Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Deze week gaan we iets gevaarlijks en extreem moeilijks doen... het ontwerpen van een Planeswalker! Purple-One merkte vorige week al terecht op dat we inmiddels wel voldoende versies van Jace hebben gezien, en allemaal zijn ze Competitive speelbaar. Groen heeft Garruks, Wit Ajani's en Zwart Liliana's, maar rood... Rood heeft de keuze uit Chandra's, Koth en Tibalt; in Limited nog steeds wel een bom, maar Constructed nagenoeg onspeelbaar. Waarom krijgt rood geen coole Planeswalkers die ook echt wat doen?
Design een rode Planeswalker voor RTR!
*Mono rood, maar mag een duidelijke flavor van Rakdos of Izzet bevatten.
*Niet overpowered of unhinged.
*Moet speelbaar zijn in Standard/T2
*3 abilities (bijvoorbeeld +,- en Ultimate)
*Doet iets typisch roods, en doet iets unieks voor een rode Planeswalker.
*Vermeld naam, mana cost, starting loyalty, 3 abilities met hun cost
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
ze heet kepalia, als ik niet vergis is nephalia een locatie op innistrad (jezus ik moet echt geen dingen posten voor 12:00 s'ochtends) en ja hij is zeker een mythic, maar ik dacht dat op lorwyn na alle planeswalkers mythic zijn
Heb niet de moeite genomen de andere inzendingen te lezen maar dacht vooruit dan maar:
Bori, Andon, Blastseeker - mythic
startloyalty: 4
+1 Bori deals 2 damage to target creature or player, creatures that are dealt damage this way can't regenerate.
-1 Creatures you controle have haste untill end of turn.
-7 Sacrifice all creatures you control. Bori deals damage to target player equal to twice the total power of the sacrificed creatures.
--------------------------------------------------------------------
Kleine uitleg:
+1: afgezwakte lighting bolt met een incinerate effect.
-1: Typisch een rode ability (haste)
-7: Een ingebouwde Soulblast on steroids
Cosi, Dragonmaster Outcast
Planeswalker - Cosi
[+1]: Cosi, Dragonmaster Outcast deals 2 damage to target creature or player.
[-X]: Reveal and put in your graveyard top cards from your library until you reveal an instant or sorcery card with converted manacost X+1. You may cast it without paying its mana cost.
[-6]: Exile all creature cards from all graveyards. For each card exiled this way, put a 5/5 red Dragon creature token with flying on the battlefield.
[2]
Het gevecht tegen de Eldrazi heeft een Dragonmaster Outcast de Spark gegeven. Zij wil nu elke Plane voorzien van Dragons. Op de meeste Planes kon ze dat doen zonder dat iemand dat door had; als iemand te dicht in de buurt kwam, werd die doodgeburned.
Maar Ravnica is zo dichtbevolkt, dat niet te voorkomen was dat zij werd opgemerkt. Daarmee beantwoordt zij gelijk de vraag waar die 'ongepaste' draken als Utvara Hellkite en Balefire Dragon vandaan zijn gekomen.
De middelste ability laat je een instant of sorcery van cost X+1 casten (in plaats van X), zodat je geen combo's krijgt met kaarten als Hypergenesis. En het werkt ook samen met de combinatie van haar eigen casting cost en haar lage loyality: Voor kan je ook 'gewoon' een random 3 mana instant of sorcery vanuit je library casten.
Intussen vullen de eerste twee abilities de graveyards, om op te bouwen naar een winnende Ultimate (of een combo met Laboratory Maniac). Onderweg kan zij relevante creatures als Huntmaster of the Fells neerknallen.
Wat ik me net bedenk, mijn Yaka heeft als mechanical themes 'combat' en 'mind control'. Die themes zitten ook in respectievelijk wit en blauw maar als combinatie zijn ze typisch rood.
Chandra bijvoorbeeld heeft als mechanical themes 'burn' en 'spells' (instants/sorceries). Chandra Nalaar is puur burn, Chandra Ablaze heeft een grotere focus op spells en Chandra, the Firebrand zit er tussenin.
Toekomstige variaties op Yaka zouden dus bijvoorbeeld meer op de mind control kant kunnen focussen of meer op de combat.
Planeswalker:
Pyromanisch Elvira.
Loyalty counters 4
+1: Destroy target enchantment with converted manacost less than the number of mountains on the battlfield devided bij three, rounded down or destroy target basic land.
-2:Counter target spell you don't control, you may play this spell any time you could cast an instant, even if you're played the first abbility during your own turn
-7: deals X damage to target player and each creature he or she controls. were X is the total of basic landcards on the battlefield.
Uitleg, eigenlijk heel simpel. counterspells in rood zijn er (bijna) niet. Lijkt mij wel heel leuk als er countermogelijkheden komen vanuit
De -2 vertraagt de mogelijkheid voor de ultimate, en haalt via de +1 weer twee extra basiclands van het oorlogsveld.
Zjn utimate lijkt heel sterk, maar er worden in T2 bijna geen basic lands gespeeld. bijna alles zijn dubbellanden.
Misschien is de +1 wel sterker omdat je daar aan de mana van je tegenstander zit.
Het ging over T2, ik denk wel dat zij sterk is in een multiplayergame, echter probeer haar maar te beschermen.
Kelso the Hostile
Mythic
planeswalker
+X : X target Lands become montains until end of turn.
0 : Until end of turn each mountain has: sacrifice this land: add to your mana pool.
-X : X target lands become 3/1 red elemental creatures with haste until end of turn (they are still lands).
start Loyalty count: 3
(volgens mij is mijn ultimate option niet geheel juist geformuleerd.. but you guys know what i mean )
Mijn inzending voor een rode pw die competitieve pretenties heeft:
Flambojean, the stout -
+1: Flambojean deals 2 damage up to one target creature (net zoals bij de m13 ajani waardoor je m ook kan +1en als er geen creatures in play zijn).
-1: Destroy target land. (hier zit zijn competitieve meerwaarde, de man is een Stone Rain!)
-5: Destroy all creatures, artifacts and lands (een good old fashioned Jokulhaups for when things go wrong, die bovendien semi locked met zn eerdere 2 abilities)
Die kelso lijkt me vrij OP end game: als je allebei 5 land hebt liggen, cast je hem, activeert zn +x voor 10 en kick je de volgende beurt met 5-6 3/1 elementals, oh en die sac je de beurt erna voor per stuk om het af te maken met een Blaze als je niet al voor lethal doorkwam
Deze verleidelijke en vurige planeswalker is bij uitstek een kaart die goed in Return to Ravnica past. Hoewel concurrent van Jace, hoort ze toch in de Izzet guild thuis. Dit omdat ze een aantal Izzet kaarten, die eerst alleen goed waren in limited, potentieel een stuk beter kan maken. Ook is ze goed splashbaar in UR.
De eerste ability is de eerste keer een Pyroclasm, die de potentie heeft zich te verbeteren naar een Slagstorm, een kaart die niet meer T2 is en die me nuttig lijkt in de aggro-control decks van de Izzet League (en tegen Selesnya). Zo verdedigt Seraphine zichzelf, toch wel een belangrijke eis voor een goede planeswalker. De woordjes "up to" zorgt ervoor dat ze ook maar 1 damage aan beesten kan doen, waardoor je Goblin Electromancers en Delver of Secrets het toch overleven. Frostburn Weird overleeft zelfs een 3 damage blast.
De tweede ability werkt samen met nog veel meer kaarten: Essence Backlash, Searing Spear, Bonfire of the Damned, Epic Experiment en allerlei andere spells die al dan niet terug te vinden zijn op Izzet lijsten.
De ultimate is een waarschijnlijke win voor je deck dat vast tegen die tijd je oppo al op 10- levens heeft staan, en dragons passen nou eenmaal ook bij mono rood en bij Izzet.
@ Arjan:
jah klopt.. misschien moet er een restrictie op de +x
mischien een : where x is the number of lands you control.
mbt de ultimate: 1 damage to all is het eind van je land..
maar ook daar kan ik wel begrijpen dat er een restrictie op moet.
End of all opponent's land zal je bedoelen =p
T3 deze, +3 zodat ie nooit dood te krijgen is
T4 -X op al je opponent's land, Electrickery
Tibalt, the Small
Planeswalker - Tibalt (mythic)
+1: Each player puts a 1/1 red goblin token onto the battlefield
-1 : Target creature gains haste until end of turn
-X : Deals 2 times X damage to target creature or player
Loyalty 1
Planeswalkers kosten meestal 3 mana of meer, alleen rood had met Tibalt al een goedkopere planeswalker. Ik heb daar nu een nog goedkopere versie van gemaakt voor 1x . Vanwege de goedkope casting cost heeft hij ook een loyalty van 1 gekregen. Door zijn ultimate zou de tibalt kunnen fungeren als een turn 1 Shock. Ik vind een lage castingcost vs lage loyalty wel bij rood passen. Dit zie je namelijk ook terug bij de goede goblins in rood, lage castingcost vs lage power. Om te voorkomen dat de ultimate te sterk is hebben beide speler iets aan de +1 abilities.
Ik zal Seraphine alleen AL spelen om naar te kunnen kijken xD
Damn zalige art, waar heb je die vandaan?
------------------------
Zirch Stonefang
planeswalker - Zirch
+1: Until end of turn, Zirch becomes a 4/5 Viashino Warrior creature with first strike and trample that's still a planeswalker.
0 : Creatures you control gain +1/+0 and first strike until end of turn.
-6: Until end of turn, Zirch becomes a 8/10 Viashino Warrior creature with double strike, trample and shroud that's still a planeswalker.
starting loyalty: 4
-------------------------
Zirgh Stonefang is a viashino hailing from dominara. recognizable by his dark green skin in contrast to the grey skin most viashinos of Alara and Ravnica have.
He was a well- respected general in the ranks of the viashino there. he was well known for his deadly skill with the naginata.
On one of his missions, the march was interrupted by an attack from a Rockshard Elemental.
before he could even reach the monster, a lot of his companions fell to it. he faced the monster himself, and he managed to take it down.
But the damage was done. twelve of his number had died. His shock awakened his planeswalker's spark.
Discarding the blade of his nagitata he took a fang from the elemental he had just slain and attached it where the blade used to be.
Renaming the weapon "rockfang", keeping it as a reminder to what happened that day. the power stored in the fang makes his weapon extraordinary.
viashino are fiercely loyal to their kind. therefore when his planeswalker's spark activated. he decided to search for others of his kind.
There are viashino in ravnica though not in high quantity. they serve the rakdos and occasionally, gruul.
Though not well-versed in the ways of mana. he has taught himself how to use red mana to enhance bloodlust and ferociousness.
-------
Ik hou altijd wel van een beetje flavor. vandaar de relatief uitgebreide autobiografie.
Nicol Bolas en Niv-Mizzet hebben besloten samen te werken. Dat is niet gek aangezien hun kleurencombinaties goed bij elkaar passen. Daarom bij deze een Nicol Bolas 2.0, nu niet in de grixis kleuren, maar mono rood!
Nicol Bolas, Second Generation on Ravnica
Planeswalker - Bolas
[+1] Reveal the top card of your library. If it is an instant or sorcery card, Nicol Bolas deals damage to target creature or player equal to the CMC of that card. Put the revealed card into your hand.
[0] Draw 3 cards, then discard 3 cards
[-6] Gain control of up to 5 creatures until end of turn. Untap them, they gains haste until end of turn.
Starting loyalty: 4
De eerste ability is een beetje een mix van rood en blauw en past goed bij de izzet guild. Het is een beetje spelen met instants/sorcerys, klein beetje kaardvoordeel en natuurlijk burn.
De tweede ability kan 3 kaarten "loothen". Past goed bij rood.
De laatste ability is ook typisch rood. Soms kan deze de game winnen, maar soms heb je er ook geen bal aan. In het laatste geval ga je gewoon door met het gebruiken van de eerste 2 abilitys.
Deze Nicol Bolas zou ik graag willen spelen in T2
Flint the Fanatic
Planeswalker - Flint
: Target creature you control gains haste until end of turn.
+X: Flint the Fanatic deals X damage to you and target creature you don't control.
0: Add R to your mana pool for every two loyalty counters on Flint the Fanatic.
Starting Loyalty: 2
Aangezien er niets werd gezegd over het moeten hebben van 3 loyalty abilities, dus vandaar de tap ability. ^^
Hopelijk zijn de abilities uniek genoeg.
Deze week heb ik een planeswalker gemaakt, gericht op Rakdos-spelers! Hier is 'ie:
He, Who Instigates
Planeswalker - He (Mythic)
Whenever a player loses life, put a
loyalty counter on He, Who Instigates.
-1: Choose an ability: first strike, haste
or trample. Creatures you control gain
the chosen ability until end of turn.
-X: In each of your opponent's next turn,
creatures those players control attack
He if able. During those turns, whenever
a creature deals combat damage to He,
He deals X damage to that creature.
Starting loyalty: 3
Deze mysterieuze vreemdeling kwam eens een kijkje nemen bij het geweld van de Slaughter Games, en hij was meer dan welkom bij de Cult of Rakdos!
Met een niet te hoge cost, een triggered ability die hem laat 'plussen' en 'minnen' in dezelfde beurt en een 'ulti' die in principe al direct gebruikt kan worden (maar meer als een boardwhiping ulti aanvoelt als je daadwerkelijk voor iets van -6 gaat), heb ik gepoogd een walker te maken die zelfs de snelheid van Rakdos bij kan houden!
Op zichzelf is hij al leuk: je kan je Rakdos Cacklers precies dat beetje extra geven wat je nodig hebt om schade door te zetten naar de vijand. Hiermee maak je het pad weer open voor Rakdos, Lord of Riots, Rix Maadi Guildmage en zelfs de triggered ability van deze planeswalker zelf. Zo kun je elke beurt je leger precies de perk geven die het die beurt nodig heeft.
Speel je dit echter in combinatie met Splatter Thug (dan verliest je opponent 2 keer life, een keer bij first strike damage en een keer bij normale damage), Lobber Crew, Rix Maadi Guildmage of Underworld Connections, dan wordt het nog leuker!
Want wat ga je dan doen? Zet je gewoon je -1 aanval door? Of doe je -X met X =1, zodat hij de aanval overleeft, je creatures volgende beurt makkelijker kunnen aanvallen en je wat weenies op kan ruimen? Ga je zelfs voor X=0, simpelweg om je vijand uit de kast te lokken? Of ga je meteen voor -6, en offer je je planeswalker op om alle Armada Wurms en Utvara Hellkites weg te whipen, waarop je vervolgens met je eigen leger de spelers plat walst?
Een planeswalker die, ondanks dat hij 'maar twee abilities heeft', flexibel in te zetten is en Rakdos-potjes nog eens wat agressiever maakt! Een solid 3-drop die een plek in RTR heeft, mag ik hopen!
omdat de link het niet doet (zie boven).
rakdos flavor:
Dekras, Pain invoker
planeswalker- Dekras
+1: Target creature deals damage equal to its power to you, destroy that creature.
-3: Draw three cards, then each player discards two cards at random.
-6: Target opponent gets an emblem with: ‘‘whenever you play a spell you lose 3 life.''.
starting loyalty 3
uitleg zie boven:
+1 beest dood, ik pijn, erg fijn.
-3 mijn geest veruimen en samen gek worden.
-6 Wat ik kan leer ik jouw dit is ''the Rakdos way''