Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 104.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
26-6-2013 11:55:00

Waar halen Judges en Rules Advisors nou al hun kennis vandaan? Alle regels van het spel staan in de Comprehensive Rules, een enorm document met daarin werkelijk alle regels die van toepassing zouden kunnen zijn. De meeste mensen lezen hem nooit helemaal, maar nu het vakantie is heb ik tijd om weer eens flink te gaan studeren. En zo kwam ik terecht bij zo'n piepklein subregeltje:

205.3g Artifacts have their own unique set of subtypes; these subtypes are called artifact types. The artifact types are Contraption, Equipment (see rule 301.5), and Fortification (see rule 301.6).

Equipment kennen we allemaal, daarvan zitten er in elke moderne set wel enkele. Contraptions zijn blijkbaar Artifacts die door Steamflogger Boss gemaakt worden, en dan hebben we nog Fortifications, of eigenlijk Fortification, want er bestaat slechts één artifact met dat subtype: Darksteel Garrison.



Hier ligt dus nog een enorm stuk onontgonnen design space! Wat is er allemaal mogelijk met Fortifications? Een Fortification kan aan een landje vastgemaakt worden, net zoals een Equipment aan een creature kan worden vastgemaakt.

Design een Fortification!
*Hoeft niet in een specifieke set te passen; mag wel, geef dan aan in welke bestaande set je hem wilt inpassen
*Zorg dat het anders voelt dan een global enchantment of een aura
*Doet iets bijzonders, probeer de flavor van een versterkt grondgebied weer te geven
*Niet overpowered of Unhinged, moet printbaar zijn
*Vermeld rarity, naam, mana cost, fortify cost, abilities, eventueel flavor text
*Zorg dat alles op de kaart past
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (35)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-6-2013 12:23:00

Fertile Fortress
Artifact - Fortification (Uncommon)
Fortified land has '' : Put a fortress counter on this permanent.'' Whenever fortified land has 3 fortress counters on it, remove them from it and put a copy of fortified land onto the battlefield
Fortify 3

27-6-2013 13:38:00



Het doel van deze kaart was om Mirrodin met Rise of the eldrazi te combineren, dit omdat beide nogal nogal met artifacts te maken hebben maar ik miste artifact levelers in Rise.

Ook leek mij dit een unieke kans om een leveler te maken die nog niet eerder gemaakt is.

De kaart komt dus ook uit de set Rise of the Eldrazi!

Greetz Itachi

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-6-2013 14:10:00

Living battlefield

2 colorless mana artifact - fortification rare

If fortifeid land is a creature it gets +3/+3 and first strike
fortify 1 colorless mana

mvg

27-6-2013 14:10:00

Ik kan weer winnen dus zal ik ook maar weer posten



Endless Maze

Artifact - Fortification

Fortified land has ", Unattach Endless Maze: Exile target creature attacking you or a planeswalker you control."
When Endless Maze leaves the battlefield, return all cards exiled with Endless Maze to the battlefield under their owners' control.
Fortify

Het grote verschil tussen fortify en aura's is dat je bij fortify kunt unattachen of aan iets anders kunt attachen.
Ik heb gekozen voor unattach.
Als een creature je aanvalt kun je hem in de maze laten lopen en hierdoor verdwaalt het creature.
De maze ligt op jouw land dus het kan alleen als creatures jouw (of je planeswalker) aanvallen.
Als een creature in de maze verdwijnt zal geen tweede creature hem volgen.
Daarom moet je de maze weer opnieuw opbouwen.
Als de maze gesloopt wordt komen alle creatures weer tevoorschijn.

27-6-2013 14:16:00



Ik combineer Cabal Coffers en Nightmare Lash om een interessante fortification te maken.

27-6-2013 16:15:00

Hunger Games Arena
Artifact - Fortification

Fortify
Fortified land can no longer be tapped for mana. It gains : Every player chooses one creature he or she controls. Choose one of the chosen creatures at random. Destroy the others.


"Let the odds be ever in your favor"


Hunger Games ftw In het boek wordt er gezegd dat de arena iedere keer weer op een andere plek wordt opgebouwd. Vandaar dat ik het wel een leuke Fortification vond. Ieder district moet een creature sturen, en een ervan wint.

27-6-2013 17:15:00

Ik vind persoonlijk het concept van fortification interessant.
Met veel potentie.
Zie hier mijn idee.

Rainbow Shield
Artifact - Fortification
Fortified land gains: add mana of any color to your mana pool.
As long as fortified land is untapped, it becomes a 1/1 colorless creature that counts as a land.
Fortify

27-6-2013 17:27:00

Mining Rig
Artifact - Fortification (uncommon)
: Sacrifice fortified land. Add three mana in any combination of colours fortified land could produce to your mana pool.
Fortify
"Both goblins and elves care for the land. The difference is that goblins aren't as patient."

Het eerste waar ik aan dacht was Orcish Lumberjack. Ik vind het namelijk een beetje apart dat een gehele Darksteel Garrison, wat een groot gebouw is (let op: het is geen caravan!) zomaar verplaatst kan worden van de Plains naar een Island. Ik weiger dus een ontwerp te maken dat dezelfde flavour 'fout' heeft.
Het voordeel van equipments is, is dat ze achterblijven als het beestje dood gaat. Hmmm... equipment op een land dat achterblijft wanneer het land kapot gaat.... makes me think of... Strip Mines..
En voila, a design has been born =P
Vond het redelijke goblin flavour hebben. Waarom niet orc zoals de Orcish Lumberjack? Naja, zelfs ik erken wel dat orcs een wat verouderde creature type is...

27-6-2013 18:15:00

Mystery land rare
Artifact- fortification
Spend mana produced from fortified land only to cast artifacts.

Whenever you tap fortified land to cast a spell , it produces mana where is that cards casting cost.

Fortify

27-6-2013 19:08:00

27-6-2013 21:51:00

Deathmage Shrine
Artifact - Fortification (Uncommon)

Whenever fortified land is tapped for mana, target opponent loses 1 life for each it produced.

Fortify

Behold! De nieuwste vriend voor Cabal Coffers, Sunken Ruins, Lake of the Dead, en natuurlijk ook van de kleine Peat Bog! (En enig ander niet genoemd -landje.)

In principe is deze deel van een cycle (De witte zal vermoedelijk life geven, groen +/+, blauw scry ?, rood ???). Ideaal gezien zou hij wilen uitkomen in een set met landjes die meerdere mana geven (bijvoorbeeld een Orzhov Basilica voor ipv ), maar dat is op zich niet essentieel.

Een goede fortify cost hiervoor verzinnen was wel tricky, gezien de potentiële shenanigans met herhaaldelijk fortifyen. Aan de ene kant voelt fortify te zwak, maar de herhaaldelijke mogelijkheid voor een leven af te snoepen (bovenop de standaard 1 per beurt) komt ook ongemakkelijk over. Al zou dat met de sorcery speed en color requirement volgens mij geen balansprobleem moeten zijn.

27-6-2013 22:12:00

Steamflogger burrows
Artifact- contraption (rare)

If fortified land is untapped it has: if a rigger you control would assemble a contraption, it assembles two contraptions instead.

Rigger creatures you control gain +0/+1 and have first strike.

Fortify

"Whipe the Xs! pinch the Os!
What we're building no one knows."
___________________________________________
De Steamflogger Boss op een contraption.

28-6-2013 01:37:00

De kracht van equipment zit hem erin dat als het beest dat zo'n zwaard draagt doodgaat je het gewoon aan de volgende kan geven.

Gelukkig lijkt het migreerprincipe van elven er ook erg op. Als een boom eenmaal vernietigd is, dan schuift wat er nog leeft van de populatie naar een volgende boom waar ze vanuit verder vechten en leven.

Elven zijn ook bekend met 'levend land' dus dat past wel:


Een groene equicost, want elven zijn nou meestal groen. Deze kaart zou perfect in een tribal-block passen, of had best in Lorwyn gepast, waar Elven een van de main-tribes zijn.

Best sterke kaart voor limited, maar wel manaintensief, en als je daardoor geen beesten op tafel krijgt blijft dit ook maar een 1/1-tje.

CMC van de kaart en zijn fortify-cost zijn eigenlijk gewoon Heedless One, wat een toeval dat die er sterk op lijkt!

NB: Eventueel kan de kaart zonder tribal, het is niet nodig, maar wel een waarschijnlijk principe in het volgende tribal-block, misschien wel Theros.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2013 03:00:00

Fortifications. Gaaf. Waar ik aan denk, als ik een land ga versterken, is dat dit vaak tijd kost. Nu mag ik dus niet de fortify reminder gaan aanpassen, maar ik kan r wel een extraatje aan toevoegen.

Electrified fence

Artifact – Fortification (rare)

Fortified land has: ": deal 1 damage to all attacking creatures"

Build up 1 (as you attach this permanent to a land you control, put 1 time counter on this permanent. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from this permanent. As long as there are time counters on this permanent, the land this permanent is attached to doesn't count as fortified)

Fortify

Uitleg:
Build up is dus datgene wat net wat meer flavour geeft aan een fortification. Natuurlijk hoeft niet iedere fortification dit te hebben, zeker niet de common en uncommon fortifications. Sommige bouwwerken zijn sneller neer te zetten, zoals een simpele blokkade of iets anders kleins, sommige bouwwerken zijn groot en kosten tijd. Time counters zijn dus zeer geschikt, zowel omdat dit perfect in de flavor past, en omdat time counters al een gebruikte mechanic is voor mtg. Je vindt t bij vanishing en suspend, en nu ook bij build up. Er zijn genoeg kaarten die interactie hebben met time counters, wat het des de sneller voor zorgt dat het mechanic goed gebruikt kan worden.

Moeilijkheidsgraad voor nieuwere spelers ligt niet al te hoog, ook suspend is een niet al te moeilijke mechanic namelijk, en dit lijkt daar zeer erg op.

Verder over de kaart zelf. Electrickery is een gave kaart, echter is hij vaak kaartnadeel, omdat 1 damage zeer weinig is. Daarbij dreigt de kaart weinig. Deze kaart dreigt echter genoeg. Zolang hij een landje heeft gefortified wordt aanvallen een stuk moeilijker voor je tegenstander omdat alles eigenlijk al 1 damage kan vangen.

Fortify-costen lijken me redelijk, je kan deze pas vanaf beurt 3 gebruiken, en dan zijn electrickery's niet te machtig meer, hoewel het altijd een leuk combat-truukje blijft.

28-6-2013 11:45:00



Groundclamp
Artifact - Fortification (rare)

Whenever fortified land becomes tapped, sacrifice it. If you do, draw two cards.
Fortify

Knowledge is a beautiful bounty encased in an annoying exploratory container.


Deze kaart is natuurlijk duidelijk gebaseerd op Skullclamp, maar hopelijk omdat hij op landjes kan en die sacrifice je liever niet, iets minder overpowered. Ook leuk misschien is de combi van hem fortifyen, landje tappen voor mana en hem saccen en met die mana aan het volgende landje fortifyen, ik weet niet, vond het wel grappig klinken. Er zijn in ieder geval mogelijkheden mee, dunkt mij!

Het flavouridee hierbij is dat met kennisvergaring ook de verarming van het land komt: door machines en fabrieken en zo te bouwen en door weinig landbouwers (veel professoren) te hebben, wordt het land niet goed onderhouden. Actueel, niet?

28-6-2013 19:04:00

Triggered fencing
Artifact - Fortification
Whenever fortified land becomes tapped, prevent all combat damage that would be dealt to and dealt by target creature without flying this turn.
Fortify
~The best way to keep the enemy at bay is to make sure they can't even get here.

Als een equipment van een land, moet het natuurlijk iets doen met het land. In dit geval vang je een aanvallend creature op de oppervlakte. Dat gaat natuurlijk ten koste van de grondstoffen op dat gebied. In dit geval kan je je mana nog gebruiken in de declare attackers/blockers step om een instant te spelen, maar het vermindert je kansen wel om het te benutten. Dit gezien een hek nog altijd genoeg ruimte over laat om je land nog als land te herkennen. Dat moet ook want het aanvallende creature moet nietsvermoedend je val in lopen.

30-6-2013 12:14:00

Sylvan Heart

Artifact - Fortification

Art: A green and glimmering stone heart with wooden roots reaching into the land.

Fortify (: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)

Whenever fortified land is tapped for mana, add one more mana to your mana pool of any kind this could produce. If fortified land is a basic land, add another mana to your mana pool of any kind this could produce.

Whenever Sylvan Heart becomes unattached from a land, sacrifice that land.

---

Omdat groen ook in Fortifications manaramp nodig heeft.

Equipment vind ik heel flavourvol. Als een beest het draagt en doodgaat, blijft het Equipment op het slagveld liggen. Als een Fortification ook op het slagveld moet blijven liggen nadat het landje stuk is, voelt het voor mij een beetje raar om van een Fortification een compleet bouwwerk te maken. Daarom iets kleins maar krachtigs.

De steen leg je op een land neer waar je meer mana uit wil halen. Basic landjes zijn simpeler, dus daar kun je net wat makkelijker wat extras uit persen. De steen maakt echter een band met het land om dit te doen. Als je de steen losrukt uit het land, gaat het land daar stuk van.

De laatste ability is om belachelijke manaramp zonder nadeel tegen te gaan. Ander kun je keer op keer een basic Forest fortifyen en tappen voor drie mana.

"Sylvan" is een redelijk standaard woord in Magic; Sylvan Library, Sylvan Primordial, etc. Het betekent niet minder dan dat het te maken heeft met een woud. Zie hier .

30-6-2013 12:38:00

Gear of the protector
4 colorless mana
Artifact- fortification
rare
Fortify: 3 colorless mana
Fortified creature gets: +0/+5 and 2 colorless mana: target other creature you control becomes indestuctible until end of turn.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2013 12:51:00

Goblin Bunker
Artifact - Fortification

Goblins you control that didn't attack in your last turn have hexproof

Fortify: or sacrifice a goblin you control

'Wait till it is more dangerous outside!' - Krenko

Goblins vallen natuurlijk graag aan in grote aantallen en wat is nou leuker dan binnen met je vriendjes praten over hoe je de tegenstander gaat afslachten? Vandaar dat deze fortification hun daarmee helpt. Tevens bruikbaar voor andere creature types en dus een mogelijk cycle (denk aan kleine dingen als human, elven enzovoorts).

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2013 14:12:00

@Eduard, Jij hebt gewoon een equipment gemaakt. Fortifications zijn voor op landjes. *Zie inleiding*

30-6-2013 22:32:00

Van mij mogen ze starten met het ontwikkelen van fortifications! Ik ben wel te porren voor land-equipments.

Bij een fortification moet ik meteen denken aan retaining walls: het is een artifact die je landje versterkt en stabieler maakt. Hierdoor wordt het een veilige thuishaven voor de inwoners. Darksteel Garrison is hier zelf het perfecte voorbeeld van.

Mijn inzending is gebaseerd op een simpel, doch effectieve equipment: Adventuring Gear.
Met deze fortification werken creatures en land beter samen. Doordat het een artifact is ipv een equipment is deze na het sacrificen van je land weer te gebruiken op een ander landje.
-------------------------

Retaining Structure

Artifact – Fortification (rare)

Whenever a non-token creature enters the battlefield under your control, untap fortified land.

Sacrifice fortified land: target creature gets +2/+2 until end of turn.

Fortify

1-7-2013 00:01:00

Deze prijsvraag was moeilijker dan ik dacht. Erg lastig om een effect te bedenken dat steeds op een ander land wil. Bij creatures is het veel natuurlijker om equipment heen en weer te verplaatsen:
1. Het originele creature wordt gesloopt
2. Je speelt een beter creature
3. Je equipped na het aanvallen over op een untapped blocker.

Bij landen heb je dat natuurlijke verloop veel minder. Hier dan toch mijn poging:



Je graaft een valkuil in een land, en als een indringer eroverheen loopt kan je hem erin gevangen zetten voor zolang je de kooi dichthoud (het land getapped houdt).
Maar omdat je dus een gat graaft in je land verzwak je de mana bond dus kan je het land niet zomaar meer gebruiken om te tappen voor mana.

Strategisch kan je deze kaart dus gebruiken om 1 creature permanent te locken (een soort van Magma Rift) of je kan hem na gebruik in je eigen beurt over-equippen zodat je een 2de creature kan exilen (maar bij je volgende untap komt het eerste creature dan weer terug). Wat dat betreft is dit de tegenhanger van Debtor’s Pulpit. Die kan 2 blockers tappen voor 1 powerplay beurt, deze kan 2 aanvallers tegenhouden voor 1 powerplay beurt.

1-7-2013 02:05:00

Defensive Trenches
Artifact - Fortification - uncommon
Whenever you tap fortified land for mana, creatures you control can block up to two creatures until your next turn..

Fortify

Goblins dig themselves a hole to hold their ground against greater numbers of enemy forces.

Ik laat de kaart weer voor zich spreken.

1-7-2013 12:36:00

Nature's Defense

Artifact

Can only fortified a Forest.

Whenever fortified land becomes tapped, put a 1/1 dryad green dryad token into play with forestwalk.

Fortify 3 (3: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)



Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-7-2013 14:12:00

Deepen the Lines
Legendary Artifact, Rare

, : Put a Fortificationcounter on target creature.

, : Creatures with a fortificationcounter on them gain +0/+4 and flying until end of turn.
, : Creatures with a fortificationcounter on them gain +2/+0 and first strike until end of turn.

-Pick your battles carefully, but when you do, strike hard!-

Het idee achter deze kaart is dat het je versterkt. Iets wat Fortification ook zou moeten doen. Je mag zelf kiezen of dat nu in aanval of verdediging is.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]