Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sundial of the Infinite

Serie: M12 (M12)

Rarity: Rare M12 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 8
9,95
 -
9,95
Sundial of the Infinite | M12

 Op voorraad 

€ 9,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
4-7-2011 22:31:00

Chimeric Coils in leven laten is ook prima mogelijk hoor. Gewoon in de end step Sundial activeren nadat de sacrifice trigger op de stack ligt.

4-7-2011 22:28:00

Overigens werkt het "end of turn" trigger skippen wel goed met Last Chance, maar niet echt met dingen als Chimeric Coils.
Last Chance triggert namelijk alleen aan het einde van die specifieke beurt, de meeste andere kaarten triggeren gewoon alsnog aan het begin van de eerstvolgende endstep.

Zie ook de ruling bij Time Stop:
Unless Time Stop is cast during the Ending phase, any "at the beginning of the end step"-triggered abilities don't get the chance to trigger on the turn Time Stop is cast. These abilities will trigger at the beginning of the next end step.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2011 22:22:00

Fatal Frenzy zegt: Until end of turn, (...)

En Sundial zegt (in de reminder text): (...) "until end of turn" effects end.

Dus helaas.

4-7-2011 22:22:00

nee, want "until end of turn" effecten eindigen wel gewoon. Chimeric Coils bijvoorbeeld zegt niet "until end of turn" en die blijft wel gewoon voor altijd een X/X creature als je zijn "at end of turn" trigger skipped

4-7-2011 22:14:00

Hoe werkt dat met Fatal Frenzy? Blijft het creature dan altijd +X/+0? (Net als die groene portal sorcery, Riding the Dilu Horse?)

4-7-2011 20:10:00

Last Chanceachtige kaarten triggeren inderdaad bij je end step (van je extra beurt). Dus als je die extra beurt "te vroeg" hiermee beëindigd, blijf je gewoon leven.

4-7-2011 19:46:00

Dat deck is echt insane! je kan al die timewalks spelen en dat blijven doen en nog meer phyrexian dreadnaughts spelen xD

Maar dan de vraag: kan ik eerst een rode timewalk spelen, dan een dreadnaught en op de trigger van dreadnaught de beurt beeindigen.
Betekent dit dat ik dan alsnog verlies of gaat de trigger van die rode timewalks dan ook weg?

3-7-2011 01:08:00

Triggers omzeilen is inderdaad een zeer mooie toepassing van deze kaart. Weer een kaart om Phage the Untouchable commander speelbaar te maken.

Toevoeging: hier een eerste deck met dit ding.

3-7-2011 00:26:00

In eerste instantie was mijn gedachte: wat heb je hier nu aan? Maar na lang denken kwam ik toch met wat toepassingen:
Glacial Chasm/Solitary Confinement: activeer deze als de upkeep trigger op de stack is voor een soort lock. Je kunt zelf ook niks meer doen maar het kan handig zijn.
Psychic Vortex. Activeer deze tijdens of voor the beginning of the end step om zijn trigger te omzeilen. Kan overigens met alle kaarten met end of turn triggers
Phyrexian Dreadnought. Deze kan functioneren als een soort Torpor Orb door hem te activeren als de ETB trigger op de stack is.

Oracle

Artifact 

1, T: End the turn. Activate this ability only during your turn. (Exile all spells and abilities on the stack. Discard down to your maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Ending the turn this way means the following things happen in order: 1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes spells and abilities that can't be countered. 2) All attacking and blocking creatures are removed from combat. 3) State-based actions are checked. No player gets priority, and no triggered abilities are put onto the stack. 4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. The cleanup step happens in its entirety.

9/22/2011
If any triggered abilities do trigger during this process, they’re put onto the stack during the cleanup step. If this happens, players will have a chance to cast spells and activate abilities, then there will be another cleanup step before the turn finally ends.

9/22/2011
Though spells and abilities that are exiled won’t get a chance to resolve, they don’t count as being “countered.”

9/22/2011
If Sundial of the Infinite’s ability is activated before the end step, any “at the beginning of the end step”-triggered abilities won’t get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. The same is true of abilities that trigger at the beginning of other phases or steps (except upkeep).

9/22/2011
The earliest that you can activate Sundial of the Infinite’s ability is during your upkeep step, after abilities that trigger “at the beginning of your upkeep” have been put onto the stack but before they resolve.

Decktips