Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 9,95
FOIL
€ 24,95
@Carlo; Oh, want jij speelt al -elves?
Afwisseling is goed, want als je dezelfde 5 Walkers voor de derde keer in een coreset stopt heeft iedereen het wel gezien. Maar ze willen die 5 niet zomaar kwijt. Sorin kan nog wel wat aandacht gebruiken, en Liliana zit waarschijnlijk in Innistrad. Dus mooi. Ajani heeft al een tweede versie, dus Gideon mag ook even in de spotlight en Ajani komt toch terug in de Ajani vs Bolas box. Garruk/Chandra/Jace blijven dus, maar krijgen een nieuw jasje. Dat dit toevallig voor Jace een 3.0 betekent moet geen probleem zijn. Heeft natuurlijk helemaal NIETS met de banning van 2.0 te maken, want toen was dit allang vastgelegd. Dat ligt 6-12 maanden voordat een set in de winkel ligt echt al wel vast.
Nou, jij misschien, maar ik kijk echt uit naar een Nissa.
Nouja, Lennart, je hebt wel gelijk maar: Gideon en Sorin zijn gewoon te gek. Veelzijdig en leuke flavor, en ik zit niet echt te wachten op Nissa 2.0. Dus ik denk dat ze proberen om Chandra, Garruk en Jace gewoon een beetje flavor proberen te geven dat ze ook leuk zijn om te spelen.
Ze hebben er een Jace uitgehaald, dus die moesten ze wel asap vervangen..
Dat is helemaal waar, ik bedoelde er ook meer mee dat er nu alweer een 3e Jace is terwijl er van zoveel nog maar 1 zijn
Chandra en Liliana waren gewoon niet goed genoeg voor serieuze constructed play, en bovendien een beetje saai geworden inmiddels. Sorin is veel bijzonderder, leuker (IMHO) en heeft wél competitive play gezien in Standard!
Ik ben blij dat hij er weer is, gewoon een leuke kaart, en veel spannender en veelzijdiger dan Liliana.
Nou, voor Sorin zou het denk ik nog net iets te vroeg zijn om een nieuwe versie uit te brengen.
Jammer btw dat er geen nieuwe Sorin is gekomen
Ze doen t wel met jace garruk en chandra
Ja maar die zijn er al sinds Lorwyn. Ik denk dat het een beetje onzinnig zou zijn als ze ook nu weer terugkomen.
Jammer Dat Sorin Markov Terug komt in M12.
Ik zou togh liever De eerste 5 Planewalkers weer terug hebben.
Bwah, ik vind toch dat kaarten met een CMC >4 gamewinners moeten zijn. En planeswalkers zijn dat op zichzelf niet*.
*Of misschien beter gezegd, hun game-ending (lees; ultimate) is relatief makkelijk tegen te houden.
En een game-ender, die makkelijk tegen te houden is, is niet echt een goede game-ender...
Fair enough. Daar had ik geen rekening mee gehouden, ik zat zelf te denken aan Jace, the Mind Sculptor/Ajani Vengeant/Ajani Goldmane/Nissa Revane/Elspeth, Knight-Errant...
Ik weet niet hoor maar Koth of the Hammer en Tezzeret, Agent of Bolas zijn het niet eens met dat makkelijke ultimate argument.
Legendary Planeswalker - Sorin 4
+2: Sorin Markov deals 2 damage to any target and you gain 2 life.
-3: Target opponent's life total becomes 10.
-7: You control target player during that player's next turn.
Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Sorin’s first ability resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t gain life.
10/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted opponent’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.
10/1/2009
Sorin’s third ability allows you to control another player. This effect applies to the next turn that the affected player actually takes.
10/1/2009
The player who is being controlled is still the active player.
10/1/2009
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.
10/1/2009
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. For example:
-- You choose which lands the other player plays.
-- You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and as they resolve. For example, you choose the value of X for that player's Earthquake, the target for that player's Lightning Bolt, what mana that player spends to cast Day of Judgment, and what card that player gets with Diabolic Tutor.
-- You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and as they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Vampire Aristocrat or have your opponent's Caller of Gales give one of your creatures flying.
-- You make all decisions for the other player's triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve.
-- You choose which creatures controlled by the other player attack, who or what they attack, and how they assign their combat damage.
-- You make any choices and decisions that player would make for any other reason. For example, you could cast Fact or Fiction, choose that player to divide the revealed cards into piles, and thus divide those cards into piles yourself.
10/1/2009
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling their turn.
10/1/2009
You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. (In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on their behalf.) You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).
10/1/2009
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.
10/1/2009
You only control the player. You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.
10/1/2009
If the player affected by Sorin’s third ability skips their next turn, the ability will wait. You’ll control the next turn the affected player actually takes.
10/1/2009
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works.
10/1/2009
You could gain control of yourself using Sorin’s third ability, but unless you do so to overwrite someone else’s player-controlling effect, this doesn’t do anything.
6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Sorin’s second ability causes the targeted opponent’s team’s life total to become 10. Only the targeted player is actually considered to have actually gained or lost life.
7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.
7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.
Decktips