Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 74.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4
29-11-2012 00:09:00

Hallo prijsvraag-fanaten!

Dustin is weer eens het land uit om te judgen in Portugal, en ditmaal heb ik de eer om de prijsvraag voor een weekje over te nemen. Hopelijk vinden jullie het wat!

In Future Sight zaten een aantal kaarten, door Wizards "mix & match" kaarten genoemd, die keywords uit verschillende blocks combineerden.



Zoals je ziet komen hier verrassende interacties en synergie naar boven. Als je een kaart Cyclet kan je hem spelen met Madness. Convoke kan ook een Kicker cost betalen. Als je een kaart Buybackt kan je hem opnieuw spelen voor een hogere Storm.

De prijsvraag is dan ook:

Design een common of uncommon mix & match kaart!

* Heeft 2 bestaande abilities (keyword abilities of ability words)
* Hiervoor tellen alleen abilities van een block. Evergreen abilities zoals flying en first strike etc tellen niet
* De 2 abilities moeten samen iets leuks doen
* Daarnaast mag de kaart nog meer abilities hebben, hier zitten geen restricties aan
* Uiteraard wel power level, complexiteit en hoeveelheid text passend bij een common of uncommon. Denk eraan dat beide abilties met reminder text op de kaart moeten passen, dus let goed op hoeveel ruimte je over hebt voor extra abilities.
* Hoeft niet in een bepaalde set te passen
* Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text. Deze week is het weer verplicht om de kaart in tekstvorm te plaatsen, alleen een plaatje is niet voldoende!
* Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
* Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

Ik kijk vooral of de 2 gekozen abilities leuk samenwerken, maar daarnaast ook naar de rest van de kaart.

Als referentie hier een lijstje met de Future Sight mix & match kaarten die ik kon vinden:
Gathan Raiders
Ichor Slick
Kavu Primarch
Marshaling Cry
Sprout Swarm
Haze of Rage
Mystic Speculation
Ravaging Riftwurm
Gibbering Descent

Welke abilities zouden jullie graag samen op een kaart zien?

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes,

Toby.

 Reactie plaatsen

Reacties 76-100 (100)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4
4-12-2012 17:56:00

Maar waarom kan een face down creature die door Xenograft een Human is geworden dan niet transformen via een Moonmist?

4-12-2012 18:04:00

@Johannes

701.25a Only permanents represented by double-faced cards can transform. (See rule 711, "Double-
Faced Cards.") If a spell or ability instructs a player to transform any permanent that isn't
represented by a double-faced card, nothing happens.

4-12-2012 20:59:00

Aangezien het net Golgari week geweest is heb ik het in de RtR stijl gehouden, en ik denk dat het wel een leuk kaartje is geworden.



Misschien is de uitvoering verre van perfect, maar het idee van Retrace en Echo leek me tof en heel erg 'Golgari'.

Het moet een Unc zijn btw Dat is een misclick geweest.

4-12-2012 21:36:00

Uncommon of Rare, wat maakt het uit? De deadline is toch al verstreken.

5-12-2012 13:56:00

Die Rot Farmer is best sick met Skullclamp btw


En Toby, heel veel sucses met de beoordelingen.

6-12-2012 07:24:00

Mind = Blown!

Ik ben erg onder de indruk van wat jullie allemaal hebben weten te bedenken en combineren. Niet alle combinaties waren even goed uitgewerkt helaas, dus er zijn een aantal kaarten die ik geen eervolle vermelding heb kunnen geven ook al vond ik de abilities erg interessant. Vanwege deze factor en omdat dit mijn eerste prijsvraag is wil ik later deze week nog even terug komen op alle designs, maar voor nu beperk ik me tot de eervolle vermeldingen:

Patrick: Transmute + Madness. Als je er meerdere hebt kan je ze chainen voor value wat een leuke bonus is, maar een Madness cost van 0 maakt het wel te makkelijk. Zonder een hoge Madness cost zal je deze bijna altijd via Transmute spelen.
Imahilus: Cumulative Upkeep + Suspend. Deze abilities werken niet zozeer samen, maar ik vind de flavor zoals je die beschrijft heel sterk overkomen dankzij het gebruik van de mechanics. Flavor text zou echter never nooit op de kaart passen, weg ermee!
x4bilityx: Unleash + Proliferate. Proliferate maakt de van de kaart een soort van Unleash Lord. Een reden om all-in te gaan met je hand vol Unleash beesten.
Shazu: Gravestorm + Recover. Een combinatie waar ik gelijk enthousiast van wordt om decks omheen te bouwen! Maar ook voor Recover is een cost van 0 saai, het is leuker als spelers keuzes moeten maken.
Jan: Morbid + Undying. Inderdaad erg jammer dat dit niet in Dark Ascension zelf is geprint!
MetalKing: Landfall + Basic Landcycling. Zoals je zelf beschrijft geen synergie maar complementair, en dat zijn ook interessante combinaties.
Lord of the Zombies: Splice + Replicate. Ook van deze combinatie ga ik watertanden. Jammer dat je geen passend simpel effect hebt kunnen vinden want dat is de inzending niet ten goede gekomen.
bob: Dredge + Delve. Leuke combinatie, en door de X in de casting cost maak je optimaal gebruik van Delve.
Dustin: Amplify + Grandeur. Ook dit is meer een complementaire combinatie. Amplify is handig in het begin als je hand vol is en je board leeg, later als je hand leger raakt is Grandeur juist interessant. Maar de kaart is inderdaad veel te sterk. Door het gebruik van Amplify zullen er een redelijk aantal Insects in de set zitten, waardoor dit te consistent een 3/3 of zelfs 4/4 voor 2 is als common. Om maar te zwijgen over 6 of meer aanvallende power beurt 3.

De winnaar van deze week is Purple-One: de combinatie van Channel en Unearth trok me uiteindelijk over de streep vanwege de manier waarop deze abilities zijn toegepast op de kaart. Met Princes of the Night in je hand kan je een surprise attack uitvoeren door een creature Shadow te geven en er een 2/1 Shadow Haste aan toe te voegen voor 1 beurt. Deze kaart is dus 2 uitersten in 1. Aan de ene kant is het een value creature dat nog extra value geeft nadat het dood is gegaan, aan de andere kant is het een all-in trick die je kan gebruiken om extra damage door te krijgen. Een kaart die compleet anders speelt afhankelijk van de situatie dus, erg knap gedaan! Gefeliciteerd!

Hopelijk hebben jullie net zoveel van deze prijsvraag genoten als ik en misschien tot een volgende keer!

Greets, Toby

6-12-2012 07:33:00

Gefeliciteerd aan velen deze week! (:

6-12-2012 07:33:00

Gefeliciteerd Purple-One, en bedankt voor de prijsvraag toby! Deze prijsvraag was erg intressant en ik hoop dat je nog een keer zo'n leuk idee krijgt voor een leuke prijsvraag!

6-12-2012 08:15:00

Dankje had zelf niet meer verwacht waren al zoveel goeie andere kaarten bij gekomen

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-12-2012 10:06:00

Gefeliciteerd iedereen

6-12-2012 10:50:00

Gefeliciteerd Purple-One!
Ik vraag mij wel af of Landfall en Grandeur nou keywords zijn, of toch iets anders...

6-12-2012 14:20:00

Gefeliciteerd, Purple-One! En Toby, bedankt voor het verzinnen en runnen van deze gave prijsvraag; ik ben erg blij met mijn eerste eervolle vermelding ooit ^^

6-12-2012 15:33:00

@Johannes: het zijn geen keywords maar ability words, hier, vandaar dat ik ook had vermeld dat je ze allebei mocht gebruiken.

6-12-2012 18:08:00

Ok, dan nog 'even' wat feedback over de rest van de inzendingen!
Een punt van kritiek voor mezelf is dat ik toch had moeten aangeven dat als je niet zeker weet hoe abilities samen werken, je dit gewoon eerst kan vragen (op een forum of in een pm) voordat je een inzending plaatst, want het is zonde dat er een paar inzendingen bij zitten die vanwege de regels niet werken.

G "Soratami" H: Conspire + Retrace. Solide, maar in mijn optiek niet speciaal. De ene ability gaat over creatures en de andere over lands, dus dat maakt dat ze niet zo lekker lijmen.

Bruxonn: Scry + Clash. Erg leuke combinatie, maar vergelijkbaar met wat Future Sight zelf al deed met kaarten zoals Judge Unworthy omdat beide willen dat je een dure kaart bovenop legt.

ferdidkllr: Soulbond + Threshold. De kaart is erg goed gedesigned, maar de abilities op zich hebben niet echt een bijzondere interactie samen.

CryptoRedentor: Graft + Undying. Erg leuk kaartje! Leuke flavor hoe hij zichzelf helpt door anderen te helpen. Heb hier niet zoveel over te zeggen behalve dat ik een paar andere kaarten net wat bijzonderder vond al was je heel close.

Jasper Buutfeld: Channel + Madness. Een interessante combinatie, en nog interessanter gemaakt door je gebruik van in de Channel cost waardoor je de kaart op verschillende manieren in kan zetten. Wat het een beetje verpest is de enters the battlefield ability, omdat je hierdoor de Madness 'goedkoper' maakt. Stel er is een 5/5 die absoluut dood moet. Met 7 mana zou ik dan X=3 dus en kunnen betalen om er 3 + 2 op te schieten. Dat is maar 1 mana meer dan de 6 mana die je zou spenderen als je X=5 kiest. De Madness cost is dus eigenlijk maar , omdat je de 2 kleurloze mana van de Madness van de Channel cost af kan halen. Dat maakt de kaart minder interessant dan hij zou kunnen zijn. Misschien had de enters the battlefield ability niet naar creatures maar naar spelers moeten schieten bijvoorbeeld.

Luc: Sunburst + Proliferate. Leuke combinatie en intrigerende kaart. De laatste ability is wel erg sterk omdat je het zovaak je wilt op instant speed kan gebruiken, dus als je deze in het spel hebt liggen met een redelijk aantal counters erop is het onmogelijk voor de opponent om te blocken of aan te vallen. Het zou leuker zijn als je voor de laatste ability ook moet tappen, dan moet je elke beurt kiezen welk effect op dat moment sterker is. En dit maakt de kaart ook eleganter om te lezen, een sterker geheel.

wackywong: Rebound + Buyback. Zeker een leuke combinatie, een soort van Echo voor spells, je spreidt de betaling uit over 2 beurten. Maar dit doe je dan teniet door het een lage cost te geven. En dan heb ik het helemaal niet over power level, maar puur over design. Een kaart die 6 cost en een buyback heeft van 6 geeft je interessante keuzes, omdat je hiervoor echt 2 beurten op zou moeten geven en het iets is dat je normaal niet in 1 beurt zou kunnen betalen. Dit is vergelijkbaar met Echo. Wat niet interessant zou zijn is een kaart die 4 kost en een Echo cost heeft van 1. Dit maakt dan niet gebruik van de kracht van de ability.
Daarnaast is de kaart zoals gezegd erg overpowered. Zelfs zonder buyback & instant-speed zou het nog te sterk zijn (1 mana sorcery, draw card, rebound). Maar dit is voor design minder belangrijk.

Stijn Rombouts: Chroma + Bloodthirst. Een leuke kaart maar de abilities hebben niet echt synergie met elkaar behalve dat ze allebei een getal gebruiken. Misschien had je de flavor kunnen versterken door de Chroma te laten kijken naar de mana costs van de opponent die je hebt gedamaged? Zo van "Grrr jij hebt heel veel zwarte kaarten daar wordt ik bloeddorstig van".

garruk-thraka: Buyback + Flashback. Helaas werken deze abilities dus niet samen, waardoor de combinatie zijn kracht verliest. Wat je misschien beter had kunnen doen was voordat je de inzending had gepost een PM naar mij sturen of het als regelvraag op een forum posten, dan had je van tevoren geweten of de combinatie werkt.

Mipie: Threshold + Evoke. Leuke combinatie, maar de 'creature-modus' van je kaart is een beetje ondergesneeuwd. Nu verschilt de kaart niet zoveel van gewoon een sorcery met deze Threshold ability, wat de Evoke impact verzwakt.

David: Graft + Proliferate. Jammer dat je te moe was, was dit is zeker een combinatie met potentie. Je hoeft maar 1 andere kaart te hebben die hier een counter op gooit en hij gaat compleet nuts, dus dat kan geen uncommon zijn. Dan is het opeens Cathars’ Crusade. Wat je bijvoorbeeld had kunnen inzenden was:
Crafty Tidemage
Creature - Human Wizard - Uncommon
Graft 3
When Crafty Tidemage dies, proliferate
Op deze manier had je de abilties gecombineerd zonder dat het broken kan zijn. Je hebt nog steeds de gameplay dat je er profijt uit haalt als je zoveel mogelijk hebt gegraft voordat deze sterft.

Andere: Dredge + Threshold. Ik had je graag een eervolle vermelding gegeven omdat zowel de combinatie als de kaart erg interessant zijn, maar helaas past de kaart niet bij deze prijsvraag! De opdracht was om 2 abilities samen te laten werken. Dredge kan Threshold erg leuk enablen, maar jij draait het juist om bij jou kaart. Jouw kaart kan je pas sacrificen (dus weer opnieuw dredgen) als je al threshold hebt, dus je hebt juist de synergie uit de kaart gehaald. Ik was blijer geworden van een inzending als:
Daisies
Enchantment - uncommon
Dredge 3
Sacrifice Daisies: Gain 1 life.
Threshold - Sacrifice Daisies: Draw a card.

Patrick Saadhoff: Miracle + Epic. Deze abilities vind ik niet samen werken. Een Epic kaart speel je het liefst als laatste, als de rest van je hand leeg is, dus een cost reductie doet daar niet zoveel aan. Je wordt er niet blij van als je in beurt 5 deze miracled terwijl je nog allemaal leuke dingen op hand hebt. Daarnaast is het effect niet passend op een Epic kaart. Wat doe ik met elke beurt meer land als ik niks meer mag casten?

Tom van Uijen: Dredge + Delve. Een erg leuke combinatie, en ik heb een andere kaart met deze combinatie dan ook een eervolle vermelding gegeven. De reden dat ik deze kaart niet heb gekozen is omdat je minder goed gebruik maakt van Delve. Delve is interessant op kaarten met een hoge mana cost, maar bij jou kan ik maar maximaal 2 mana uitsparen. Jouw kaart zou niet significant anders zijn zonder de ability Delve erop.

Dark Jjay: Soulbond + Exalted. Deze abilities vind ik juist een beetje tegen elkaar in werken omdat het leuke van Soulbond juist is dat je 2 sterke creatures hebt (vooral als je 2 soulbonders met elkaar paired), dus dan wil je juist met meer dan 1 creature aanvallen.

Dirk: Threshold + Dredge. Dit vind ik dus een erg leuke combinatie. Maar op deze kaart voegt de Threshold check niet veel toe. Als je nog geen Threshold hebt zal de +X/+X sowieso niet zoveel zijn. Threshold is een aan/uit mechanic, dat werkt niet zo goed samen met een scaling ability. Een beetje als het verschil tussen een zwart-wit overgang en een gradient. Daarnaast het met een Dredge van 5 ook erg makkelijk om in 1 keer Threshold te bereiken. Deze kaart maakt dus geen goed gebruik van de Threshold ability.

~Jop~: Landfall + Populate. Deze abilities hebben niet zoveel met elkaar te maken. Als er nou een manier was om land tokens te maken, en dat het populaten dan niet gratis was...

Martin: Buyback + Cascade. Wat is leuker dan Cascaden? Vaker Cascaden! Dat is in principe een leuk uitgangspunt. Maar de anti-synergie van deze abilities is dat de buyback betaling niet geldt voor cascaden. Je betaalt dus 6 mana, maar in plaats van naar een 5 mana cascade je naar maar een 2 mana kaart. Dit maakt het toch een teleurstelling als je het speelt. Cascade zou leuker gecombineerd zijn met bijvoorbeeld Rebound of Retrace.

Rolf: Madness + Proliferate: Deze abilities hebben niet zoveel met elkaar te maken, ook al zijn ze allebei inderdaad gaaf. Je laat ze wel samenwerken op de kaart, maar het was juist de bedoeling dat de abilities zelf samenwerken.

Tim: Landfall + Basic Landcycling: Een leuke combinatie, maar omdat iemand je al voor was met deze combinatie heeft die persoon een eervolle vermelding gekregen. Jouw kaart mist de kracht van Basic Landcycling, in de early game gebruiken als je mana screwed bent. Eigenlijk had jou kaart moeten zijn:
Burned Lands
Enchantment - Uncommon
Landfall - deal 2 damage to target creature
Basic landcycling
Madness
Dit was dan wel een super interessante kaart geweest!

Danny: Modular + Undying. Werkt helaas/gelukkig dus niet.

Bart: Modular + Persist. Werkt helaas/gelukkig dus wel. Veel te sterk in combinatie met een willekeurig sacrifice outlet.

Durk: Evoke + Unearth. Erg leuke combinatie, lijkt op de combinatie van de winnaar, maar jouw enters the battlefield ability werkt niet echt lekker met Evoke.

Johannes: Storm + Flashback + Cascade. Too much! Zoals je zelf al aangeeft past het met reminder text niet op een kaart maar dat was wel de opdracht. Daarnaast telt een kaart waar je in Cascade niet voor Storm, omdat deze alleen telt wat je ervoor hebt gecast. Maar het telt wel voor mogelijke Storm spells die je hierna cast. Deze abilities waren een leuke combinatie voor een rare geweest. Btw, ability words als Domain mochten dus je had een Domain + Sunburst kaart mogen maken =O

Jelle Zwaan: Flanking + Bushido. Op papier ziet dit er uit als een erg leuke combinatie, maar in gameplay verschilt het niet zo heel veel van Bushido 2 of Flanking, Flanking (zoals Cavalry Master geeft)

6-12-2012 18:32:00

@ Toby, als je er een andere kaart bij moet spelen om het effect van een rare te krijgen, dan is dat volgens mij juist wel het powerlevel van een uncommon.

Thanks voor de moeite van het feedback geven though, wordt gewaardeerd!

6-12-2012 18:41:00

Pfoe, Toby verdient nog wel de meest eervolle vermelding van allemaal! Hartstikke bedankt voor de uitvoerige feedback, dat moet een hoop tijd hebben gekost waar enkel wij profijt van hebben. Props ouwe!

6-12-2012 18:43:00

+1 to that

6-12-2012 19:25:00

Inderdaad, chapeau voor Toby . Ik zou willen dat we elke keer zulke feedback kregen.

SlamenietDustin.

6-12-2012 20:17:00

Yup, dit is extreem uitgebreid en nuttige feedback! Kudos voor Toby Ik ben zelf al enkele uren per week bezig met de prijsvraag (monitoren plus editen van het topic, de uitslag schrijven en maken kost me 1 a 2 uur per keer), dus ik wil niet weten hoe veel tijd Toby heeft besteed aan het geven van persoonlijke feedback aan IEDEREEN. Petje af, en nogmaals hartelijk dank!

6-12-2012 20:24:00

Aye, leuk om de uitgebreide feedback te lezen =)
Doet je twijfelen of je als eervolle vermelding hem wel verdient hebt =P


Kudos toby, je hebt er inderdaad een echt vette prijsvraag van gemaakt. Gratz to purple and a cheer for toby!

bob Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-12-2012 20:47:00

niets anders dan respect voor jouw uitvoerige evaluatie van alle inzendingen Toby. daar moet werk achter gezeten hebben.

7-12-2012 04:54:00

Respect dat je de moeite hebt gedaan iedereen te evalueren! en je hebt inderdaad gelijk met madness erbij was het wel echt sweet geweest (maar niet echt uncommen)

7-12-2012 06:53:00

Ja zoals ik al had aangegeven kon ik de uitgebreide feedback schrijven omdat dit mijn eerste prijsvraag was. Het zou onmogelijk zijn als ik dit elke week zou moeten doen =p

@David: Niet alle rares hebben hetzelfde power level, een kaart die minder goed is dan Cathars’ Crusade is nog niet automatisch minder goed dan rare. Het effect is te dominant voor lagere rarities, en je hoeft er niet genoeg moeite voor te doen, een +1/+1 counter op een creature krijgen lijkt me een redelijk makkelijke taak.

@Imahilus: Jouw kaart is een top-down design (Vorthos card) en die moet je nou eenmaal heel anders beoordelen dan bottom-up designs (Melvin card). hier & hier
Dus ja, je kan naar jouw kaart kijken en zeggen dat de mechanics helemaal geen synergy hebben vergeleken met andere inzendingen maar dat is appels met peren vergelijken. Jouw abilities hebben flavor synergie, ze werken samen om een gevoel over te brengen. Ik vond het wel een leuke aanpak voor de afwisseling omdat de opdracht heel erg bottom-up gericht is.
Tenminste ik neem aan dat dit ongeveer de issue is waardoor je het verdienen aanstipt =p
If not, dan is dit alsnog interessant leesvoer voor iedereen.

Tim: Heb je wel een punt, maar vind je "Madness" echt zwaarder wegen dan "whenever burned lands is cycled put it onto the battlefield."? Ik zou juist zeggen dat Madness de kaart minder rare maakt omdat een keyword ability makkelijker te grokken is dan een unieke ability.

7-12-2012 14:10:00

Wel jammer dat de prijsvraag waarin zoveel bruikbare feedback zit, ook de prijsvraag was waarbij ik door de jetlag te moe was om de prijsvraag goed te lezen...
Maar: "Daarnaast telt een kaart waar je in Cascade niet voor Storm, omdat deze alleen telt wat je ervoor hebt gecast."
Volgens mij gaan bij het casten zowel de Cascade als de Storm op de stack. Als ik dan de Cascade eerst laat resolven, is de gecascade kaart al gecast wanneer de Storm ability resolvet, en dus de copies op de stack wordt gelegd. Volgens mij mag je dan dus gewoon een copietje meer op de stack leggen.

Overigens is dit niet alleen relevant voor mijn design. Want wat gebeurt er als je een Maelstrom Nexus hebt liggen, en de eerste spell die je cast is een Dragonstorm?

7-12-2012 15:16:00

Storm (When you cast this spell, copy it for each spell cast before it this turn.)

De Storm trigger checkt naar het aantal 'spells cast before this spell', niet het aantal spells cast before this trigger.
Ja de kaart waarin je gaat cascaden kan je casten voordat de storm trigger resolved, maar je cast hem niet voordat je de originele spell hebt gecast =)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4