altijd zo'n zwak argument 'deze is slecht tegen rmeoval'DUH elk ander creature ook. Maar ik zie geen enkel ander creature die 9 power op tafel gooit voor 5 mana. Waar deze alleen veel slechter tegen is is Lightning Bolt en Into the Roil voor de rest is hij net zo resistent.
ik speel ze hierin, ze gaan welliswaar soms dood, maar het wint best wel
hier
Ik ga zeker die witte splicer erin spelen, van new phyrexia, die golems +1/+1 geeft.
Het probleem van Precursor is dat hij zo extreem gevoelig is voor removal: nagenoeg elke removal spell van je tegenstander sloopt de Precursor en al zijn vriendjes. Je kunt hem proberen te beschermen met bijvoorbeeld Asceticism.
Ik heb vanalles met deze kaart geprobeerd Birds of Paradise en Overgrown Battlement als manaversnelling Irresistible Prey en Twisted Image als carddraw, en Vines of Vastwood als kill/damage. Counterspell/bounce, Trinket mage en wat 1 manacost arties als ondersteuning samen met Shape Anew, maar nog werkt het niet.... nog iemand tips?
Floris, de +2 van venser is geen instant of sorcery
Deze triggert dus niet naar de andere 2 golems
Maar, de golem komt wel weer opnieuw in het veld, en je krijgt dus opnieuw 2 extra golems!
waarom ? niemand heeft er wat aan =)
de tokens gaan kapot vanwege de exile zone, en als het je daarom gaat ... : je krijgt 2 nieuwe tokens =)
Leuk met de +2 van Venser, the Sojourner.
Niks.
(Want de ability die ervoor zorgt dat de instant of sorcery gekopiëerd wordt, staat op de originele Golem. En die is er niet meer. )
Artifact Creature - Golem 3 / 3
When Precursor Golem enters the battlefield, create two 3/3 colorless Golem artifact creature tokens.
Whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only a single Golem, that player copies that spell for each other Golem that spell could target. Each copy targets a different one of those Golems.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
The second ability triggers whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only one Golem and no other object or player. That Golem can be Precursor Golem itself, one of the Golem tokens it created, or any other Golem. It doesn’t matter who controls the Golem.
1/1/2011
If an instant or sorcery spell has multiple targets, but it’s targeting the same Golem with all of them (such as Agony Warp targeting the same Golem twice), Precursor Golem’s last ability will trigger.
1/1/2011
Any Golem that couldn’t be targeted by the original spell (due to shroud, protection abilities, targeting restrictions, or any other reason) is just ignored by Precursor Golem’s second ability.
1/1/2011
The controller of the spell that caused Precursor Golem’s second ability to trigger also controls all the copies. That player chooses the order the copies are put onto the stack. The original spell will be on the stack beneath those copies and will resolve last.
1/1/2011
The copies that Precursor Golem’s second ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Precursor Golem’s second ability itself) won’t trigger.
1/1/2011
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copies will have the same mode. Their controller can’t choose a different one.
1/1/2011
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Fireball does), the copies have the same value of X.
1/1/2011
The controller of a copy can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.
Decktips