Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 13.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
29-9-2011 20:15:00

Innistrad is uit, en het (ongeluks)getal 13 schijnt een belangrijke rol te spelen in de flavor van de set. Wat een toeval dat we nu net bij mini-prijsvraag 13.0 zijn aanbeland!

Een van de allersterkste kaarten uit Alpha was Ancestral Recall: trek drie kaarten voor slechts . Tegenwoordig ligt het powerlevel van dergelijke spells een stuk lager; Divination werd gespeeld in Standard toernooidecks.

Sommige sets bevatten een toespeling op de goede oude Recall; zo hadden we in Time Spiral Ancestral Vision , en in zit Visions of Beyond, die ook nog eens heel leuk samenwerkt met het graveyard thema van Innistrad. In Mirrodin Besieged zat Vivisection, ook een blauwe spell die je 3 kaarten laat trekken (al kost het een stuk meer mana, is het een sorcery, en is er een additionele kost (al is dat soms een voordeel)). M11 bood Jace’s Ingenuity: klassieke instant-speed draw 3 cards, maar wel voor een helehoop meer mana dan de originele Recall.

Visions of Beyond had prima in Innistrad gedrukt kunnen worden, maar hij zit al in M12. Innistrad heeft alleen Think Twice als blauwe instant speed draw spell, maar wie weet zit er in Dark Ascension wel een mooi nieuw speeltje voor blauwe Mages.

*Design een kaart die in Innistrad/Dark Ascension zou kunnen zitten
*Niet overpowered of unglued, hij moet printbaar zijn!
*Het is een mono-blauwe spell
*Instant
*Hij laat 3 kaarten trekken (naar keuze you of target player)
*Mag additional costs of effecten hebben
*Als er ruimte is, is flavortekst welkom

Dit zijn de verplichte onderdelen:
Naam
Mana cost
Rules text
(eventueel flavortext)
(eventueel een plaatje)
(naar wens een toelichting van maximaal 100 woorden)



Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Autopsic Insight

Target player draws a card.
Morbid - If a creature died this turn, that player draws 3 cards instead.
Unethical? Maybe. Let's discuss this matter tonight over a glass of wine, but for now, bring in the next volunteer.



De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (99)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
2-10-2011 21:49:00

Flow of Wisdom

sorcery

Draw up to three cards. You lose 3 life for each card drawn this way.

Flavor: Wisdom is not something everyone can handle...
-Arcanis, the Omnipotent


ik heb gekozen voor een kaart voor die je 3 kaarten laat rapen, omdat dit het dichts bij het origineel ligt. Ik wilde graag dat de drawback afhankelijk was van het geraapte aantal kaarten, en dat je dan ook goed na moest denken hoeveel kaarten je pakte. Ik heb de drawback 3 levens per kaart gemaakt omdat 9 levens een vrij grote setback is, en dat je je 3 kaarten dan ook goed moet gebruiken om deze kaart in je voordeel te laten werken.

2-10-2011 22:08:00

en ook nog een plaatje voor mijn inzending hierboven:

2-10-2011 22:23:00

@ koen en shazu: weet dat de kaart een must is voor heel wat reanimation, dredge en madness, en nog veel meer graveyard-gerichte decks.

als ik echter rondkeek naar de andere inzendinge had ik iets van "dit gaat nog wel" [geen offence aan de andere kaartontwerpers.]

het basis principe is dat je voor de Flashback eigelijk de cost al moet betaald hebben, en dus 6 kaarten krijgt voor 8 mana [nog altijd best goed]

de kaart valt wel hard te abusen, maar aangezien je kaarten nodig hebt om je cardraw in de grafbak te krijgen, gaat het nog niet zo verschrikkelijk zijn denk ik. wel zeker een speelbare kaart, mogelijk OP.

2-10-2011 22:38:00

IK ben het wel eens met wat Koen hierboven ergens zei.
Carddraw wordt door heel veel mensen onderschat, de kracht ervan. Ik ga niet beweren dat ik een superbalanced kaart heb bedacht (de eerste officiele inzending) maar bijvoorbeeld zie ik meerdere kaarten die een ancestral recall zijn, met bijvoorbeel 1 beurt skippen, woohoo. Of 9 levens verliezen. Een combodeck boeit dat niet, zolang de combo maar afgaat, dan win je toch wel.

En die flashback voor . Laat ik het zo stellen: Heel leuk bedacht, zelf had ik innistrad ook graag wat flashback kaarten gezien die qua flashback niet alleen maar duurder waren dan het origineel, maar ook alternate costs etc. Maar dit is inderdaad voor een gevestigd archetype als dredge, en alles wat je met je grafbak doet eigenlijk een reden om blauw te spelen.
Een van de laatste kaarten waardoor non-blauwe decks blauw ging spelen (bijvoorbeel -Zoo in Legacy) = Onze grote vriend Jace, the Mind Sculptor.

Nogmaals, ik vind heel veel inzendingen tof, en ga voorral door. Ik doe ook bijna elke prijsvraag mee, maar volgens mij als je iets wilt winnen moet je kaart redelijk gebalanced zijn. Sterker nog, als jij gebalanceerde card-drawing spells kan verzinnen, zal het in limited of draft (eventueel Constructed) voor jou makkelijker zijn om efficientere kaarten te spelen. Want jij weet wat goed is. Sommige mensen vinden Divination een waardeloze kaart in Limited. Ik denk dat behoorlijk veel mensen daar anders over denken.

Dit gooi ik nu zo even uit m'n hoofd op de mooie zwoele zondagavond voordat ik ga slapen. Ik hoop dat ik mensen hierbij klein beetje hulp heb gegeven. Nogmaals, ik ben ook geen expert: mijn inzending zou net zo OP kunnen zijn als de rest. Maar voor 3 kaaren pakken, met misschien een drawback, dat is te erg.

3-10-2011 00:06:00

Het maakt toch niet echt uit of een kaart té overpowered is? Niet iedereen heeft hier de kennis van 5 jaar als R&D member bij Wizards.

Mijn inzending is ook te ziek voor woorden; eind van opponent's beurt geef je je opponent 3 zombies, so what? Ja, als je combo speelt en je weet zeker dat je af kan gaan... dan is het zowat game-over. In multiplayer is hij leuk omdat je één speler kan matsen, en jezelf waarschijnlijk politiek indekt. Normaal 1v1 is het normaal gesproken érg dom om je tegenstander zomaar 3 zombies te geven, en het is nog een hele klus van ze af te komen. Je moet er bij het design vanuit gaan waar hij voor bedoelt is, en niet waarin hij abused kan worden. Ik wilde gewoon een flavor-volle kaart, die vastlegt wat ik tof vind aan Innistrad, namelijk blauwe wizards die experimenteren met test subjects (a la Frankenstein) en kennis vergaren maar zichzelf meteen in de problemen helpden. Ja, een eerder design van m'n kaart kostte , daarna ... en nu dus . Ik vind dat je grenzen op mag zoeken, al helemaal bij dit soort design-wedstrijden.

Ik zou het lullig vinden om de kaarten af te keuren puur op overpoweredness; Skullclamp, Cranial Plating, artifact-landjes, {=jace the mind sculptor} en Stoneforge Mystic zijn redelijk recente bestáánde kaarten ontworpen door mensen die 15 jaar bij Wizards werken en beter zouden moeten weten, en we weten allemaal wat die kaarten teweeg gebracht hebben. Veel van dit soort kaarten zijn notabene echt favorieten geworden... dus overpowered of niet; de kaart zelf moet gewoon indruk maken. Ok, als je veel kennis hebt van Magic kan je een kaart gebalanceerd maken. (Succes om met elk format rekening te houden.) Dustin zou de volgende contest misschien moeten toelichten wat gemiddeld 'normaal' of 'gebalanceerd' is. Wellicht moet hij erbij vermelden dat de ingezonden kaart common of uncommon-gevoel moet hebben qua power, en bijvoorbeeld meer mana moet kosten.

Maar goed. Ja, veel inzendingen zijn overpowered. Sommigen zijn underwhelming. Tof toch? Ik kan die variatie zeker wel waarderen. Sorry dat die van mij in sommige opzichten overpowered is. Ik zou 'm kunnen reprinten met (of ) als manacost, maar worden we daar blij van?

3-10-2011 01:45:00

Psychic Memory
Instant
Discard a card ,then draw 3 cards

Flashback Discard a card

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2011 07:20:00

Tjah er werd gezegd dat de kaart niet TE OP mocht zijn. De Flashback Recall en de versie van Leslie bijvoorbeeld ZIJN OP. Zoals al werd genoemd is de Flashback versie een mogelijk idee voor dredge. En Leslie's versie is een recall maar met een minimale drawback. Combo word daardoor TIGx sterker.

De kaarten zouden nooit geprint worden, zou kunnen, uiteraard, maar dan worden ze in legacy auto-banned en in vintage restricted. T2 / Modern / etc. Zullen ze waarschijnlijk ook een ban krijgen

Dustins exacte woorden;
*Niet overpowered of unglued, hij moet printbaar zijn!

3-10-2011 07:54:00

Hmm, nu begin ik ook aan mijn kaart te twijfelen, is die niet ook wat te goed...?

3-10-2011 08:28:00

Bij deze mag je de cost van naar veranderen.

3-10-2011 10:36:00


Inquisitor's Handbook

Choose two - Target player draws three cards; or target player discards three cards; or return up to three target non-land permanents to their owners' hand; or target player puts the top nine cards of his or her library into his or het graveyard.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2011 10:49:00

Nefarious Schemes
Instant
Draw 3 cards if you have seven or more cards in your hand.
Flashback:

''Knowledge always leaves you craving for more''


Toelichting:
Ik heb nog een beetje lopen schuiven met de manacost maar ik denk dat dit wel balanced is. Je kunt namelijk tot beurt 3 niet counteren of iets dergelijks, dus hij is volgens mij prima te doen. Het is wel een erg sterke kaart, maar ik denk niet OP. Probeer hem eens uit zou ik zeggen

3-10-2011 11:29:00

Zonder andere kaarten bekeken te hebben, want dat is lame:

Reconsider - 3

Instant
As an additional cost to cast Reconsider, put the top 3 cards from your library into your graveyard.
Draw three cards.
"Sometimes, the key to learning the new is forgetting the old."

Ik wou de kaart eerst "Rethink" noemen, maar die bestond al, dus bedacht ik de ietwat lame naam "Think Again". Uiteindelijk vond ik "Reconsider" beter. De kaart trekt, zoals gevraagd 3 kaarten. De additional cost past goed in het graveyard thema van het Innistrad block en werkt ook dan ook op interessante wijze samen met kaarten als Visions of Beyond of Think Twice. De cost moet lager zijn dan van Jace’s Ingenuity, omdat er een additional cost is. Een nog lagere manacost zou de kaart echter te goed maken.

3-10-2011 13:21:00

Één ding is zeker; Dustin krijgt het moeilijk.

3-10-2011 14:51:00

Unforgotten Replace

Morbid - Put 3 1/1 zombie tokens into play. They have: "Whenever this creature dies, draw a card"
"...and with his last energy, he summoned the undead, hoping one of them holds the key to his survival..."

Ik wilde een "must-have" blue morbid kaart maken. deze kaart kan alleen op morbid en creeërt 3 (zwakke) creatures die zorgen voor kaartversnelling en weer met morbid kunnen werken.


3-10-2011 16:16:00

Envisioned Tidal Wave


When you cast Envisioned Tidal Wave each player sacrifices a creature.

As this spell resolves count the number of front faced creatures (creatures with a sun symbol) and the number of transformed creatures (creatures with a moon symbol). If there are more transformed creatures, transform Envisioned Tidal Wave

* (sunny side):
- the player that controls the most untransformed creatures draws three cards, then that player returns a land he or she controls to its owners hand


Envisioned Tsunami
c (mooning side):
- split second
- the player that controls the most transformed creatures draws three cards, then that player exiles a land he or she controls


o.k. now where did he say those sandbags where?

ik heb een hekel aan blauw, om mee te spelen en om tegen te spelen, mijn voorkeur gaat uit naar rood en zwart, de elementen van die kleuren zijn dan ook terug te vinden in deze spell. verder ben ik niet helemaal thuis in MTG bewoordingen, hopelijk klopt dat een beetje. Om nog verdere tekortkomingen te bekennen, als tekenaar ben ik ook brak, maar in mijn hoofd zit een plaatje van een goblin(front) en zombie (transformed) die een vloedgolf probeert tegen te houden

3-10-2011 17:08:00

Ik vond deze wel leuk om ook een beetje het innistrad er in te houden met de 13, het millen bij jezelf is ook innistrad gericht en ik vond het wel een leuke toevoeging om een er een optie bij te doen om er meteen stiekem nog een kaartje bij te pakken komt ie :

Dark Enlightenment 3

Instant

Put the top 13 cards of your library into your graveyard
then draw 3 cards

While casting Dark Enlightenment you may return target creature
card from your graveyard to your hand if was spent to cast it.

(ik zou ook wel een plaatje erbij willen maken maar ik heb geen idee hoe ik die hier afgebeeld krijg)

3-10-2011 20:42:00

Desperate Ingenuity

Instant

Cast Desperate Ingenuity only when you have no cards in hand.

Draw three cards.

Nothing sets a mind racing like being completely out of options.

3-10-2011 22:06:00

Nu ben ik ff verward. Kan je de kaart van LotZ nou wel of niet spelen als het de enige kaart in je hand is.

Mijn gevoel zegt van niet, omdat het op de stackleggen van de spell als laatste gebeurt.

Dat zou dan betekenen dat je deze moet suspenden, of vanaf je graveyard moet spelen, niet onmogelijk met het Innistrad block.

3-10-2011 22:20:00

Ik dacht dat het wel zou moeten kunnen, aangezien op de stack leggen de eerste stap van spellcasten is. Al moet ik bekennen er niet erg lang naar gekeken te hebben.

3-10-2011 22:28:00

Announcen is toch de eerste stap. En dat zou dan ongeldig worden verklaard.

Voor de zekerheid kan je er misschien:

Draw three cards if you have no cards in hand.

Tijdens het resolven is het wat makkelijker.

3-10-2011 23:05:00

Hmm, goed punt over het announcen net voordat de kaart naar de stack gaat. Dat staat het legaal uit de hand casten inderdaad een beetje in de weg.

Ik wou de restrictie eigenlijk wel als deel van het casten houden, voornamelijk om shenanigans met meerdere Ingenuity's (in response op elkaar) te voorkomen.

Als er nog een edit overheen mag zou dit hem dan moeten worden:

---

Desperate Ingenuity

Instant

Cast Desperate Ingenuity only when you have no other cards in hand.

Draw three cards.

Nothing sets a mind racing like being completely out of options.

3-10-2011 23:05:00

over 55 minuten is het zo ver

dan is deze ookal weer afgelopen

3-10-2011 23:15:00

Lord's kaart is natuurlijk prima te casten als de enige kaart in je hand een Snapcaster Mage is Maar ik vrees inderdaad dat zoals de tekst nu is, hij behoorlijk oncastbaar is. Aan de andere kant: ik verwacht geen perfecte templating, en volgens mij is erg duidelijk wat Lord bedoelde.

Wel mooi dat iemand die de regels zo goed kent, blijkbaar ook moeite heeft om zelf kaarten te designen Binnenkort een column van mijn hand over het zelf designen van kaarten en enkele moeilijkheden die ik daarbij tegenkwam

3-10-2011 23:18:00

Casting Bones
Instant -

Choose one - Target opponent draws three cards and his or her life total becomes 13; or target player draws three cards and sacrifices any number of creatures with total toughness 13 or greater.

-

Eerste keuzemogelijkheid: het uitmergelen van je tegenstander in ruil voor drie kaarten.
Tweede keuzemogelijkheid verwijst naar wichelarij: het werpen van een handvol botjes (sacrifice) en het lezen van de toekomst (draw) hierin.

3-10-2011 23:32:00

Je weet dat je met die tweede optie geen beestjes in het spel nodig hebt he? Zonder beestjes is het een recall.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]