Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB - Azorius Advance, Deel 3

Scroll: [boven|reacties|beneden]
20-1-2013 18:57:00

Hallo Nedermagicers en welkom bij het derde en laatste deel van de reeks waarin ik van het Return to Ravnica Intro Pack ‘Azorius Advance' een leuk en respectabel budget deck voor Standard probeer te maken. In deel 1 en deel 2 lees je wat ik al veranderd heb en waarom. Vandaag de laatste aanpassingen en hopelijk een succesvolle laatste 10 games.

Meteen maar over naar de lijst waarmee ik het vorige deel geëindigd ben:

Azorius Advance v1.4//Lands (24)
4 Azorius Guildgate
9 Island
9 Plains
2 Reliquary Tower

//Creatures (19)
4 Fencing Ace
4 Invisible Stalker
2 New Prahv Guildmage
4 Lyev Skyknight
4 Tandem Lookout
1 Azorius Justiciar

//Other (17)
4 Curiosity
4 Bonds of Faith
1 Dramatic Rescue
2 Feeling of Dread
1 Inaction Injunction
2 Arrest
3 Righteous Authority

Het mag duidelijk zijn wat dit deck probeert te doen: veel kaarten pakken en winnen met Righteous Authority, of gewoon door het kaartvoordeel zelf. De laatste toevoegingen zijn Fencing Ace (i.v.m. z'n synergie met Tandem Lookout en Curiosity) en Feeling of Dread (o.a. om blockers weg te halen voor Fencing Ace). De volgende 5 games zal mijn aandacht dus vooral uitgaan naar die 2 kaarten. Ik verwacht daarna nog 5 aanpassingen te moeten doen (kun je al raden welke?) om een lijst over te houden waar ik helemaal tevreden mee ben.



Over naar game 21 t/m 25!

Tegenstander: Marloes
Deck: Rakdos Raid (verbeterde versie van het Intro Pack)
Niveau: enthousiaste beginneling, maar ik help waar ik kan

Game 21 t/m 25Game 21 tegen Rakdos Raid
Beginhand: Island, Plains, 2 Fencing Ace, Invisible Stalker, Azorius Justiciar, Curiosity.
Een herkansing dus voor mijn deck tegen de verbeterde versie van het RTR Intro Pack Rakdos Raid (zie het vorige deel voor de veranderingen t.o.v. het origineel). Dit is meteen een hele toffe game. Marloes schiet zoals gewoonlijk weer uit de startblokken met achtereenvolgens Rakdos Cackler (2/2), Rakdos Shred-Freak, Hellhole Flailer (4/3) en Hellhole Flailer #2 (4/3). Ik begin ook niet slecht met Invisible Stalker waar ik 2 Curiositys op speel en Fencing Ace, die al snel ruilt met Marloes' Cackler. Vanaf beurt 4 trek ik elke beurt 2 kaarten van m'n Stalker waardoor ik voor elk creature van Marloes' wel een antwoord heb: Lyev Skyknight, Lyev Skyknight #2, Inaction Injunction en Arrest. In beurt 7 trek ik zelfs 3 kaarten van m'n Stalker dankzij Tandem Lookout. In beurt 8 maak ik het in stijl af door een Righteous Authority op een Fencing Ace te spelen (+8/+8!) die daardoor doorkomt voor 16 double strike schade. Awesome.

Game 22 tegen Rakdos Raid
Beginhand: Plains, Reliquary Tower, Fencing Ace, Tandem Lookout, Curiosity, Arrest, Righteous Authority.
Marloes begint weer eens met een Rakdos Cackler (2/2) en een Hellhole Flailer (4/3), waar ik een Arrest op speel (altijd een goed gevoel omdat de Flailer zichzelf dan ook niet meer kan saccen). Op een 5/4 Bloodfray Giant speel ik een Bonds of Faith. Ondertussen doet een Fencing Ace van mij wat schade en FA #2 volgt. Dat ziet er niet slecht uit zou je zeggen. Enige probleem: ik trek maar geen Island bij. Tandem Lookout, Curiosity en Righteous Authority komen daardoor niet uit m'n hand. Frustrerend want ik had 2 Fencing Aces klaar liggen. Marloes neemt de game over met 2 Hellhole Flailers (4/3) en schiet mijn laatste 2 levenspunten weg met Searing Spear.

Game 23 tegen Rakdos Raid
Beginhand: 2 Azorius Guildgate, Plains, Fencing Ace, Tandem Lookout, Lyev Skyknight (blijkbaar 1x gemulld maar desondanks een prima hand!).
Ik begin volgens het boekje: beurt 2 Fencing Ace, beurt 3 Tandem Lookout, pair, en val aan met Fencing Ace. Marloes reageert niet maar heeft wel 2 untapte landjes dus ik wijs haar erop dat als ze een Searing Spear heeft, het nu het moment is om ‘m op m'n Fencing Ace te spelen. En inderdaad, ze laat een Searing Spear zien. Het 2-kaarten-feestje gaat dus niet door. De beurt erna trek ik wel een kaart van Tandem Lookout want ik heb deze ge-re-paired met een Lyev Skyknight, die een Hellhole Flailer detaint. Bij Marloes verschijnt een Rakdos Keyrune en ze valt met haar 2/2 Rakdos Cackler aan. Ik kom daarna door voor 2 kaarten en trek een Feeling of Dread, die Marloes' Cackler en Flailer in haar beurt behendig tapt. De beurt erna doe ik dat opnieuw (‘huh, mag dat nog een keer?'). Ik maak het af met m'n Lookout, Skyknight, en een 3/3 double striking Fencing Ace (dankzij Bonds of Faith).



De volgende 2 games speel ik via de laptop tegen mijn tweelingbroer Max. Hij speelt met het volgende deck:

‘Rats!'

//Lands (23)
2 Ghost Quarter
21 Swamp

//Creatures
4 Drainpipe Vermin
4 Pack Rat
4 Ravenous Rats
3 Desecration Demon

//Other (22)
4 Duress
4 Shrieking Affliction
4 Sign in Blood
4 Ultimate Price
4 Mind Rot
1 Underworld Connections
1 Sever the Bloodline

Game 24 tegen Rats!
Beginhand: 2 Plains, Island, Lyev Skyknight, Tandem Lookout, Feeling of Dread, Inaction Injunction.
In de eerste 3 beurten laat Max mij 4 kaarten discarden (Inaction Injunction, Feeling of Dread, Invisible Stalker en Reliquary Tower) met Duress, Ravenous Rats en Mind Rot. Dankzij de combinatie Lyev Skyknight + Tandem Lookout weet ik mijn hand weer aan te vullen waardoor ik geen levens verlies aan een Shrieking Affliction. Lyev Skyknight #2 én #3 volgen waardoor ik steeds blockers kan detainen en ik doorkom voor 2 kaartjes. Max probeert nog terug te komen met o.a. Ravenous Rats #2, Sign in Blood, Underworld Connections, Duress en Ultimate Price op mijn Lookout maar verliest uiteindelijk door de flying schade van mijn Skyknights.

Max voert na deze game de volgende veranderingen door:

- 1 Swamp
- 2 Ultimate Price
- 1 Underworld Connections
+ 4 Tragic Slip (‘omdat je allemaal x/1 creatures speelt!')

Game 25 tegen Rats!
Beginhand: Island, 2 Plains, New Prahv Guildmage, Curiosity, Bonds of Faith, Arrest.
Een lange game die ik uiteindelijk weet te winnen. MVC (Most Valuable Card) deze game: New Prahv Guildmage. Eindelijk zou ik zeggen. Hij komt een aantal keer door met een Curiosity erop en detaint een aantal beurten achter elkaar Max' Desecration Demon. Uiteindelijk maakt een Sever the Bloodline een einde aan de Guildmage. Even daarna ga ik veel kaarten trekken van een Invisible Stalker met een Righteous Authority en 3 (!) Curiositys erop. Een Feeling of Dread + flashback houdt ondertussen Max' Desecration Demon op afstand. Toch wordt het nog even spannend want dankzij 2 Shrieking Afflictions ga ik naar 2 in beurt 9. Ik hou daarna genoeg kaarten op hand en speel Bonds of Faith #4 op Max' enige creature nog zonder BoF: Drainpipe Vermin. Max scoopt in beurt 10 met het vooruitzicht op veel unblockable schade van mijn Stalker + Authority.


Praktisch! Not.

4-1 met een paar hele mooie wins. Ik ben zeker tevreden tot nu toe. Nog een paar laatste aanpassingen en dan is het deck wel ‘af' denk ik.

Aanpassingen- 1 Azorius Justiciar
Voor Azorius Justiciar geldt eigenlijk hetzelfde als de andere kaarten die er deze ronde uitgaan: je kunt ‘m er prima inhouden maar ik denk dat er nét wat betere opties zijn. Ik heb het nooit vervelend gevonden om de Justiciar te trekken en het is op dit moment de enige nog overgebleven kaart in het 4-slot. Bovendien: het is een Human voor Bonds of Faith. Past dus eigenlijk prima in het deck. Toch denk ik dat er een betere optie is voor het 4-slot. Ook een Human. Ook voor . Als je deel 2 hebt gelezen zul je nu weten over welke kaart ik het heb.

- 1 Dramatic Rescue
Van de vijf kaarten die er deze ronde uitgaan is dit de gemakkelijkste keuze. Dramatic Rescue doet weinig verkeerd maar er is meer dan één alternatief dat ik liever zou spelen. Unsummon bijvoorbeeld. Of extra Inaction Injunctions. Of Pacifisms. Of extra Feeling of Dreads. is soms gewoon wat lastig op te brengen en de extra mana t.o.v. Unsummon voor 2 levens vind ik het niet waard.



- 1 Inaction Injunction
Ah, dat wordt dus niet de vervanger van Dramatic Rescue. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik van Inaction Injunction moet vinden. Hij past op zich prima in het deck maar is dit nou een kaart om in een redelijk serieus constructed deck te spelen? Ik denk het niet. Ik trek voor mezelf vooral de vergelijking met Feeling of Dread. ‘Draw a card' en flashback kun je min of meer tegen elkaar wegstrepen. Blijven ‘Detain target creature' en ‘Tap up to two target creatures' dus nog over. Dan kies ik toch voor het laatste omdat ik de kans dat creatures als Fencing Ace en Tandem Lookout doorkomen zo groot mogelijk wil maken. Uiteindelijk is dit een beetje een kwestie van smaak. Ik kick de Injunction er in ieder geval uit.

- 2 Arrest
Als er één kaart niets fout doet, dan is het Arrest wel. Nooit vervelend gevonden om ‘m te trekken en past met zijn permanente vorm van detain goed in mijn deck. Toch steekt het een beetje dat er een beter alternatief is in Standard, en voor exact dezelfde cost: Oblivion Ring. Dus die ga ik zo toevoegen? Nee, dat niet. Met 4 Lyev Skyknight, de nog onbekende Human van , 4 Bonds of Faith en - spoiler alert - straks 3 Feeling of Dread, speel ik namelijk al behoorlijk wat anti-creature kaarten. Valt dus nog even te bezien of ik O-Ring uiteindelijk wil spelen.

+ 2 Riders of Gavony
In het vorige deel liet ik al doorschemeren dat ik Riders of Gavony overwoog. De Riders doet twee belangrijke dingen voor mijn deck: hij kan mijn Humans unblockable maken (inclusief de Riders speel ik er 20) én hij maakt van mijn ‘miezerige' Humans zoals Fencing Aces en Invisible Stalkers superblockers. Natuurlijk komt Riders of Gavony het beste uit de verf tegen tribal decks maar ook tegen niet-tribal decks zal de Riders vaak zat van waarde zijn. Neem bijvoorbeeld het Rakdos Raid deck. Noem ‘Warrior' en opeens doen Ash Zealot, Gore-House Chainwalker en Hellhole Flailer niks meer tegen je. En voor de niet-Warriors heb je altijd nog Bonds of Faith of iets anders. Normaal gesproken ben ik geen fan van 2-ofs, of het moet een split zijn met andere kaarten, maar op dit moment zie ik niet echt veel ruimte voor een derde Riders of Gavony. Daarom hou ik het voorlopig bij 2.



+ 2 Mass Appeal
Dit is de mystery card waar ik het in het vorige deel over had. Hij ligt voor de hand omdat hij me a) kaarten laat trekken en b) omdat hij dat doet aan de hand van het aantal Humans, één van mijn subthema's. Daarom leek het mij zo'n logische toevoeging, maar Beeblz (die de mystery card raadde) gaf terecht aan dat het niet per se een noodzakelijke toevoeging is omdat ik al behoorlijk wat card draw speel. Noodzakelijk of niet, ik wil ‘m in ieder geval een keer proberen. Bovendien blijft het een casual deck dus of iets leuk is speelt ook een rol (denk aan de Fencing Aces). Twee is geen fraai aantal maar ik denk dat drie stuks al snel te veel is.

+ 1 Feeling of Dread
Feeling of Dread is me érg goed bevallen de afgelopen 5 games, ook al speelde ik er maar 2. Het voelt vaak als een mini-Time Walk als je ‘m cast, en ik kon me het gevoel van Marloes goed voorstellen toen ik Feeling of Dread flashbackte in game 23 (‘nog een keer?'). Tot nu toe heb ik Feeling of Dread nog niet aanvallend kunnen gebruiken, d.w.z. blockers tappen en doorkomen met Fencing Ace en/of Tandem Lookout. Hopelijk lukt dat met een derde exemplaar in de laatste 5 games wel een keer. Ik zie mezelf eventueel nog naar 4 exemplaren gaan, simpelweg omdat hij verdedigend ook zo goed is.

Het bovenstaande leidt tot de volgende, vermoedelijk finale, lijst:

Azorius Advance v1.5 //Lands (24)
4 Azorius Guildgate
9 Island
9 Plains
2 Reliquary Tower

//Creatures
4 Fencing Ace
4 Invisible Stalker
2 New Prahv Guildmage
4 Lyev Skyknight
4 Tandem Lookout
2 Riders of Gavony

//Other
4 Curiosity
4 Bonds of Faith
3 Feeling of Dread
2 Mass Appeal
3 Righteous Authority

Testen maar!

Game 26 t/m 30Game 26 tegen Rakdos Raid
Beginhand: Azorius Guildgate, 2 Plains, Island, Invisible Stalker, Tandem Lookout, Feeling of Dread.
Als Marloes mag beginnen en begint zoals dat met Rakdos Raid kan, blijft het moeilijk om te winnen. Zo ook deze game. Ze begint met Rakdos Cackler (2/2) en Gore-House Chainwalker (3/2). In beurt 3 schopt ze me al naar 13. Mijn Invisible Stalker komt in mijn beurt door voor een kaartje dankzij Tandem Lookout, die een beurt later ruilt met Marloes' Chainwalker. Een nieuwe Lookout volgt als maatje voor de Stalker. In beurt 5 word ik aangevallen door 2 Ash Zealots, Rakdos Shred-Freak en Rakdos Cackler. Ik ruil mijn Lookout met de Cackler en ga naar 3. Een Lyev Skyknight detaint daarna een Rakdos Keyrune maar het mag niet meer baten want Marloes untapt en schiet mijn laatste 3 levens weg met Searing Spear. Jammer, want ik zou de volgende beurt mana hebben gehad voor Riders of Gavony (‘Humans!') én Feeling of Dread.

Game 27 tegen Rakdos Raid
Beginhand: Azorius Guildgate, 2 Island, New Prahv Guildmage, Lyev Skyknight, Riders of Gavony, Mass Appeal.
Deze game kort weergegeven zoals in mijn aantekeningen (H staat voor Huib, M staat voor Marloes, v.a. staat voor ‘valt aan'):
1. H. AG
1. M.
2. H. NPG
2. M. AZ, AZ v.a. (ik naar 18)
3. H. LS (detain AZ), NPG v.a. (M naar 18)
3. M. GHC (3/2)
4. H. RoG (‘Warrior'), NPG + LS v.a. (M naar 13)
4. M. SS op RoG (balen), RSF, RSF + AZ + GHC v.a. (ik naar 11)
5. H. BoF op LS, LS (5/3) + NPG v.a. (M naar 6), IS
5. M. RSF + GHC + AZ v.a., IS blockt RSF (ik naar 6), Cryptborn Horror (5/5)
6. H. Maak NPG flying, val aan voor 7 door de lucht, WIN

Hopelijk kunnen jullie de afkortingen een beetje volgen op basis van de vorige games (SS is bijvoorbeeld Searing Spear). Zoals je ziet, weinig draw dit keer, maar met een beetje evasion kom je ook een eind.



Rakdos Raid blijft een lastige matchup maar mijn winpercentage is wel wat omhoog gegaan door de laatste twee aanpassingsrondes.

De laatste 3 games maak ik het mezelf wat moeilijker. Ik geef Marloes mijn Mono Green Aggro deck, die er als volgt uitziet:

//Lands (22)
22 Forest

//Creatures (28)
4 Arbor Elf
4 Avacyn’s Pilgrim
2 Ulvenwald Tracker
4 Strangleroot Geist
4 Champion of Lambholt
4 Wild Beastmaster
2 Druid’s Familiar
4 Wolfir Silverheart

//Other
3 Giant Growth
4 Rancor
3 Revenge of the Hunted

Oppassen dus voor de combinatie Wild Beastmaster + pump spells.



Game 28 tegen Mono Green Aggro
Beginhand: Azorius Guildgate, Island, Invisible Stalker, Lyev Skyknight, Tandem Lookout, Bonds of Faith, Feeling of Dread.
Ik begin klassiek met Invisible Stalker en Tandem Lookout, terwijl Marloes rap uit de startblokken komt met Avacyn’s Pilgrim en 2 Strangleroot Geists. Er komt een Wild Beastmaster bij aan haar kant, en ik baal dat de Bonds of Faith die ik op hand heb daar niks tegen doet. Ik draw 2 van Stalker en Lookout en speel 2 BoFs op Marloes' beide Strangleroot Geists. Dat blijkt niet genoeg te zijn want ze speelt vervolgens een Rancor én een Giant Growth op haar Wild Beastmaster, waardoor die 6/4 wordt en haar mede attacking Avacyn’s Pilgrim 7/7. Ik sterf in beurt 5. Had ik nou toch maar mana opengehouden voor die Feeling of Dread

Game 29 tegen Mono Green Aggro
Beginhand: Azorius Guildgate, Island, 2 Invisible Stalker, Mass Appeal, Righteous Authority.
Marloes opent met één landje en 2 Arbor Elfs. Ik begin met een Invisible Stalker met een Curiosity erop, maar die kan niet voorkomen dat ik in beurt 3 een landdrop mis. Ondertussen doen Marloes' Elves en Strangleroot Geist wat schade. Een Lyev Skyknight detaint vervolgens de Geist. In de beurten erna volgen bij Marloes Champion of Lambholt, Wild Beastmaster (counter op CoL) en Avacyn’s Pilgrim (counter op CoL). In beurt 6 kan ik haar naar 2 brengen met behulp van Righteous Authority maar dan zou ik in de counter attack doodgaan. Ik moet sowieso een Feeling of Dread trekken om niet te verliezen. Daarom val ik eerst aan met Stalker, Lookout en Skyknight (draw 3), maar vind geen FoD. Mass Appeal is mijn laatste kans. Ik draw 3… maar FoD ziet er niet bij. In haar beurt miraclet Marloes Revenge of the Hunted, en speelt ook nog eens een Rancor én Giant Growth op haar Wild Beastmaster. Gevolg: ze valt aan met een 12/10 Beastmaster, een 13/13 Avacyn’s Pilgrim, een 15/15 Champion of Lambholt en een 13/13 Arbor Elf, die allemaal unblockable zijn dankzij de Champion. Dat is 53 schade (sick!).


Net voordat ik voor 53 word aangevallen...

Game 30 tegen Mono Green Aggro
Beginhand: Azorius Guildgate, Island, Lyev Skyknight, Riders of Gavony, Curiosity, 2 Bonds of Faith.
Een lange game en weer trek ik net aan het kortste eind, o.a. doordat ik landdrops mis in beurt 3 en 4. Weer loop ik tegen het probleem aan dat Bonds of Faith niet op Champion of Lambholt en Wild Beastmaster kan. Ik weet ze van me af te houden met Lyev Skyknight en Feeling of Dread + flashback totdat ik een Riders of Gavony kan spelen en ‘Humans!' roep. Dat richt helaas niet veel uit omdat ze haar Champion of Lambholt sterk genoeg kan maken zodat ik niks kan blocken. Opnieuw redt een Feeling of Dread mij. In beurt 9 breng ik Marloes nog naar 3 door een 5/5 vigilance Riders of Gavony (dankzij Bonds of Faith) en een Lyev Skyknight met 2 Curiositys erop. Daarna scoop ik. Ik eindig met 3 Invisible Stalker, Tandem Lookout, Righteous Authority en Reliquary Tower op hand.

Niet echt een lekkere afsluiter maar het is dan ook geen schande om van mijn MGA deck te verliezen. Wel kan ik nog twee opmerkingen bij versie 1.5 van Azorius Advance plaatsen:

1. Bonds of Faith verkiezen boven Pacifism is denk ik toch niet zo vanzelfsprekend als het lijkt, ook al speel ik alleen maar Humans als creatures. Veel creatures in het huidige Standard zijn nou eenmaal Human, en ik speel de Bonds zelden op één van mijn eigen creatures. Misschien is Pacifism daarom wel beter. Het is een beetje een meta call. Bonds of Faith is natuurlijk wel leuker/meer synergetisch.
2. Als je eenmaal je card draw engine going hebt (hetzij met een Invisible Stalker, hetzij met een Fencing Ace), dan speel je de Humans die je daarna trekt eigenlijk nauwelijks uit omdat je meer hebt aan je anti-creature spells. Een goede balans tussen het aantal creatures en anti-creature spells is dus essentieel. Ik ben er niet helemaal zeker van of ik die balans wel gevonden heb. Je moet namelijk wel genoeg creatures blijven spelen. Zo kwam ik in game 22 een beurt zonder creatures te zitten terwijl ik een Righteous Authority op hand had.



Zou ik als gevolg van bovenstaande opmerkingen nog iets willen veranderen aan het deck? Niet per se, maar als ik naar een FNM zou gaan dan zou ik denk ik toch wat Pacifisms en/of Oblivion Rings proberen in te passen. Waarschijnlijk in plaats van 2 New Prahv Guildmage en 2 Mass Appeal. Ik zou dan bijvoorbeeld de volgende lijst spelen:

Azorius Advance v1.5 (minder casual)//Lands (24)
4 Azorius Guildgate
9 Island
9 Plains
2 Reliquary Tower

//Creatures (18)
4 Fencing Ace
4 Invisible Stalker
4 Lyev Skyknight
4 Tandem Lookout
2 Riders of Gavony

//Other (18)
4 Curiosity
4 Pacifism
4 Feeling of Dread
3 Oblivion Ring
3 Righteous Authority

Heb ik uiteindelijk een leuk en respectabel budget deck voor Standard overgehouden? Ja, dat vind ik wel. Ik vind card draw sowieso leuk, al sinds ik voor het eerst met Thieving Magpie speelde ten tijde van 7th Edition. De win/loss ratio is niet geweldig geweest maar ik speelde dan ook tegen redelijk sterke decks, dus dat zegt wat mij betreft niet alles. Voor casual is het in ieder geval een prima deck. Tot slot, is het budget? Zeker weten, de uncommon Invisible Stalker is met 1,40 de duurste kaart uit het deck.

Adding MoneyGlacial Fortress & Hallowed Fountain
Elk 4x toevoegen als je ze hebt.



Detention Sphere
Ook zeker toevoegen als je ze hebt. Oblivion Ring zou ik waarschijnlijk al spelen in een serieuzere budget versie en Detention Sphere is gewoon strikt beter. Vaak zat kom je tegenover 2 dezelfde creatures te staan, en dan 2-voor-1 je zomaar met de Sphere. Tegen tokens is Detention Sphere al helemaal ideaal. Je wilt namelijk niet dat je Fencing Ace die een Curiosity draagt en gepaird is met Tandem Lookout meerdere beurten achter elkaar geblockt wordt door, say, een Spirit token van Lingering Souls.

En voor de rest zie ik eigenlijk geen dure kaarten die ik zonder enige twijfel zou toevoegen. Natuurlijk, Geist of Saint Traft is retegoed, maar past niet beter in de strategie van dit deck dan de kaarten die er al in zitten. Waarschijnlijk wel het proberen waard maar wat mij betreft geen auto-include.

Last wordsHopelijk hebben jullie deze BoaB-reeks met plezier gelezen. Ik vond het in ieder geval één van de geslaagdere deckevoluties (naast Slaughterhouse en Solitary Fiends). Graag hoor ik wat jullie ervan vonden en wat jullie anders hadden gedaan. Heb je niks te melden maar heb je deze column wel gelezen, dan wordt een simpel 'gelezen' als reactie al gewaardeerd (omdat ik niet kan zien hoeveel mensen dit lezen). De volgende BoaB-column gaat er waarschijnlijk wat anders uitzien dus stay tuned.

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (12)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
20-1-2013 20:25:00

Gelezen, je bent geëindigd met een strak deckje. Toch was deel 3 weinig verrassend.

Edit: zeurpiet. -Huib

Edit 2: zojuist nog 2 potjes tegen Max' Defender deck gespeeld met de minder casual variant van v1.5. Eerste potje gewonnen dankzij Fencing Ace met Curiosity erop, backed up by Feeling of Dread. Tweede potje gewonnen door Invisible Stalker met 2 Righteous Authority erop waardoor Stalker 17/17 werd. -Huib

21-1-2013 15:57:00

Ik vond het erg leuk om te lezen hoe een deck zo veranderd. Hier wil ik wel meer van.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2013 22:47:00

In vergelijking met de vorige columns las het allemaal net wat vlotter en lekkerder, ik denk doordat de tekst ook daadwerkelijk korter is. In elk geval, goede zaak!

Game 27 vond ik niet zo duidelijk weergegeven (miste bijv. (basic) land drops - het lijkt alsof Marloes beurt 1 niks doet), maar aan de andere kant is het wel leuk dat je een beetje experimenteert .

Het is weer een moi deckske geworden, al lijkt Pacifism inderdaad een betere zet in veel van de gevallen.

Ga je de vorige column nog afmaken trouwens? Of met een nieuwe aan de bak?

21-1-2013 23:07:00

Het waren dit keer inderdaad wat minder woorden (<4000) en heb de boel allemaal ook wat sneller getypt. Of het daardoor leesbaarder is, is voor mij lastig te beoordelen maar ik ga graag op jouw oordeel af.

Game 27 was puur bedoeld ter afwisseling, wees maar niet bang dat ik de game logs in het vervolg altijd zo ga doen. Je hebt het in ieder geval wel goed begrepen: Marloes speelde niks in beurt 1 en de landdrops heb ik achterwege gelaten i.v.m. leesbaarheid (schrijf ik zelf ook nooit op, behalve als ik ze mis).

Wat betreft een deel 3 van BoaB - Sole Domination: ik denk niet dat die er nog komt. Zou namelijk erg als mosterd na de maaltijd voelen en ik heb ook meer zin om aan nieuwere Intro Packs te beginnen.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-1-2013 12:26:00

Hulde dat je wat van dit deck hebt weten te maken. Ok het verschilt aardig wat van het origineel qua decklist, maar is mooi in de flavor van het deck gebleven en daar ging het toch om. Zeer netjes en hopelijk snel de volgende BoaB

22-1-2013 13:06:00

Hmm game 23: Fencing Ace gepaired met Tandem Lookout en dan de tip geven dat het goed is om de Fencing Ace te slopen.. beter is het natuurlijk om de tandem lookout te slopen. Nog steeds geen 2 kaarten en goed, je krijgt 2 damage van de ace, maar je haalt wel de card-draw engine weg.

22-1-2013 22:35:00

@ Danny: ik ben ook niet ontevreden met het eindresultaat. Zeker met de O-Rings erbij en Pacifism in plaats van Bonds of Faith is het een behoorlijk sterk deckje. Heb ook nog even nagedacht over een niet-budget versie, die ziet er als volgt uit:

//Lands (24)
4 Glacial Fortress
4 Hallowed Fountain
7 Island
7 Plains
2 Reliquary Tower

//Creatures (18)
4 Fencing Ace
4 Invisible Stalker
4 Lyev Skyknight
4 Tandem Lookout
2 Riders of Gavony

//Other (18)
4 Curiosity
4 Feeling of Dread
3 Pacifism
4 Detention Sphere
3 Righteous Authority

@ Ice Motion: goed punt, ik was waarschijnlijk zo gefixeerd op Fencing Ace dat Tandem Lookout als target niet bij me opkwam. Of er zat onbewust misschien toch wat eigenbelang bij.

23-1-2013 13:17:00

Opnieuw met veel plezier gelezen, bedankt! Nog even mierenneuken om te bewijzen dat ik het van voor tot achter heb gelezen.

Wanneer je de keuze voor -1 Inaction Injunction onderbouw:
"Ik trek voor mezelf vooral de vergelijking met Feeling of Dread. ‘Draw a card' en flashback kun je min of meer tegen elkaar wegstrepen. Blijven ‘Draw a card' en ‘Tap up to two target creatures' dus nog over."

De tweede 'Draw a card' moet volgens mij 'Detain target creature' zijn

Ik vind dit één van de leukere column reeksen op Nedermagic, dus van mij mogen ze blijven komen!

Groet, Arthur

23-1-2013 13:19:00

Het zijn en blijven erg leuke columns om te lezen.
Misschien een erg leuke variant om te doen is de lezers te laten stemmen over welk intro pack je onder handen mag gaan nemen

23-1-2013 13:37:00

Dank voor jullie herhaaldelijke feedback. Scherp opgemerkt weer Arthur, ik bedoel daar inderdaad 'Detain target creature'. Heb ik nu aangepast. Forever24, dat heb ik al eens overwogen (JMS deed het bijv. ook) maar ik heb altijd maar tijd voor één of twee Intro Packs per set en aangezien ik het ook voor m'n eigen lol doe, wil ik wel een deck onder handen nemen dat ik leuk vind. Misschien iets voor als het mij een keer om het even is.

23-1-2013 18:01:00

Weer met plezier gelezen, weet je al of je van gatecrash ook 1 gaat doen?

(ik stem op orzhov)

23-1-2013 23:42:00

Dat weet ik nog niet, moet nog even kijken. Heb dit keer in ieder geval niet de set van 5 GTC Intro Packs in huis gehaald omdat er wel heel veel crap in zit... Dus misschien dat ik het dan op een andere manier doe. Orzhov lijkt me wel één van de leukere guilds, ga ik dan ook spelen op de prerelease a.s. zaterdag.

Edit: dat brengt me meteen op een idee, misschien dat ik van m'n prerelease deck wel een BoaB maak.

Scroll: [boven|reacties|beneden]