Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar (ZEN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy Nicol Bolas | 1,00 | |||
Zendikar | 1,00 | 4,95 |
Prijs:
€ 1,00
FOIL
€ 4,95
Dat komt inderdaad omdat het onderdeel van het effect van de activated ability is.
Het zou een ander verhaal zijn geweest als het een aparte ability was:
---
: Put a blaze counter on target land without a blaze counter on it.
Lands with blaze counters on them have "At the beginning of your upkeep, this land deals 1 damage to you."
Het is een effect van de ability dat de landen deze tekst mee geeft. Dus als de ability geresolved is krijgen de landen een countertje en de extra regel tekst. Dat blijft ook als de controller/owner het spel verlaat. Precies op zo'n zelfde manier dat -1/-1 counters ook blijven liggen als degene die ze op iemand anders zijn creature gelegd heeft het spel verlaat.
Wat ik dus wil zeggen is dat het geen ability van de Obsidian Fireheart zelf is die de damage doet, dat wordt echt een trigger die wordt bijgeschreven op het landje.
het staat in de reminder text!
(Nou ja, een soort van dan!)
Dus volgens mij ook als de owner het spel verlaat.
Hoe werkt dit bij multiplayer als de owner van de Obsidian Fireheart uit het spel ligt, blijven de landjes dan nog burnen? Ik denk van wel maar kan het niet staven
De reminder text van deze kaart is echt goud, puur goud.
@Bartel: correct statement, maar heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de vraag die gesteld werd, laat staan met de kaart waar je dit statement bij post
Blaze counters proliferaten heeft zin bij Five-Alarm Fire.
Daar is trouwens best een geinig deck mee te bakken. Bomb Squad, Goblin Razerunners, Ashling the Pilgrim, evt Molten Hydra, Spitting Hydra, Ancient Hydra, Magmasaur en natuurlijk Contagion Engines zover het oog reikt.
je kunt de blaze counters prima proliferaten.
Het landje heeft echter nog steeds maar 1 keer de tekst dat hij damage doet (belangrijk: Het landje doet damage, niet de counters. De counters zorgen er alleen voor dat het landje damage doet).
Anders had er gestaan "as long as it has a blaze counter on it, it deals 1 damage to you for each blaze counter on this land".
Werkt deze kaart bijvoorbeeld ook met proliferate? Dus zal maar zeggen er liggen 2 blaze counters op een land ..doet elke counter dan 1 damage?
Ik doelde op het feit dat de reminder text 'continues to burn' gebruikt omdat het allemaal zo netjes op de kaart past in niet al te kleine letters. Er staat niet t: 'The land continues to deal damage after Obsidian Fireheart has left the battlefield'.
Het lijkt mij eerder een heel bewuste design keuze. Waarom zou je zo veel mana investeren in een counter, die heel weinig doet en heel veel tijd nodig heeft om zich uit te betalen, als een simpele removal spell al je werk ongedaan maakt? Dan klinkt dit veel beter!
Ik geloof dat het valt onder het gevalletje ruimtebesparing
Deze kaart heeft de meest briljante reminder text ooit
Stel dat dit de tekst was geweest van Obsidian:
: Put a blaze counter on target land without a blaze counter on it.
Lands with blaze counters on them deal 1 damage to their controller at the beginning of their controller's upkeep.
Dan hadden die counters zelf geen effect, maar deed Obsidian iets; dan zouden de counters geen schade meer doen als je Obsidian killt, en als je meerdere Obsidians hebt, zou elk land net zo veel schade doen als je Obsidians hebt liggen.
Maar met de huidige verwoording is de trigger deel van het effect dat de counter erop legt, en dus onafhankelijk van het al dan niet overleven van Obsidian.
Die blijven er ook op, staat zelfs op de kaart.
vraagje ... als fireheart wordt vernietigt blijven de counters op de land of verdwijnen die ook...
Creature - Elemental 4 / 4
1RR: Put a blaze counter on target land without a blaze counter on it. For as long as that land has a blaze counter on it, it has "At the beginning of your upkeep, this land deals 1 damage to you." (The land continues to burn after Obsidian Fireheart has left the battlefield.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
As the reminder text indicates, whether the targeted land has the triggered ability that’s been granted to it depends only on whether it has a blaze counter on it, not on whether Obsidian Fireheart is still on the battlefield.
10/1/2009
The ability gained by the land triggers at the beginning of the upkeep of the land’s controller, not the beginning of the upkeep of Obsidian Fireheart’s controller. The player who controls the land at the time the ability triggers is the one who’s dealt damage.
10/1/2009
A land with a blaze counter on it is an illegal target for this ability. You may activate the ability targeting a land, then activate the ability in response to itself targeting the same land. Although the first ability to resolve will put a blaze counter on that land, the second ability to resolve won’t resolve.
10/1/2009
If all blaze counters on a land are moved to a different land, the triggered ability doesn’t follow them. The first land no longer has the ability because it no longer has a blaze counter on it. The second land doesn’t have the ability because Obsidian Fireheart didn’t target it.
10/1/2009
If a land ends up with more than one blaze counter on it (thanks to Doubling Season or Gilder Bairn, for example), the ability still only causes it to deal 1 damage to its controller each turn.
Decktips