Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Mirrodin Besieged | 14,95 | 49,95 |
Er zijn 2 nadelen aan deze als je die gebruik in Affinity.
Inkmoth Nexus doet piosen damage. Als je dus niet in een keer 10 damage doet. schiet dat niet op. want dan moet je in het deck eigenlijk 10 damage meer doen.
Blinkmoth Nexus word meer gespeeld omdat deze ook groeit en helpt wel mee met het idee om de tegenstander van 20 naar 0 de schoppen.
Al denk ik dat ze in modern wellicht beide worden gespeeld omdat je daar de standaard artifact landjes niet hebt.
Cranial Plating is in beide gevallen goed. maar je moet wel met Inkmoth Nexus in een keer 10 piosen damage doen en je moet de Cranial Plating wel op hand hebben of pakken. anders heb je niks aan de Inkmoth Nexus
Grootste nadeel is dus als je geen 10 damage doet je een lose kaart hebt gepakt.
Dan kun je beter Blinkmoth Nexus spelen want als hij 5 damage doet moet je met je andere beesten nog maar 15 damage te doen.
Maar denk dat de prijs vooral zo hoog is vanwege Type 2.
Inkmoth doet geen normale damage op players, Blinkmoth wel, dus in die zin zou je Blinkmoth effectiever kunnen noemen.
@ Control: hoe remt Infect met Inkmoth je af in vergelijking met Blinkmoth? Een Blinkmoth met een Plating = geen kill, een Inkmoth met een Plating is dat wel. Mis ik hier iets of?
Naast type 2 ook infect in legecy en in modern.
En kleurloze edh decks.
affinity gaat meestal voor snelle kill. Poison remt je daarbij. Blinkmoth werkt dan beter.
modern en legacy affinity spelen 'm denk ik wel
De prijs van dit ding reist echt de pan uit (gelukkig ooit nog 4 voor 30 kunnen kopen ) Maar deze wordt buiten Standard toch niet echt gespeeld, of zit ik er een naast
en hij is weer uitverkocht en zal dus ook wel weer wat stijgen, werkelijk ik moet er nog 3 en het lijkt hoe langer hoe pijnlijker te worden Maar hij is dan ook wel briljant. Inkmoth Nexus + Cranial Plating blijft gewoon een beetje auw.
Je pakt natuurlijk eerst even 4 Mutagenic Growth etc. hea!
Als je al voor 7 infect ramt zijn die 7 kaarten enigzins overbodig, niet?
+6/+0 en trample geven, om vervolgens 7 kaarten uit Garruk, Primal Hunter te rapen is behoorlijk goed ja
ja kan idd wel weer euro omhoo. stijgt idd langzaam verder lijkt het. Wel afgelopen week nog vekocht aantal voor 10,95.
Is inderdaad iets gestegen, ik vermoed doordat Wolf Run Ramp hem speelt.
Is deze gestegen sinds kort?
Dacht dat deze eerst rond de 7-8 ging
Maar zie nu dat die al voor 13 staat.
Verdemme, had ik niet op gelet. Moet mijn regelkennis zoiezo een beetje gaan oppoetsen, ik merk dat er hier op de FNM bij mij thuis steeds vaker verwarrende situaties ontstaan die alleen op te lossen door precies die regels uit je kop te kennen.
Anyway, ik denk dat het aardig ver gaat nu, dit heeft bijna niet meer te maken met Inkmoth Nexus Bedankt voor je regel-wijsheid Xander, heeft zeker geholpen!
Edit: True, Dustin. Echter, voor het uitleggen is het zeker handig om alles over 1 knie te leggen. Verder zit het toch ook nergens in de knel? (kan me geen situatie voordenken waarbij dit fout zou gaan) Regeltechnisch klopt het misschien niet, maar voor het visuele effect kan het de uitleg alleen maar ten goede komen zonder op enig ander vlak verwarring te brengen?
Land
T: Add C.
1: Inkmoth Nexus becomes a 1/1 Blinkmoth artifact creature with flying and infect until end of turn. It's still a land. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
If Inkmoth Nexus entered the battlefield this turn and it’s not a creature, it can be tapped for mana. If it becomes a creature that turn, it can’t attack or be tapped for mana.
6/1/2011
If you’ve controlled Inkmoth Nexus continuously since your most recent turn began and it becomes a creature, it can attack or be tapped for mana.
Decktips