Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sorin Markov

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
9,95
 -
24,95
Zendikar
 -
9,95
 -
29,95
Sorin Markov | M12

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-11-2010 17:44:00

als je even naar beneden scrollt zie je dat dat al gepost is

11-11-2010 15:31:00

leuke combi: zet tegenstander op 10 --> Hidetsugu’s Second Rite

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2010 22:03:00

Dat voorbeeld had ik niet zelf verzonnen, die stond vroeger ergens onder deze kaart tongue smile. Ik bedoelde gewoon dat de ultimate niet zo goed is, en de tweede ability nogal situationeel.

Ivm Chandra; haar ultimate is altijd goed, en haar tweede ability
situationeel (de ander moet wel creatures hebben), maar meestal zijn die er wel winking smile

9-10-2010 21:56:00

@ nico:

Leuke situatie die je schetst, in de negende beurt houd jij je captain of de watch in je hand ipv het uit te spelen. tongue smile
Zo kun je elke kaart wel onderuit halen (alhoewel ik er wel mee eens ben dat deze planeswalker niet zo goed is).

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2010 21:52:00

Chandra's -X is vrijwel altijd nuttig. Deze werkt alleen tegen life-gain of met kaarten als de Rite. Verder doet deze dus NIETS.

Sterker nog, normaal ben jij ook bezig de ander zijn leven omlaag te brengen waardoor je hem met de kaart effectief levens geeft (we spreken hier over 6 mana).

Hetzelfde voor de ultimate, Chandra's ultimate is altijd nuttig. Deze dus totaal niet.
Beurt 9, jij neemt mijn beurt over.
Ik heb in mijn hand 1 Captain of the Watch en je trekt 1 Plains.
Je tapt mijn landen (maakt niet uit, ik heb toch geen instants), speelt de captain niet, en valt niet aan...

Nou, dat was 6 mana en enkele beurten waard.

9-10-2010 21:45:00

Oh, je hebt al gereageerd.
Ik wou al zeggen. tongue smile
Nouja, dan kan ik ook meteen zeggen dat ik met "mijn MWS" natuurlijk "mijn MWS DECK" bedoelde. winking smile

9-10-2010 21:44:00

Nouja, als je alleen maar rode mana hebt zou Chandra misschien toch wat handiger kunnen zijn, maar ik zie ook niet echt in waarom Chandra's abilities toch beter zouden moeten zijn dan deze. confused smile
Deze rockt gewoon, helaas dat hij voor mijn MWS teveel mana kost.

9-10-2010 21:44:00

had de 2 abilities van chandra door een gehaald wat haar dan idd veel slechter maakt dan sorin

9-10-2010 21:42:00

Hou je er wel rekening mee dat Chandra d'r -X ability alleen op beesten mag gebruiken?
Ik denk dat er geen enkele situatie is waarin Chandra beter is dan Sorin behalve het vernietigen van beesten (met toughness 3+). Hoewel...de klok van Chandra (10 damage op alles) is natuurlijk best wel goed smile

9-10-2010 20:21:00

klopt niet hoor, sorin zijn +2 power doet 2 damage en je kan er een speler mee targeten en je krijgt 2 levens, en de 2de ability ligt er aan in welke situatie je zit, als je tegen life gain decks speekt en zo een deck staat op 100 of meer levens, dan is sorin veeeel beter maar staat een speler op 5 levens ofzo dan gebruik je chandra om hem simpel af te schieten

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2010 20:17:00

Beide "- abilities" van chandra zijn beter.

*tenzij je natuurlijk Sorin's tweede ability gebruikt voor bv Hidetsugu’s Second Rite

9-10-2010 19:32:00

daarom is Sorin Markov duurder (geld)
dan Chandra Nalaar
deze is inderdaad veel beterbig smile

3-10-2010 15:51:00

de +2 ability is in ELK opzicht beter dan de +1 van Chandra Nalaar

12-9-2010 19:14:00

Hey,
Haha, Ik zie geen cold tongue smile
Maar wat die Zure Moorkop vasthoud is een magnum toch?.
Verder een leuken kaart.
groeten
tjeerd,

1-9-2010 22:38:00

Nooit gezien hoe je met een Colt schiet? Zoals Zure Moorkop 'm vasthoudt is dé manier om vaak achter elkaar te kunnen schieten. smile

Kijk hier dan snap je wat ik bedoel. Als je de hamer (de slagpin) naar achteren haalt, dan heb je minder kracht nodig om de trekker over te halen (je hebt immers al gespannen door de hamer naar achteren te halen). Dit is dus precies wat Zure Moorkop lijkt te doen, en dat klopt: Hij doet 2 schade, en hij/jij wordt er beter op, gain 2 life en +2 loyalty. smile

Oracle

Legendary Planeswalker - Sorin 4

+2: Sorin Markov deals 2 damage to any target and you gain 2 life.
-3: Target opponent's life total becomes 10.
-7: You control target player during that player's next turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Sorin’s first ability resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t gain life.

10/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted opponent’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

10/1/2009
Sorin’s third ability allows you to control another player. This effect applies to the next turn that the affected player actually takes.

10/1/2009
The player who is being controlled is still the active player.

10/1/2009
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.

10/1/2009
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. For example: -- You choose which lands the other player plays. -- You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and as they resolve. For example, you choose the value of X for that player's Earthquake, the target for that player's Lightning Bolt, what mana that player spends to cast Day of Judgment, and what card that player gets with Diabolic Tutor. -- You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and as they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Vampire Aristocrat or have your opponent's Caller of Gales give one of your creatures flying. -- You make all decisions for the other player's triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve. -- You choose which creatures controlled by the other player attack, who or what they attack, and how they assign their combat damage. -- You make any choices and decisions that player would make for any other reason. For example, you could cast Fact or Fiction, choose that player to divide the revealed cards into piles, and thus divide those cards into piles yourself.

10/1/2009
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling their turn.

10/1/2009
You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. (In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on their behalf.) You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).

10/1/2009
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.

10/1/2009
You only control the player. You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

10/1/2009
If the player affected by Sorin’s third ability skips their next turn, the ability will wait. You’ll control the next turn the affected player actually takes.

10/1/2009
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works.

10/1/2009
You could gain control of yourself using Sorin’s third ability, but unless you do so to overwrite someone else’s player-controlling effect, this doesn’t do anything.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Sorin’s second ability causes the targeted opponent’s team’s life total to become 10. Only the targeted player is actually considered to have actually gained or lost life.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips