Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M12 (M12)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander Legends | 1,00 | |||
M12 | 1,25 | 7,95 | ||
Planechase 2012 | 1,95 | |||
Planechase Anthology | 1,95 |
Prijs:
€ 1,25
FOIL
€ 7,95
Klopt helemaal.
Hoe werkt deze met bestow? Kan ik een enchanted creature met Spirit Mantle er op bestowen met bvb Ghostblade Eidolon? Op de stack is dat een aura en geen creature he?
Scherp!
Er is nog een reden waarom Admiral Beckett Brass de geHijackte creature niet mocht aanwijzen. Admiral Beckett Brass triggert aan het begin van de End Step, maar dan is het Until End Of Turn effect van Hijack nog niet uitgewerkt. Dat gebeurt pas in de Cleanup Step, (nog) later in je beurt. Als Admiral Beckett Brass triggert, heb jij nog controle over de creature in kwestie, dus mag je die niet aanwijzen met de ability van Admiral Beckett Brass. Die target namelijk een "nonland permanent controlled by a player who was dealt combat damage by three or more pirates this turn." Dat ben jijzelf niet, tenzij er per ongeluk wat Party Crashers langs kwamen.
Die bovendien nog piraat zijn geworden op een of andere manier.
@leon, klein detail hoor: je zei "mocht ik een permanent inpikken", maar de ability van de kapitein is verplicht zolang er een legal target is.
Dat komt omdat kapiteins zo inhalig zijn
Aangezien de uitleg er al is houd ik het kort: dat klopt.
Kortom, overnemen kan maar heeft geen nut, de Mantle blijft liggen waar hij ligt. Voor het verloop van het spel maakt het dus niet uit of wie de controller is (bij deze enchantment in ieder geval).
Enchantment Alteration en Detainment Spell zijn voorbeelden van het legaal verplaatsen van aura's
Je bent dan de controller van de betreffende aura maar dat betekent NIET dat je hem op een ander creature mag leggen.
Voor sommige aura's (zoals Spirit Mantle) maakt het weinig uit wie de controller is. Voor een aura als Armadillo Cloak maakt het wel wat uit, want die geeft de levens aan de controller ervan.
edit: Ninja's!
Ja, dat mag.
En nee, dat mag niet.
Als een aura eenmaal op de battlefield ligt, blijft hij onder het creature liggen waaronder hij in het spel is gekomen (tenzij je een kaart heb die de aura aan een ander creature attached, maar daar spreekt de kapitein niet over).
Als de aura "protection from your opponents" had gegeven had het gewerkt.
Had Leon in de beschreven situatie ook de spirit mantle kunnen overnemen met de ability van Admiral Beckett Brass, de mantle is een nonland permanent? En mag je die dan op je eigen beest leggen?
Tsja, daar was ik al bang voor.
Had ik eigenlijk gewoon verloren
Nee, want de source van de ability is een creature en zoals je aangeeft heeft het target protection from creatures.
Je had wel de Captain’s Hook ergens anders op kunnen leggen om zo je tijdelijk gejatte creature te slopen
Vraagje. Deze lag bij mijn tegenstander onder een creature en ik speelde een Hijack erop, waarna ik er een Captain’s Hook op legde. Vervolgens viel ik ermee aan. Omdat mijn commander, Admiral Beckett Brass, er ook lag, en ik in totaal met 3 Pirates combat damage tegen haar deed, mocht ik een permanent inpikken. Ik koos toen de creature waar de Spirit Mantle op lag. Maar nu bedenk ik me ineens dat deze protection had van creatures. Mocht ik 'm dan wel aanwijzen?
Nee, Walls zijn ook creatures, dus die kunnen dan niet blocken.
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +1/+1 and has protection from creatures.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips