Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De spoilers van Dragon's Maze zijn al begonnen, maar dat weerhoudt ons er niet van om na te denken over een alternatieve invulling van de set De strijd tussen de guilds blijft voortduren, maar in een utopisch wereldbeeld (stadsbeeld?) zouden de guilds kunnen gaan samenwerken. Nu doen ze dat ook al een beetje: er zitten een hoop mono witte kaarten in bijvoorbeeld Gatecrash die zowel prima in Orzhov als in Boros speelbaar zijn. Maar dat is niet helemaal waar ik naartoe wil deze week...
In Shards of Alara hadden we de shards: aangrenzende driekleurencombinaties. Nu hebben we met Dragon's Maze eindelijk de kans op wedges: drie kleuren, die niet aangrenzend zijn! Belangrijk is natuurlijk dat zo'n kaart de flavor van beide guilds in zich draagt, zoek de overlap in identiteit.
Wat deze prijsvraag extra tricky maakt, is dat een willekeurige driekleurencombinatie kan worden opgebouwd uit maar liefst 3 combinaties van 2 guilds
kan zijn Orzhov plus Boros, Orzhov plus Rakdos of Boros plus Rakdos.
Voorbeeld van een slechte kaart:
Skynight Priest (common)
Flying, haste, extort
2/2
Het agressieve van Boros en het langzame afpersen van Orzhov... nee, dat matcht niet.
Voorbeeld van een redelijke kaart:
Skynight Devil (rare)
Flying, haste, unleash
2/2
Juistem, het hyper agressieve van Boros en Rakdos gecombineerd, dan wíl je niet eens meer kunnen blocken.
Design een kaart die twee guilds vertegenwoordigt!
*Common, uncommon of rare naar keuze
*Creature, niet legendary
*Niet overpowered of Unhinged
*Heeft drie kleuren, eventueel hybride mana
*Beoordeling is vooral op flavor, leg duidelijk uit waarom juist deze kaart beide guilds vertegenwoordigt.
*Vermeld rarity, naam, mana cost, rules text, P/T, eventueel flavor text, et cetera
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden, vermeld in ieder geval welke twee guilds je in je kaart hebt verwerkt.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Rampaging temple
Creature - Elemental Rare
Rampaging temple's power and toughness are each equal to the number of creatures you control.
Battalion- Whenever Rampaging temple and at least two other creatures attack, creatures you control gain whenever this creature deals combat damage to a player populate.
*/*
Hoi allen!
Ik vind het echt supervet om iedere week aan de prijsvraag mee te doen, ook al wordt mijn inzending niet altijd even gewaardeerd... (zie vorige prijsvraag)
Maar nu moet ik echt ff om hulp en opheldering vragen;
Ik snap echt de balle van die guildesoap! Wie doet het met wie en waarom en waarvoor en waarmee?!
Is er ergens een shortcut naar een samenvatting van hoe alles werkt. The story in 1 minuut zeg maar?
Ik hoop dat iemand voor mij een almanak heeft met een sleutel voor de samenvatting want anders ben ik bang dat ik niet eens mee ga doen voor de poedel!
Group Mutate
Sorcery
Divide +1/+1 counters over your creatures, where is the number of creatures you control.
And gain creature type "Mutated" besides there other creature types.
De counters vertegenwoordigen Simic en omdat Selesnya veel met tokens heeft, veel creatures standaard creatures, leek het mij wel vet om ze te laten mutaten.
Ik hoop dat het redelijk is.
Groeten,
Thijs
Bolrac Wildmender
Creature - Troll Warrior Shaman
Trample
When Bolrac Wildmender enters the battlefield, destroy target creature. Search your library for a basic land card and put that card onto the battlefield tapped. Then shuffle your library.
2/2
[/i] "Only together can we reclaim the wilds" [i]
Ok en dan nu de uitleg:
Van alle guilds haat de Golgari Swarm de Gruul Clans het minst, en andersom. De eigenlijke taak van de Gruul was het onderhouden van de wilde plekken, maar de stad nam te snel over. De Golgari daarentegen houden de cyclus van leven en dood in balans. Doordat de stad de wilde bossen te snel heeft opgeslokt is ook deze cyclus lastiger te onderhouden, dus moet de Swarm wel samen werken met de wilde Clans.
Beide guilds hebben trollen en shamans. De warrior class is omdat de meeste trollen in Ravnica (lees: de gene de niet ondood zijn) warriors zijn. Bolrac is de Gruul Clan waar de meeste ruige en grote creatures, zoals ogres en trollen, bij zitten.
Het vernietigen van een creature slaat op terugdringen van de beschaving. Het opzoeken van een basic land slaat op het terugbrengen van het wilde landschap. Basic land omdat het basis moet zijn, primal, en niet bebouwd of iets in die richting.
Vampiric Forestguard (Rare)
Creature – Vampire Beast
Deathtouch
: return Vampiric Forestguard to it's owners' hand
When Vampiric Forestguard enters the battlefield, target creature you control gains +2/+2 and flying till end of turn.
Flavor text "whenever the forest was under attack, you saw all sorts of creatures flying through the air"
4/3
is dimir: necro, secrecy: deathtouch komt bij regelmatig voor en zorgt dan voor de secrecy: je kan hem terug nemen in je hand.
is simic: modify nature to survive : mini giant growth uit en vliegen doen ze bij ook wel eens, dus +2/+2 and flying
Ik wou eerst izzet in mijn inzending verwerken, maar als ik er even over nadenk, vind ik het ook heel leuk om sneaky bezig te zijn... en voor mijn stijl kom ik per direct uit op 2 guilds: Rakdos en Dimir. Ik ga voor een mana van elke kleur, om het simpel te houden.
Dimir, sneaky.. milling, assassinating.. horrors. Rakdos, demons, gore-fest, intimidation, sin. De overlap zit hem vooral met het oude rakdos, maar het sluit het nieuwe rakdos absoluut niet uit. To the point, je opponent tot waanzin drijven!
Hellish Vision - rare
Creature - Devil Horror
Unleash
Whenever a creature you control is blocked, defending player puts the top X cards of his or her library into his or her graveyard, where X is the blocked creatures power.
"You can die in your nightmares. Or you can stand up to them, and realise they're far worse in reality."
2/2
Devils en demons zijn al eng uit zichzelf, maar de duivels uit je dromen zijn vaak nog erger.. de drang van de duivels om mensen dusdanig kapot te maken dat het demonen en duivels worden, gekoppeld met de mind-tricks komt eigenlijk maar op 1 ding neer, pure angst. Of je gaat huilend in een hoekje met je handen voor je ogen zitten te huilen terwijl ze je kapot scheuren, of je hebt de moed om te staan en de confrontatie uit te gaan, maar de onbeschrijfbare angst die je nachtmerries je inboezemen maakt je geest kapot. Kies maar, body or mind. Which do you prefer to be torn to shreds?
Kwa mechanics ook interessant. Zowel Unleash als Cipher willen dat je aanvalt. De mechanic op dit beest scaled op power, en dus heeft baat bij unleash. Het maakt het ook onaantrekkelijk om te blocken, wat cipher weer helpt om door te komen. Het grappige is dat je tegenstander waarschijnlijk je cipher beest wil blocken, wat de ability triggered.. wat een aantal dimir kaarten heel leuk gaan vinden. Wat o wat ben je toch van plan? je tegenstander pijnigen met de gok wat je nou eigenlijk van plan bent is zo heerlijk. Ga je millen? toch doodhoeken? nasty combo? who knows? everything is possible... drive them insane!
Azorius Dredd
Human Soldier
Battelion - When Azorius Dredd and atleast 2 other creatures attack detain up to 2 target creatures that an opponent control.
3/3
These blocks... are under... arrest! This is your final... warning!
Qua flavor is het een mooie kaart voor azorius met het aggresieve van boros.
Ik mag weer mee doen!
Twee guilds die sowieso al synergy hebben zijn Golgari en Simic. En dan delen ze ook nog eens . Hierbij mijn inzending.
Woodwraith Experiment
Creature - Plant Zombie
Trample, evolve
Scavenge
Counters on Woodwraith Experiment remain when this creature dies.
~The Simic finally solved the last issue with their living creations, death.
[3/2]
Elke evolutie van Woodwraith Experiment maakt zijn savenge waardevoller. Bovendien werkt scavenge altijd lekker op een Fathom Mage oid.
Een van de gecreeerde en later opstandig geworden leerlingen van Sizolec, de Meester Biobezweerder van de vorige prijsvraag, is overgelopen naar de Dimir. Maar omdat het gecreeerd was heeft het ook nog Simic slijm door de aderen lopen, vandaar deze kleuren en guilds. Het is nu bezig te leren een spion te worden, en aan het plaatje te zien is er nog een lange leerweg te gaan...
Dit valt mechanischwijs te representeren door het typisch Dimiriaanse millen te koppelen aan de power, dit te combineren met Evolve, en door het unblockable te geven. Voorlopig moet er nog vooral geleerd worden, en kan de spionnenleerling nog weinig uithalen, wat gerepresenteerd wordt door de negatieve power. Maar de leerling wordt steeds beter (gerepresenteerd door Evolve, waardoor er +1/+1 counters op komen) en uiteindelijk betaalt het zich uit, want unblockables komen wel door.
En nu maar hopen dat deze zwakker dan ingewikkeld is om de rarity van Uncommon te rechtvaardigen.
Yu-Gi-Oh heeft zijn sterke punten. Monsters fuseren is awesome! Dus bij deze:
Selesnya + Simic
Flavor
"The Selesnya guild believes itself to be the voice of Mat'Selesnya—a mysterious consciousness they believe to be the manifestation of nature itself. All within the guild are considered mouthpieces of that singular voice
[...]
The Worldmind, also known as the Voice of the Conclave, is the subtle transmission of Mat'Selesnya's consciousness. […] Through a magical ceremony upon death, a Selesnyan guild member's full experience (spirit) is "uploaded" into the Worldmind."
hier
Creature types combineren is typisch Simic. Maar de Worldmind Biomancer sekte maakt gebruik van deze biotechnologie voor een Selesnya filosofie: Ze geloven dat alle levende wezens onderdeel zijn van Mat'Selesnya, en hun ambitie is om alle levende wezens van Ravnica samen te voegen tot één groot organisme om Mat'Selesnya fysiek te verwezenlijken.
Hier wordt ook naar verwezen in de flavor text. Alles tezamen één stem, alles tezamen één lichaam. Worldmind Visionaries zijn met hun constant voortbouwende experimenten op zoek naar de goddelijke shape.
Worldmind is een Selesnya begrip, Visionary is een typische Simic titel, zie Momir Vig, Simic Visionary en Biovisionary
Mechanics
Selesnya wil grote tokens om te populaten. Simic wil grote creatures om Evolve te triggeren.
Dryad is typisch Selesnya. Wizard is typisch Simic.
2/7 lijkt op andere Selesnya Dryads zoals Trostani, Selesnya’s Voice en Chorus of the Conclave. Een uiteenlopende power en toughness is ook typisch Simic, handig voor Evolve.
Exile in plaats van sacrifice omdat Wizards er na Rapid Hybridization is achtergekomen dat de flavor voor transformatie beter werkt met exilen dan destroyen/sacrificen. Polymorph --> Mass Polymorph. Daarnaast heb je minder memory issues als je de gecombineerde kaarten ernaast kan houden.
Uiteindelijk kan ze ook zichzelf opofferen om op te gaan in de ultieme vorm.
Templating van Dracoplasm.
Deadmarsh Plougher
Creature - Zombie beast
Bloodrush -
Scavenge -
3/3
Jawel, de geweldige combinatie van Gruul en Golgari. En wat levert het op? Zeer agressieve zombie beasts natuurlijk! Golgari en Gruul zijn twee handen op één buik, beide hebben ze iets tegen de overbevolking van gebouwen en civilisatie op Ravnica. De gruul probeert de 'wilds' terug te brengen naar ravnica en de Golgari proberen de cyclus van leven en dood te herstellen. Samen kunnen zij veel bereiken, de Golgari wordt sterken van de het dood en verderf dat de Gruul zaait in zijn aanvallen. En de Gruul profiteert van de intieme informatie die de Golgari hebben over de structuur van Ravnica.
Mechanicwise werken bloodrush en scavenge geweldig samen; gebruik bloodrush voor een snelle buff in combat, en hergebruik dezelfde creature nogmaals als een permanent buff wat later. En als je een creature nodig hebt kan het ook als zodanig functioneren.
Het design verder is simpel: 3 mana voor een 3/3 (best ok hoewel wat lastige mana, denk aan Woolly Thoctar), met twee abilities die beide 3 mana kosten en (netto) +3/+3 geven. Voor de bloodrush zijn er betere opties (Zhur-Taa Swine) maar in combinatie met de scherp geprijsde scavenge (Dreg Mangler) maakt veel goed. Sterket nog, als je niet de juiste mana hebt om hem als creature te casten is dat geen probleem; voor heb je een buff en wacht ze gerust in je grafbak tot je die zwarte mana hebt voor de scavenge.
Veel te sterk voor een common, bovendien horen commons doorgaans niet twee van zulke abilities te hebben. Naar mijn mening zit het tussen uncommon en rare in. Dus zou ik het liever classificeren als een erg sterke uncommon. Al met al een geweldige kaart die ik graag in een booster zou tegenkomen.
Biophysical Raider
Creature - Merfolk Warrior
Evolve
Whenever a +1/+1 counter is placed on Biophysical Raider, you may have target creature gain haste untill end of turn.
2/1
----------------------------------------------
Ik heb het doordachte van Simic gecombineerd met het overrompelende van Gruul.
Deze kaart spreekt voor zich denk ik.
Ik heb er bewust voor gekozen om de mechanic zo simpel mogelijk te houden (door slechts één RTR-keyword te gebruiken) en toch de flavour van beide guilds duidelijk te maken.
(Simic - evolve: groei met groei; Gruul - haste: aanvallen met (grote) beesten)
Church Druid
Creature: Human Druid
extort
Whenever you gain life, you may put a 1/1 white Bird Spirit creature token with flying onto the battlefield.
"Life gives life"
2/2
Orzhov en Selesnya
Orzhov zorgt voor veel life gain net als Selesnya tevens werken beide guilds met veel tokens zoals birds en spirit.
@Freek: en voor de volledigheid, dit is een goede serie om te lezen wat voor mechanics bij een guild passen:
hier
hier
hier
hier
hier
hier
hier
hier
hier
hier
Voor de kaarten zelf kan je in de advanced gatherer search ook selecteren op Mark (tussen Flavor Text en Artist):
hier
Wel alleen in standard zoeken anders krijg je ook de kaarten van het vorige Ravnica block.
Researcher of secrets
creature - Human Wizard R
Flying
Instants you cast have cipher.
"An allience with Dimir opened our eyes, there is so much more to explore"
-apprentice of nivmizzet
2/2
De naam is een combi van de guilds: research is izzet, secrets is dimir.
De manacost is geinspirereerd op de Blade cycle uit alara reborn. speelbaar in mono blauw, in dimir, en in izzet.
De kaart heeft daarom een ability die mono blauw indicate, flying.
Flying is ook een vorm van evasion, waardoor hij zelf ook een goede cipher target is.
Een human researcher met flying is wellicht raar, maar dat is izzet ook.
(stel je maar voor dat hij een soort steam powered jetpack glider heeft oid, ideaal voor stealth field research)
En een ability die beidde guilds heel erg leuk vinden maar ook in monoblauw past.
Namelijk veel spells casten
De flavor slaat op Niv mizzet, een van de slimste wezens op Ravnica, toch is hij altijd een schaduw van Nicol bolas, de toevoeging van Underworld Connections brengt hem toch een stapje dichter bij
Ik heb er over getwijfeld om hem sorcery's en instants te laten cipheren, maar dat zou te makkelijk geabuses worden door Time Warp ed.
Aan de andere kant zijn alle cipher spells wel sorcery's dus dit neemt een huge dilemma met zich mee.
Nood gedwongen om zijn powerlevel te beperken, heb ik dus toch voor instants gekozen.
Ook wil ik in mijn verdediging zeggen dat het een nieuwe set is, dus er kan ook instant cipher in zitten.
En dat er spells zijn die niet zo handig zijn met cipher (Counterspell) maakt niet uit, het is een may
Ook zijn Instants over het algemeen zwakker dan sorcery's wat het powerlevel ook beperkt.
De fusie van guilds/kleuren kan ook veranderingen mee brengen.
Al bij al is het een gewaagd maar niet broken concept.
Te laat om de mana symbolen te editen
is het. Fixed! - Dustin.
En de Blade cycle kun je hier vinden.
Morelda, Lyev Sleeper Agent
Creature- Human Soldier
When Morelda, Sleeper Agent enters the battlefield, target opponent puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard. For each creature card put into that graveyard this way you may detain a creature target player controls.
When Morelda, Sleeper Agent is put into a graveyard, draw a card.
2/3
"A dead body and an arrest both are tied together but the order in which they occur…"
--------------------------------------------------------------------
Morelda is een Dimir spion die geïnfiltreerd is bij de Azorius. Ze werkt in New Prahv als een uitvoerder van arrestatiebevelen van moordzaken. Via haar connecties met de Dimir krijgt ze de opdracht soms zelf personen uit de weg te ruimen maar ze zorgt er voor dat het onderzoek naar deze misdrijven door haarzelf worden uitgevoerd. Het onderzoek leidt meestal naar een reeks arrestaties maar door veel papierwerk en het verdwijnen van bewijzen worden deze zaken meestal geseponeerd. Ze kan personen oppakken die belangrijke informatie bezitten om ze te beschermen of eventueel ze makkelijker uit de weg te laten ruimen. Ook kan er af en toe wel eens een verdachte "ontsnappen".
Morelda is er zich van bewust dat ze haar rol niet eeuwig kan volhouden. Mocht haar dekmantel vallen wordt ze direct uitgeschakeld door Dimir agenten die gespecialiseerd zijn in gedachtenextractie en –modificatie zodat deze haar gedachten kunnen meenemen en die van de ontdekkers te modificeren dat ze er niets meer van weten.