Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dit moet me al een tijd van het hart: tuurlijk, Dragon's Maze is een coole set, de Maze tijdens de Prerelease was prominent aanwezig, maar waar is de draak?! Niv-Mizzet, Dracogenius zat al in RTR, Izzet had al een Planeswalker met Ral Zarek, dus een mythic zat er niet echt meer in... voor Izzet. Maar kom op zeg, dat is toch geen excuus om ons dan maar af te schepen met Dragonshift?
Design een draak voor Dragon's Maze !
*Draken zijn altijd rood, maar in deze set zijn veel kaarten twee kleuren
*Rare voor Izzet , naar keuze rare of mythic voor mono rood of voor een andere guild
*Draken zijn cool! Denk vooral aan Timmy als je een kaart designt
*Zorg dat de kaart op Ravnica past
*Niet overpowered of Unhinged, moet printbaar zijn
*Vermeld rarity, naam, mana cost, creature type(s), abilities, P/T, eventueel flavor text
*Zorg dat alles op de kaart past
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Effigy Dragon
Creature - Dragon
Flying
Effigy Dragon's power and toughness are each equal to the number of tapped lands on the battlefield.
"There is no such thing as a failed experiment." -- Izzet researcher
*/*
Izzet is vooral bezig met hun eigen creatures maken, zo ook Melek, speciaal gemaakt om door de maze te rennen, volledig opgebouwd uit electriciteit en ijs.
Minder goed uit het laboratorium kwam deze Effigy Dragon, hij tapt wat mana af van de mana die gebruikt wordt in het spel maar weet deze niet goed vast te houden. Ondanks dat deze Effigy Dragon een gefaald experiment is, kan hij goed van pas komen in de strijd tegen de andere guilds.
Je moet wat je best doen om hem in leven te houden, landjes van je tegenstander tappen of gebruik maken van Forsaken City. Want als je tegenstander een beurt niets tapt, dan is het einde draak in je untap phase. In multiplayer kan hij wel eens te sterk blijken, hoewel er meer kaarten zijn die een hoge p/t kunnen krijgen, meestal is er wel een antwoord op.
sorry ik was de volledige verzie vergeten
Saphira, Bjartskular
Legendary Creature - Dragon
Flying
At the beginning of each players upkeep put a +1/+1 counter on Saphira, Bjartskular.
When Saphira, Bjartskular is put into a graveyard from your library, hand or exile, you may put Saphira, Bjartskular from your graveyard onto the battlefield.
"You be careful"
5/5
nog een derde keer aangepast
unsatisfied dragon
3 colorless mana en 2 rode mana
Creature dragon rare
flying, haste
At the end of each turn if unsatisfied dragon didn't kill a creature this turn sacrifise a creature you control and that isn't unsatisfied dragon if you can't sacrifise unsatisfied dragon.
Whas it a friend? Didn't taste any difference
8/8
Maze's Hellkite
Creature - Dragon [Mythic]
Flying, haste
Whenever Maze's Hellkite attacks, draw 2 cards, then discard 2 cards.
Sacrifice Maze's Hellkite: Maze's Hellkite deals X damage to each creature and each player where X is the number of cards you discarded this turn.
[5/5]
In RTR en GTC zaten ieder één mythic Hellkite, maar vervolgens heeft DRAGON'S Maze er geen. Dat kan natuurlijk niet, daarom bedacht ik een Hellkite die de maze onveilig maakt. Deze rode draak werkt goed samen met alle guilds die rood gebruiken.
Voor Boros een haste creature dat helpt met battalion.
Gruul kan bloodrushen en saccen voor extra damage.
Izzet werkt ook veel met kaarten pakken en discarden wat de sacrifice ability sterker maakt.
Rakdos kan deze bom gebruiken voor dat laatste beetje schade wat nog nodig is als het net te langzaam gaat.
Trained Dragon
Creature - Dragon (rare)
Flying
Whenever Trained Dragon enters the battlefield, put a trainer counter on target creature you control other than Trained Dragon.
At the beginning of your upkeep, if you control no permanents with trainer counters on them, sacrifice a land. If you can't, sacrifice Trained Dragon.
Mazebound Dragon
Creature - Dragon Spirit (Mythic)
Flying
Mazebound Dragon enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of lands you control.
Whenever Mazebound Dragon becomes the target of a spell or ability an opponent controls, exile it. If you do, return it to the battlefield under your control at the beginning of the next upkeep.
0/0
Echt leuke inzendingen allemaal lijkt wel weer eens een spannende eind stand. Ben benieuwt
Peanut: mooi om hem echt in Dragon's Maze te laten passen, maar 4 Gate-mana is wel een erg strenge eis; vooral in Limited (Sealed!) kan dit een erg frustrerende rare zijn om te openen.
Tom: ik denk niet dat de verwarring van dubbel unleash opweegt tegen het coole van 1 extra damage... wel een gave echte Ravnica kaart, waar unleash en scavenge opeens wel erg mooi samenwerken.
Cedric: voelt als een broertje van Broodmate Dragon en heeft wel erg slechte synergie met het eveneens groene populate mechanic.
Shazu: gaaf idee, maar het graveyard matters thema past beter bij Dimir of Golgari dan bij Rakdos.
Jop: cool, deze kaart schreeuwt Commander en is erg Boros! Helaas doet hij weinig in de set zelf, aangezien er nauwelijks Dragons en Angels in dit block zitten, maar past prima als flavorvolle holefiller.
Imahilus: prima finisher in een control deck, enorme bom in Limited, en gewoon een super coole draak. Mooi bedachte flavor, fijn dat hij ook kan winnen als je tegenstander 1/1 flying blockertjes of een Pacifism heeft. Dit zou zeker een 1-of zijn in een casual drakendeck!
Mathijs: tja, een 5/5 flyer voor maar liefst 8 mana.... die als hij doorkomt een soort one sided Armageddon kan doen. Niet erg bijzonder, niet echt leuk en niet passend op Ravnica. Hier had veel meer in gezeten, bijvoorbeeld door hem aan en guild te linken en uit te leggen waarom deze draak iets tegen een bepaald kaarttype heeft.
Johannes: goede flavor, ook goed uitgelegd waarom deze kaart op Ravnica past, maar een 0/1 draak is niet iets waar Timmy vrolijk van wordt.
Franz: creatures met drawbacks zijn niet echt iets voor Timmy. De beurt dat je deze speelt, moet je óf een Pit Fight spelen, óf Hellraiser Goblin hebben liggen, óf meteen een van je eigen creatures opofferen. Klinkt niet erg aantrekkelijk.
Danny: compleet overpowered in het Maze’s End-deck, bizar veel beter dan de daarin al gespeelde Crackling Perimeter.
Rick: waarom laat Rakdos de tegenstander kaarten pakken?
Sang Hun: uitdagende en complexe kaart; meer geschikt voor Spike die zijn gebruik wil optimaliseren, of Johnny die hier rare trucjes mee uit wil halen, dan voor Timmy: waarom zou hij zijn mooie draak duurder én kleiner willen maken? Complimenten voor het lekkere rode element van randomness in het zwarte graveyard recursion gebeuren, het gedachteloos voor profijt gaan van de Rakdos, echt goed gecombineerd in 1 kaart.
Leroy: dit is echt een mythic, wat volgens de opdracht niet mocht; te complex om te doen alsof het een rare is... en verder veel te veel tekst om te kunnen printen. Wel een coole kaart die in het multicolor thema van DGM past.
Legendary Magicplayer: een draak met defender? Nee. En een 6/6 beest hoeft niet erg bang te zijn om een gevecht te verliezen, dit is gewoon reusable removal on a stick.
Patrick: sterke kaart met een goede ability die perfect in het trage Izzet deck past. Timmy houdt wel van veel én grote draakjes; beetje gruwelijke flavor dat deze draak haar eigen kinderen opeet als ze honger krijgt...
GH: dit is niet hoe bloodrush werkt, de bonus is altijd gelijk aan de stats van het creature zelf.
Joost: BOEM! Straight into little Timmy's heart
Tim: erg sterk in het Maze’s End-deck, veel beter dan de daarin al gespeelde Crackling Perimeter omdat je ook nog mana uit de gates kunt halen én kunt aanvallen met de draak. Was beter geweest als zijn ability was: ", tap x untapped Gates you control: Lurker Dragon deals X damage ..."
Toby: mooie wordplay, geniale flavor, en legt met zijn raadselachtige ability de tegenstander minstens een beurt plat.
Sang Hun: slechts 1 inzending per persoon...
Nico: maakt het storm combo deck met Grapeshot nog sterker... maar wel een erg mooie Izzet-flavored draak! Meer Johnny dan Timmy, desalniettemin gaaf
Anko: veel te veel tekst voor een kaart, maar wel mooie Rakdos flavor en lekker voor een Commander deck vol dikke poepzakken!
Jan: leuke flavor, maar toch vooral een (ongeveer) 6/6 flying trample draak met flash, dat volgens mij niet typisch rood is. Eenmaal op het battlefield geen spectaculair beest meer, ik word gewoon niet erg enthousiast van deze kaart, al is het natuurlijk nog steeds een draak en een bom in Limited (removal en win conditie in één).
Johan: een soort Obsidian Fireheart, maar dan met het grote verschil dat het doden van de draak meteen het vuur blust; jammer, ik had het logischer gevonden als de stad gewoon blijft doorbranden.
Daniël: zo makkelijk kaarten pakken klinkt wel overpowered, al maken de gates wle dat hij echt op Ravnica past.
Umit: voor 5 mana 12 power aan flyers? Wow, insane!
Itachi: geen mythic voor Izzet, was de opdracht. Verdre past het untap symbool niet op Ravnica.
San: landdestruction is niet leuk, zeker niet als het herhaaldelijk mogelijk is. Als je tegenstander niet meteen een antwoord hierop heeft, krijgt hij nooit meer de kans om terug te komen.
Edwin: een 4/4 flying hexproof is sterk, erg sterk, maar vooral irritant. Zijn ability is wel mooi bedacht, maar doet verder natuurlijk helemaal niets.
Jasper: Spelljack, maar dan met gratis 3/3 flying body erbij, dus overpowered. En ook weer een Izzet mythic...
Patrick Saadhoff: op zich een prima kaart, past met haar ability ook in het Boros legioen, maar steekt een beetje zielig af tegen de andere dikke Boros kaarten die we al kennen.
Freek: gaaf, een draak die mini-draakjes uitpoept! Helaas is populate het mechanic van Selesnya en kan dus niet gebruikt worden op rood/witte kaarten.
Bruxonn: Fusion Elemental.
Rami: vet! Een draak die op erg Izzet-achtige wijze kaartvoordeel genereert, en erg goede interne synergie heeft. Straft je tegenstander wel erg hard af voor het niet hebben liggen van een flyer.
Ron: een goedkoop beest dat dik kan zijn, maar zonder hulp dood gaat voor jij goed en wel aan je volgende beurt begonnen bent? Dat schreeuwt Johnny, niet zozeer Timmy.
Speetdragon: als je hem gewoon speelt, is het niet veel meer dan een dikke, groeiende draak (maar wel leuk voor Timmy!). Zijn ability maakt de mana cost irrelevant en doet Johnny denken aan leuke madness of mill decks.
Luc: erg goede finisher voor een hoop verschillende decks, maar toch vooral een lekkere dikke draak. Overigens is blauw van draw, then discard en rood doet discard 2 cards; if you do, draw 2 cards.
Jos: gave kaart, maar drawbacks op undercosted spells zijn meer voor Johnny dan voor Timmy.
LotZ: interessante kaart; niet echt geschikt om met mana-dudes naartoe te rampen, wel in een ramp deck met kaarten als Explore. Lijkt me een vriendje van Rubblehulk, maar dan véél sterker. Zijn ability is een soort ingewikkeld verwoorde hexproof.
***
De eervolle vermeldingen gaan naar Jop, Joost, Toby en Rami, maar de winst is voor Imahilus; gefeliciteerd!
Tot donderdag, greetz,
Dustin.
Ooohh, thanks dustin! =D
Heb de gehele lijst doorgenomen en vond er meerdere kanshebbers tussen zitten. Kwam als een verassing dat ik niet op eervolle vermelding bleef steken =)
Vind het (niet zo) stiekem wel een beetje jammer dat johan niet ook een eervolle vermelding heeft gekregen. Oke, dat de huizen stoppen met branden nadat de draak weg is jammer, maar vond dit wel erg sterke flavour hebben en erg passen op ravnica. Maar goed, je moet natuurlijk ergens de lijn trekken, so what its worth johan, je krijgt mijn thumbs up
Vond de opmerkingen in het algemeen constructief kritisch en zoekend naar het beste. Leuk om te lezen. Kudos dustin!
@Imahilus: Gefeliciteerd, leuk design !
@Dustin: Flash op rode creatures komt (bijna) alleen voor in Time Spiral-block. Maar WotC wil, als de reden goed genoeg is, zulke mechanics af en toe wel eens buiten de Color Pie op creatures plakken. Of de reden nu goed genoeg is, is natuurlijk wel debatable. Maar ik denk nog steeds dat Timmy heel blij wordt als hij mijn kaart ziet.
@Dustin #2: en om ik toch een mierenn'*ker ben, wil ik je toch even wijzen op het feit dat Imahilus' toelichting langer is dan 200 woorden. Doet overigens niks af aan zijn ontwerp.
Gefeliciteerd!
Ben het niet eens met het commentaar bij Tim (en daarbij ook bij Imahilus), Wizards maakt de laatste jaren nauwelijks meer dikke creatures met tap abilities. Het idee is dat moeten kiezen tussen aanvallen met een vanilla beest of een ability gebruiken van een creature met onrelevante P/T geen leuke keuze is voor Timmy. Dus hebben heel veel dragons attack triggers tegenwoordig.
Meh overpowered vind ik de mijne niet echt. Er zijn zat removal spells in standard die deze jongen wegblazen. Ach ja smaken en meningen verschillen
Feli aan de winnaar
Yay eindelijk weer eens een Eervolle vermelding
Gefeliciteerd Imahilus!
Ha Vet! De uitslag was al bekend
Thanks voor (al) het comment Dustin, zeeeer leerzaam!
Geeliciteerd Im!