Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: New Phyrexia (NPH)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 24,95 | 49,95 | ||
Double Masters (BL) | 49,95 | 19,95 | ||
Modern Masters 2015 | 29,95 | 119,95 | ||
New Phyrexia | 59,95 | 169,95 | ||
Ultimate Box Toppers | 94,95 | |||
Ultimate Masters | 49,95 | 50,65 |
Prijs:
€ 59,95
FOIL
€ 169,95
Klopt. Als je kiest om je Commander naar de Command zone te laten gaan nadat je hem exiled met Karn, dan krijg je hem niet op de battlefield na de game reset. Als je hem wel in exile laat liggen, dan krijg je hem wel terug. Met het risico dat als iemand nadat je hem exiled hebt en voordat Karn af kan gaan je Karn sloopt, je je Commander voor de rest van het spel kwijt bent
Volgens mij is het verplaatsen van de commander een replacement-effect? Je mag kiezen waar hij heen gaat.
Als je hem exiled met karn, maar daarna naar de command-zone verplaatst, dan is hij niet exiled, en krijg je hem ook niet terug als de game gereset wordt..? (Dit zeg ik dus helaas niet met zekerheid )
Daarvoor moet je hem volgens mij exiled laten?
Ik weet niet wat je bedoelt maar:
Als de commander ge-exiled wordt met een ability van karn mag je kiezen naar welke zone de commander gaat.
Als de game gereset wordt met een commander die door karn exiled is dan komt deze na het resetten bij jou op de battlefield en is nog steeds je commander.
Maar ik had ook ergens gelezen dat die niet terug zou komen omdat die in je commander zone komt vanuit je deck. Als de game ge-reset zou worden zou de commander niet meer in je deck zijn en dus niet meer in je command zone komen (maar terug komen onder karn's control)
Dat lijkt mij een nogal nutteloos verhaal als je gewoon kan kiezen om hem te exilen naar je command zone inplaats van ''karn gaat mij terughalen-zone''
Replacement effect geldt alleen op het moment van exilen zelf. Als je er dan niet voor kiest om het in de CZ te plaatsen dan zit het in de EZ en klopt het hele verhaal wel.
* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.
Dit klopt toch wel niet met de regels van EDH/ Commander?
Ik dacht dat, als je General ge-exiled wordt, je ervoor kan kiezen om hem naar de General-zone terug te sturen. Dit gold als een replacement-effect (dus mijn General is effectief nooit exiled geweest). Dan klopt dit toch niet?
Ik opende hem foil uit de prijzen booster ^^
Er was ook iemand die hem (normaal) op de pre-release had en geen één keer in play heeft gehad.. Dat is ook wel zuur..
Kijk die lijst met rule-explanation. <3 kaarten met 2 A4'tjes uitleg over zijn abilities
Ik wil hem ook foil openen !! Maar helaas heel veel dozen verder nog geen van de dure mythics foil.
was trouwens wel een dikke win op de pre,
behalve die 2x dat hij Praetor's Grasp op zich kreeg,...
mja voor dit effect mag hij best wel zeggen, of eerder schreeuwen,
TARGET! en shiny pw rocks
Lol, nice, gefeliciteerd ermee
en ik opende hem foil op de pre release!
alleen ben ik niet van plan hem te spelen,...
niet dat ik hem niet goed vind, maar het is niet mijn stijl dure kaarten,
ik speel liever snel goedkope kaarten xD
Hij is goed, dat zeer zeker, maar overpowered? Nee, dat echt niet.
Zoals ze zelf heel vaak zeggen, "R&D is only human". Ze kunnen altijd fouten blijven maken. Misschien hebben ze geleerd van die last minute changes, en dat ze daar wat voorzichtiger mee omgaan.
Maar, nee, ik geloof niet dat dit ding overpowered is.
@ rory
Sowieso playtesten ze kaarten tegenwoordig verschrikkelijk goed. Bij wizards zien ze heus wel in of een kaart te overpowered is of op een andere manier de spelkwaliteit verminderd (zoals het potje eindeloos langer laten duren). De enige kaarten die daar soms doorheen komen zijn kaarten die last minute veranderingen ondergaan zoals Skullclamp's befaamde verandering van +1/+1 (of was het +1/+0, dat weet ik niet meer zeker) naar +1/-1. En zelfs dan zijn deze kaarten niet zo goed dat ze gebanned moeten worden. De laatste grote "fout" die wizard heeft gemaakt is het oorspronkelijke Mirrodin-block waarin ze vrij veel kaarten in block moesten bannen.
Ik zie de kans klein dat er ooit nog kaarten uitkomen die gebanned gaan worden.
Legendary Planeswalker - Karn 6
+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.
Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:
* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.
* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.
* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.
* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.
* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.
* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.
* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.
* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.
* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.
* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.
* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.
Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.
6/1/2011
A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.
6/1/2011
In a multiplayer games (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.
6/1/2011
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.
6/1/2011
After the pre-game procedure is complete, but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
6/1/2011
Creatures put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under their controller’s control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.
6/1/2011
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.
6/1/2011
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.
6/1/2011
Players won’t have any poison counters or emblems they had in the original game.
6/1/2011
In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.
6/1/2011
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
6/1/2011
If a player’s commander was exiled with Karn at the game restarted, that commander won’t be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.
6/1/2011
In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability’s controller.
Decktips