Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik zou graag willen weten wat de beste ramp kaarten zijn in groen (EDH legal) een soort van top15 van wat jullie zouden spelen om zo snel mogelijk de beschikking te hebben over veel mana (Alleen groen)
Lijstje klopt niet helemaal, maar wat erg goed is:
Early ramp
1. Mana Crypt
2. Sol Ring
3. Rofellos, Llanowar Emissary
4. Mana Vault
5. Grim Monolith
6. Thran Dynamo
7. Gaea’s Touch
8. Overgrowth
9. Skyshroud Claim
10. Magus of the Library
11. Priest of Titania
12. Llanowar Elves en co.
13. Worn Powerstone
14. Dreamstone Hedron
15. Fyndhorn Elder en co(Elvish Archdruid ook)
En Basalt Monolith.
En dan natuurlijk de late game ramp:
1. Primeval Titan
2. Genesis Wave
3. Vorinclex, Voice of Hunger
Primeval Titan
Skyshroud Claim
Hunting Wilds
Explosive Vegetation
Kodama’s Reach / Cultivate
Search for Tomorrow
Three Visits / Nature’s Lore
Reap and Sow
Perilous Forays
Solemn Simulacrum / Quirion Trailblazer / Ondu Giant / Yavimaya Granger / Yavimaya Elder / Farhaven Elf / Silverglade Elemental / Seedguide Ash / Yavimaya Dryad / Wood Elves
Zoiets? niet genummerd, maar wel van boven naar beneden meest spannend...
hier staat de bruikbare kaarten catalogus met hier groen, lees daar maar even doorheen
Maar Rampant growth is waarschijnlijk de slechtste ramp spell
Dan zijn deze kaarten allemaal beter(vind ik):
Explore
Nature’s Lore
Three Visits
Sakura-Tribe Elder
edit:
In die lijst ontbreken echt Llanowar Elves en vriendjes. In een dedicated groen edh deck is het zo belangrijk om turn 1 ramp, turn 2 2 mana ramp, turn 3 6 drop te gaan!
Hier zitten zeker super kaarten tussen ! ik wil Azusa, Lost but Seeking spelen als commander .. En wil gewoen echt straight out rampen om zo snel mogelijk de Eldrazi's of iets dergelijks op tafel te krijgen .. Ik ben zelfs aan het twijfelen of het Azusa wordt .. Rofellos, Llanowar Emissary is banned als commander maar mag je hem wel gewoon in je deck spelen by the way?
voor Llanowar Elves en co, heb ik wel een plekje vrij, denk tot die niet mogen ontbreken in dir soort decks
Ja, rofellos mag wel in je deck, alleen niet als general.
Wil je een deck dat consistent veel mana maakt op beurt 3?
Zie mijn deck hier
Het is nogal anders want mijn general is de winconditie in plaats van de mana maker, maar je moet wat kleine dingetjes aanpassen
Ik heb in ieder geval gemiddeld op turn 3 6 mana, en soms op turn 2.
@Erwin ? vindt je het niet erg als ik de helft van je deck nabouw? Het rampen gaat in jou deck inderdaad wel hard dat geloof ik graag .. normaal zijn mijn edh decks echt multiplayer en de laatste tijd speel ik veel 1vs1 en die ingewikkelde multicolored decks zijn vrijwel nooit snel genoeg voor 1vs1 dus wil dit echt proberen ..
Ik vind persoonlijk Llanowar Elves en vriendjes maar matig in EDH, het nadeel zit hem in de relatief grote hoeveelheid global removal welke in EDH rondzwerft, land ramp blijft redelijk permanent, Llanowar Elves zijn over het algemeen vrij snel dood. Ook Late-game heb je denk ik liever wat extra land dan een één mana 1/1tje...
Ja maar Llanowar Elves zorgt ervoor dat je een beurt eerder je Skyshroud Claim kan spelen, waardoor je eerder mana hebt voor je Primeval Titan, waardoor je eerder mana hebt voor je Regal Force. Dan maakt het niet uit dat je tegenstander een wog heeft want je loopt al zoveel kaarten en mana voor.
Ik speel zelf een Arbor Elf in mijn Sasaya EDH. Maar dat spreekt voor zich. Ik zou zelf niet echt Llanowar en / of Fyndhorn willen spelen tbh.
Llanowar Elves en/of Fyndhorn Elves (Of Boreal Druid, Elves of Deep Shadow) zijn in EDH enkel nuttig in de decks die ze nuttig kunnen gebruiken, ik speel ze zelf enkel in Creature only Sapling of Colfenor en Elf Tribal Edric, Spymaster of Trest. Buiten deze decks vind ik ze, zoals eerder gezegd te gevoelig voor removal aangezien kaarten als Sol Ring en Mana Crypt early-game dezelfde ofwel betere versnelling geven en moeilijker te removen zijn.
Over het algemeen spelen EDH decks ook niet meer dan 10% aan ramp, uitzonderingen daar gelaten...
Ik zou zeggen, test eens met veel mana elven, en meer card draw, en je zult versteld staan van het resultaat. Veel mana zorgt namelijk voor veel kaarten rapen, wat resulteert in meer wincondities rapen. 1 mana acceleratie is zo ongelovelijk goed als je tegenstander geen acceleratie pakt, en als ze alleen sol ring en mana crypt spelen is die kans behoorlijk aanwezig. In mijn multani deck is het soms bijna net zo goed een turn 1 llanowar elves te spelen als een turn 1 sol ring.
Ik denk dat ik over het algemeen al aardig wat mana acceleration en card advantage speel en zoals eerder gemeld zijn over de loop van tijd zelfs in monogroen Llanowar Elves wegbezuinigd voor kaarten als Nature’s Lore simpelweg omdat ik bij een Turn 4 of 5 WOG in multiplayer niet ineens 3 of 4 mana terug gezet wil worden.
Als je gaat zeggen dat mensen 20% acceleration en 20% card advantage zouden moeten spelen blijft er nog maar weinig deck over voor de rest van de kaarten (ook niet altijd verkeerd, maar toch)