Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Naar aanleiding van de discussie in Vedalken Dismisser en wat zijn de Beste Rampkaarten:
Ik vraag me af wat de rampkaarten van magic zijn . Hoewel Vedalken Dismisser al niet zo goed, zou ik hem niet compleet afschrijven. Hij is simpelweg erg duur in mana kost.
De goedheid van een kaart wordt enkel uitgedrukt in situationaliteit en efficientie. En zo zijn er kaarten die misschien goed zijn, maar alleen in weinig situaties - daarom worden ze weinig gespeeld.
Zo is Deathmark situationeel gezien veel beter tegen groen en wit dan een Bone Splinters. De Bone Splinters heeft echter andere eigenschappen en is in andere situaties weer veel beter, bijvoorbeeld met een Savra, Queen of the Golgari in het veld.
Veel meer voorbeelden!
Anyway, sommige kaarten vervullen geen niche in situationaliteit. Een voorbeeld van zo'n kaart is Zephyr Spirit .
En daarmee is Zephyr spirit echt een complete rampkaart .
Dus post hier de rampkaarten!
Geen functie, geen niche-vulling, kortom...Alleen maar ruimtebeslag in Michiel zijn mappen ^^ !!!!
1. Zephyr Spirit Wie hier een combo mee kan bedenken? .
2. Wood Elemental
3. Great Wall Echt een koning!
4. Sorrow’s Path Tja....
5 De "band"-landjes (hoewel, groene en witte zijn, aldus Kenshin...betwistbaar!)
6 Moonlace Omdat het kan....
7 Rakalite
8 Deep Water
9 Warping Wurm
10 Divine Intervention
Update: 20 maart
Sommigen van jullie suggesties overtuigen me niet helemaal, anderen zijn echt hilarisch . Keep it coming! Totaal nutteloze kaarten. Maar, dan kun je ook kaarten uit de lijst argumentern natuurlijk .
Geen enkele kaart is los van een situatie te denken.
EDIT: Ik denk dat je jouw pointe beter kunt verschuiven naar wat in de algemene perceptie wordt waargenomen als de meest slechtste kaart(en) in Magic. Daarbij komt Sorrow’s Path toch vrij consistent naar boven drijven.
@Wackywong: Nee, klopt, maar het aantal situaties waarin een kaart werkt en nuttig is bepaald uiteindelijk hoe goed de kaart is . Zo heb je generiek zwakke kaarten, die in bepaalde situaties nog wel (enigszins) goed kunnen zijn.
Maar sommigen die zijn zó situationeel dat ze gewoon als totaal slecht en nutteloos bestempeld kunnen worden.
Edit: Oke, die is echt ontiegelijk .
Maar gegeven de hoeveelheid kaarten die er bestaan en het aantal situaties die dááruit kunnen voortvloeien, zou ik zeggen dat er een oneindigheid aan situaties bestaan. Dus om de kwaliteit van een kaart af te meten aan het "aantal situaties waarin een kaart werkt en nuttig is" lijkt mij geen maatstaf waar iets uit af te lezen valt.
Bovendien, hoe en wie bepaalt wanneer een kaart "werkt" en "nuttig" is?
EDIT: Het is niet mijn intentie om een discussie te starten of jou thread te ondermijnen, maar het leek mij wel goed even wat nuance aan te brengen. Vergeet General Jarkeld in jouw lijstje niet.
Ik vind Wintermoon Mesa en General Jarkeld nou niet echt heel slecht.
Mesa werkt in principe best leuk met iets zoals Crucible, voor de mensen die eens af willen van de vele mainstream Crucible decks.
General is gewoon tof en een best zieke CA engine.
Sorry hoor maar Chimney Imp is in een Shirei, Shizo’s Caretaker Commander deck is een echte ramp voor jou als tegenstander!
Die mesa is wel truly ka uu tee.
Kijk, en zo is de utility van sommige kaarten toch groter dan gedacht . Dat landje kan er wel bij, want ik denk dat zelfs met Crucible of Worlds dat ding niet echt bruikbaar is .
Ik ken nog wel een paar kaarten die in mijn ogen niet speelbaar zijn:
Tombfire, Rapid Fire, Warping Wurm, Deep Water en Pale Moon. Niet bijster nuttig in welk deck dan ook, toch?
Ooit heeft in de Duelist een artikel gestaan met de 10 slechtste kaarten ooit. De winnaar was toen Great Wall.
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Zelfs een Zephyr Spirit kan nog verdedigen (of aanvallen met een sword ). Great Wall doet helemaal niks, want er zijn in heel magic maar een creature of 5 die plainswalk hebben en die worden allemaal niet gespeeld.
De vijf "band" landjes uit legends zijn ook echt compleet nutteloos... hier
Die band landjes zijn niet heel gek in mijn ogen. Banding is defensief best een aardige ability. Niet dat ze geweldig zijn hoor, maar ik zou de groene en de witte me best voor kunnen stellen in een EDH Sisay deck.
One with Nothing wordt vaak als een hele slechte kaart gezien, maar heeft zo zijn gebruiken, Mudholes bleef ik maar open maken, ook een kaart met ene paar toepassingen, maar toch wel heel weinig.
Mindless Null
Razor Boomerang, behalve in mijn deck hier
Monstrous Hound als Rare
Archangel’s Light als Mythic, zolang het niet in een Sliver Overlord Commander deck zit.
Hoewel One with Nothing wel erg slecht is, moet ik de prijs geven aan Rakalite.
Ik heb nog steeds geen slechtere kaart gevonden als die
Ember Shot kan nog nuttig zijn in combinatie Kaboom!, Erratic Explosion en/of Blazing Shoal
Het spijt me dat ik je lol moet verpesten, maar Azorius Æthermage + de Zephyr Spirit is toch echt best wel leuk..
Whooow, inderdaad! Combobreaker!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee....
. Totally nonviable to me .
Naast Sorrow’s Path die al in de 1e post genoemd is, was Fire and Brimstone altijd mijn favoriet.