Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Call to the Grave

Serie: M12 (M12)

Rarity: Rare M12 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
1,25
 4
2,95
Scourge
 -
1,25
 -
3,95
Call to the Grave | M12

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2015 09:47:00

Het komt omdat ze met "that player" ergens naar toe moeten kunnen verwijzen.

Maar ik ben helemaal met je eens dat "at the beginning of each player's end step" veel duidelijker zou zijn.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2015 09:28:00

Werkt dat niet beide kanten op, had er dan bijvoorbeeld niet beter kunnen staan "At the beginning of each player's end step" ? Daar kwam mijn orginele verwarring dus vandaar.

Bedankt voor het antwoord in iedergeval.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2015 08:02:00

Van elke speler. Anders had er "your end step" gestaan.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2015 06:44:00

Telt de 2e trigger voor iedermans End Step of alleen die van jezelf?

17-1-2012 10:21:00

Kan jij een non-zombie sacrificen? Nee, nou dan doe je het niet. Ja, dan ben je verplicht.

En als jij dus minimaal een zombie hebt liggen blijft iedereen elke non-zombie sacrificen. Omdat er nou eenmaal ergens een creature ligt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-1-2012 10:10:00

In het algemeen doet een ability altijd zo veel als mogelijk.

In dit geval dus niks als je alleen maar Zombies hebt.

benny (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-1-2012 10:09:00

Dat klopt helemaal. Je hoeft namelijk alleen non-zombies te sacrificen

17-1-2012 09:52:00

als jij alleen zombie creatures hebt, hoef je dus zelf geen creature te exilen? of begrijp ik dat verkeerd

1-9-2011 16:29:00

Sterker nog, in The Dark zat al een blauwe zombie! Way back!

Drowned

1-9-2011 14:17:00

Er zijn toch al 5 blauwe zombies, zoals Fatestitcher.

Na 6 pogingen de naam goed.

1-9-2011 14:12:00

Wees nu maar voorbereid op meer blauwe zombies dan, want de nieuwe kaart {=rooftop storm} lijkt me geen toeval

Alle zombie creature spells 0 mana

1-9-2011 13:09:00

Goede punten jongens, ik ben overtuigd, zombies zijn zwart. Blijven terug komen, onnatuurlijke gruwelen, opgeroepen met zwarte mana. Vooral de punten van Lord of the Zombies over het onpractische van 1000 vampieren in 1 gebied als tribe vond ik erg mooi.

Ik heb alleen nooit moeite gehad met de switch van vampieren naar klein van groot, maar ik speel dan ook vanaf mirrodin en heb alle toffe grote iconische vampieren gemist. Sengir Vampire en Baron Sengir bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, bedankt voor de discussie!

30-8-2011 08:34:00

Ik vind dit wel een leuke discussie,
Maar zombies zijn al van af aplha een tribe in zwart en naar mijn mening puur zwart,

Ze gaan gewoon niet dood, en ze blijven terug komen,

Vampieren zijn ook puur zwart, alleen vampieren vond ik altijd meer een angel, demon, leviathan achtig creature type.

Iets waarvoor je moest oppassen, Ze horen beter te zijn dan humans, wat dus over het algemeen tegenwoordig wel tegen valt.
Sengir Vampire is hier een perfect voorbeeld van wat vampieren horen te doen. maar zelfs dat doen ze niet of nauwelijks meer.

30-8-2011 00:42:00

Nog een argument waarom Magic zombies zwart zijn: Necromancy is gewoon 100% zwart, dus heb je zwarte mana nodig om zombies op te roepen. De zombie zelf heeft misschien wat groene eigenschappen, maar dat is minder belangrijk dan het feit dat hij is opgeroepen met zwarte magie. (Overigens heeft groen ook een aantal zombies, en Strength of Night is een van de eerdere zombie tribe boosts...)

Vampiers vind ik ook prima vertegenwoordigers van de kleur zwart, alleen vind ik ze totaal ongeschikt als tribe. Voor een tribe heb je een redelijke hoeveelheid leden nodig, en vampiers zijn in mijn ervaring vooral eenlingen, of hooguit kleine groepjes. Dat past mijns inziens ook beter bij de limitaties van vampirisme: Vampiers zijn krachtig, maar overdag vrijwel machteloos. De vampier-lifestyle maakt weinig vrienden, dus overdag een veilige schuilplaats hebben is voor een vampier essentieel. Een paar losse vampieren zullen zich vast wel kunnen verbergen, maar met grote aantallen wordt dat een probleem.
Verder hebben vampieren bloed nodig, waar ook moeilijk aan te komen is zonder een meute met toortsen en staken aan te trekken. Wederom is dit voor enkele vampieren geen probleem, maar wel als het grote aantallen worden. Zo nu en dan een snelle beet merkt niemand, maar het zal toch opvallen als er constant hele wijken leeggezogen worden. Het is voor vampiers gewoon te onpraktisch om in grote getale voor te komen om een werkende tribe te vormen.

30-8-2011 00:23:00

Volgens mij handelen zombies niet uit instinct. Sommige hebben niet eens een brein om instinct in te stoppen. Het is meer een bovennatuurlijke honger voor brein.

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a non-Zombie creature.
At the beginning of the end step, if no creatures are on the battlefield, sacrifice Call to the Grave.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
If a player controls no creatures, or each creature they control is a Zombie, that player does nothing when the first ability resolves.

9/22/2011
If there is at least one creature on the battlefield at the beginning of the end step, the last ability won’t trigger. If it does trigger, but a creature enters the battlefield before it resolves, the ability won’t do anything when it resolves. Call to the Grave’s controller won’t sacrifice it.

9/22/2011
In a Two-Headed Giant game, Call to the Grave will trigger twice during each team’s upkeep, once for each player. Each of the two players will sacrifice a non-Zombie creature when the ability referring to that player resolves.

Decktips