[COLUMN] BoaB - Bestial Strength, Deel 3
Hallo allemaal en welkom bij alweer het derde en laatste deel van de Building on a Budget-serie waarin ik het M14 Intro Pack ‘Bestial Strength' probeer te verbeteren zonder dure kaarten toe te voegen. Voordat je dit deel gaat lezen is het aan te raden eerst deel 1 en deel 2 te lezen zodat je weet wat ik al veranderd heb en waarom.
Ik ben deel 2 geëindigd met gameverslagen dus we kunnen meteen beginnen met de laatste aanpassingen. De decklijst op dit moment:
Bestial Strength v1.3 |
|
//Lands (22) 22 Forest //Creatures (33) 4 Arbor Elf 4 Elvish Mystic 4 Kalonian Tusker 1 Advocate of the Beast 4 Elvish Archdruid 4 Somberwald Sage 2 Briarpack Alpha 2 Rumbling Baloth 4 Soul of the Harvest 4 Garruk’s Horde //Other 4 Prey Upon 1 Enlarge
|
Aanpassingen |
|
- 1 Advocate of the Beast Dit zal niet als een verrassing komen. Als ik echt overtuigd was geweest van deze kaart, had ik er eerder al meerdere exemplaren van toegevoegd samen met wat extra Beasts. In een aantal potjes zijn de +1/+1 counters van Advocate of the Beast erg waardevol geweest maar constructedwaardig zou ik ‘m niet noemen. Hij moet op dit moment ook concurreren met Elvish Archdruid en Somberwald Sage in het 3-slot, kaarten die ik eigenlijk altijd liever uitspeel dan de Advocate. Er is een creature van drie mana die denk ik wél kan concurreren met Archdruid en Sage, en die voeg ik dan ook zo toe. Advocate of the Beast is vast leuk in een erg casual Beast deckje, ik zet alleen wat hoger in dan dat. - 2 Briarpack Alpha Briarpack Alpha is op zich een prima budgetkaartje (hoewel infi slechter dan Briarhorn). Je kunt combat er erg vervelend mee maken voor de tegenstander, vooral als jij de verdedigende partij bent. Dat lukt me alleen niet vaak genoeg omdat wanneer ik in mijn beurt vier mana openhou, m'n tegenstander weet dat er een Alpha aankomt. Het verrassingseffect is daardoor beperkt. Dat is natuurlijk al helemaal het geval wanneer m'n tegenstander Briarpack Alpha op de top van m'n library ziet door Garruk’s Horde. Zonder verrassingseffect is Briarpack Alpha denk ik niet goed genoeg voor het deck. Wat nog wel handig is aan flash is, zoals Johannes al zei in zijn reactie op deel 2, dat je de Alpha kunt casten van de top van je library via Garruk’s Horde in reactie op een Soul of the Harvest-trigger. Op die manier kun je voorkomen dat je de Alpha drawt en een niet-creaturekaart op de top van je library komt te liggen waardoor de Soul-Horde-combo tot stilstand komt. Die pré vind ik alleen te marginaal om Briarpack Alpha in m'n deck te houden. G-bye! - 2 Rumbling Baloth Rumbling Baloth heeft het nog lang volgehouden omdat een 4/4 voor 4 solide is, hij goed in de curve van het deck past en het een Beast is voor Advocate of the Beast. Daarmee is dan ook alles gezegd. Een 4/4 vanilla voor 4 is natuurlijk niks bijzonders voor groen, helemaal als je Rumbling Baloth vergelijkt met Deadbridge Goliath. Die is voor evenveel mana +1/+1 sterker én heeft scavenge. Dat ik straks niks meer in het 4-slot heb is niet erg want Elvish Archdruid en Somberwald Sage zorgen ervoor dat ik een paar slots kan overslaan. - 1 Enlarge Ik kan eigenlijk niet veel slechts zeggen over Enlarge. De keren dat ik ‘m trok en speelde was ik er blij mee. +7/+7 en trample is gewoon veel namelijk en het verplicht moeten blocken kan erg vervelend zijn voor de tegenstander als je een beetje goed timet. Toch heb ik nooit serieus overwogen om ‘m vaker te gaan spelen. Daarvoor is het een beetje té one-shot. Wel heb ik met het idee gespeeld om de enigszins vergelijkbare Predatory Rampage toe te voegen omdat ik soms moeilijk kan doorkomen met mijn relatief kleine mannen. Maar ik denk dat ik een beter alternatief gevonden heb, namelijk het creature van drie mana waar ik het bij Advocate of the Beast over had. - 2 Forest Game 14 (zie deel 2) heeft aangetoond dat ik ondanks weinig land een prima potje kan spelen en in game 16 was ik flooded. Tel daarbij de irritaties van game 15 op dat ik steeds Forests op top van m'n library had liggen terwijl ik een Garruk’s Horde in play had en je begrijpt dat ik weer wat landjes cut. Bovendien voeg ik zo nóg wat manamannen toe omdat een beurt 2 Elvish Archdruid of Somberwald Sage essentieel is voor de werking van het deck. 20 Forests, het aantal dat overblijft, lijkt me ideaal voor het deck. 1 op de 3 kaarten is dan namelijk een Forest, wat betekent dat er bij je eerste 9 kaarten gemiddeld 3 Forests zitten, en dat betekent weer de eerste drie beurten een landdrop als je on the play bent. Die heb je nodig om al in beurt 3 een Soul of the Harvest of Garruk’s Horde te spelen. En dan de laatste ‘outs' en tevens eerste ‘ins': - 4 Prey Upon + 3 Ulvenwald Tracker Toen ik Prey Upon toevoegde ben ik eigenlijk volledig voorbijgegaan aan een andere removaloptie voor groen die beter in mijn deck past: Ulvenwald Tracker. Het verraste me dan ook niet dat ik die kaartnaam vaak terug zag komen in de reacties op het vorige deel. In de aanpassingsronde nadat ik Prey Upon had toegevoegd dacht ik weer aan het bestaan van de Tracker, maar ik vond andere aanpassingen toen noodzakelijker omdat ik erg tevreden was over Prey Upon. Toch krijgt Ulvenwald Tracker uiteindelijk de voorkeur, simpelweg omdat het een creature is voor Soul of the Harvest, Garruk’s Horde en het creature van drie mana die ik zo ga toevoegen. Ik kies voor 3 Trackers omdat hij in tegenstelling tot Prey Upon herhaaldelijke removal biedt. Ik hoef daarom geen twee tegelijk in play te hebben. + 2 Avacyn’s Pilgrim Hoewel Avacyn’s Pilgrim in mijn deck slechter is dan Arbor Elf en Elvish Mystic, wil ik er toch een paar toevoegen. In twee van de vorige vier games had ik namelijk geen 1-mana manaman in m'n beginhand waardoor ik een beurt 2 Archdruid of Sage had mis kunnen lopen. Omdat het erg belangrijk is om die in beurt 2 te kunnen casten, wil ik minstens één zo'n manaman in m'n beginhand hebben. Met de Pilgrims erbij komt de teller op 10 1-mana manamannen (dat bekt lekker). Dat betekent dat 1 op de 6 kaarten een Pilgrim/A. Elf/Mystic is. Gemiddeld dus ruim één in m'n beginhand, waar dat hiervoor net wat minder dan één was. + 4 Elvish Visionary Een logische toevoeging als je het mij vraagt. Elvish Visionary maakt Elvish Archdruid nog wat beter, is een extra 2-drop naast Kalonian Tusker, zorgt voor extra Soul of the Harvest-triggers vanwege de cantrip én niet onbelangrijk: hij stelt je in staat om een Forest van de top van je library te halen wanneer je een Garruk’s Horde in play hebt. Genoeg redenen om er een playsetje van te gaan spelen. + 3 Champion of Lambholt Het creature van drie mana waar ik het over had. Champion of Lambholt kan wel eens het puzzelstukje zijn dat nog ontbrak in m'n deck. Het is namelijk een aantal keer voorgekomen dat ik enorm veel creatures had liggen maar niet echt kon doorstoten omdat de creatures van m'n tegenstander net wat groter waren (ik had op die momenten dus geen Soul of Horde in play). Champion of Lambholt moet ervoor zorgen dat ik m'n gebruikelijke overwicht qua aantal creatures ook kan omzetten in schade. Groot pluspunt van de Champion boven kaarten als Enlarge en Predatory Rampage is natuurlijk dat het zelf ook een creature is. Drie stuks lijkt me het juiste aantal want soms kunnen Soul of the Harvest en/of Garruk’s Horde gewoon het vuile werk opknappen en het 3-slot is al druk bezet met playsets van Elvish Archdruid en Somberwald Sage. Na deze flinke aanpassingsronde ziet het deck er als volgt uit:
|
Bestial Strength v1.4 |
|
//Lands 20 Forest //Creatures (40) 4 Arbor Elf 2 Avacyn’s Pilgrim 4 Elvish Mystic 3 Ulvenwald Tracker 4 Elvish Visionary 4 Kalonian Tusker 3 Champion of Lambholt 4 Elvish Archdruid 4 Somberwald Sage 4 Soul of the Harvest 4 Garruk’s Horde Geen niet-creatures meer zoals het een goed Garruk’s Horde deck betaamt. Ik denk dat dit wel eens de uiteindelijke 60 kunnen zijn. We gaan het zien in de volgende testgames. Ik speel wederom tegen mijn tweelingbroer Max die wederom met zijn Slivers deck en Mono Black Sacrifice deck speelt. Hij had helaas geen andere decks bij zich die zich kunnen meten met het mijne.
|
Game 18 t/m 22 |
|
Game 18 tegen Mono Black Sac Beginhand: 3 Forest, 2 Kalonian Tusker, Elvish Archdruid, Champion of Lambholt. Max en ik beginnen beide goed aan deze game. Ik heb al snel 2 Kalonian Tusker, 2 Elvish Archdruid, een Arbor Elf en een 6/6 Champion of Lambholt liggen terwijl Max mij weerhoudt van aanvallen met Blood Bairn, Tenacious Dead en Crypt Ghast. Wanneer ik besluit dat m'n Champion groot genoeg is geworden om aan te vallen, reageert Max met een Doom Blade. Gevolg: geen fraaie combat phase voor mij. Max neemt daarna de game over doordat hij Tenacious Dead talloze keren kan saccen aan Blood Bairn en Gnawing Zombie dankzij de extra mana van Crypt Ghast. Ik weet nog 2 Soul of the Harvest uit te spelen maar ben gedwongen daarmee te chumpen. In beurt 12 scoop ik. Game 19 tegen Mono Black Sac Beginhand: Forest, Arbor Elf, Avacyn’s Pilgrim, Elvish Archdruid, 2 Garruk’s Horde (ik had 1x gemulld vanwege 1 Forest op hand). Deze game loopt gesmeerd. Ik speel snel m'n manamannen en Archdruid uit zodat ik al in beurt 4 Garruk’s Horde kan spelen (met maar één landje in play!). Deze vangt een Doom Blade maar gelukkig heb ik een tweede exemplaar. In beurt 6 volgen dankzij de Horde een Elvish Visionary, een Champion of Lambholt en Archdruid #2. Een beurt later scoopt Max want dan tap ik een Archdruid voor 5 mana, speel 2 Kalonian Tusker en een Somberwald Sage (counters voor m'n Champion) en val aan voor 25 schade. Game 20 tegen Mono Black Sac Beginhand: 2 Forest, Arbor Elf, Kalonian Tusker, Elvish Archdruid, Somberwald Sage, Soul of the Harvest. Dankzij Arbor Elf en Somberwald Sage weet ik al in beurt 3 een Soul of the Harvest in het spel te krijgen. Helaas heeft Max weer eens een Doom Blade paraat. De Champion of Lambholt die ik daarna speel groeit in twee beurten uit tot een 7/7 dankzij een Elvish Archdruid, Kalonian Tusker, Elvish Archdruid #2, Elvish Visionary (die me een nieuw creature oplevert) en Kalonian Tusker #2. Jammer genoeg heeft Max wéér een Doom Blade, ditmaal voor de 7/7 Champion. Voor de Garruk’s Horde die ik de beurt daarna speel heeft Max echter geen antwoord. In de zevende en laatste beurt cast ik een Elvish Mystic en Elvish Visionary van de top van m'n library, een Arbor Elf uit m'n hand en laat ik mijn Garruk’s Horde vechten met Max' Ogre Slumlord via een Ulvenwald Tracker. Vervolgens val ik met een leger 3/3s (Tuskers en m'n elfjes door 2 Archdruids) en Garruk’s Horde aan voor de win. Game 21 tegen Mono Black Sac Beginhand: 2 Forest, Avacyn’s Pilgrim, Ulvenwald Tracker, Elvish Visionary, Somberwald Sage. De Somberwald Sage die ik in beurt 2 speel krijgt Max weg door in de volgende beurt zijn Festering Newt te saccen aan zijn net gespeelde Blood Bairn. Ik antwoord met een Elvish Archdruid en Ulvenwald Tracker. In beurt 4 weet ik m'n mana optimaal te gebruiken: ik speel eerst een Champion of Lambholt, daarna een Elvish Visionary (counter voor Champion), tap m'n Archdruid vervolgens voor 2 mana en laat Elvish Visionary ruilen met Blood Bairn door de fight ability van Ulvenwald Tracker te gebruiken. Max loopt daardoor zo ver achter dat hij scoopt. Game 22 tegen Slivers Beginhand: 2 Forest, Arbor Elf, Ulvenwald Tracker, Elvish Visionary, Kalonian Tusker, Elvish Archdruid. In deze game kom ik terug van een ogenschijnlijk onoverbrugbare achterstand. Ik start netjes met een Arbor Elf, Elvish Archdruid en een Elvish Visionary, Arbor Elf #2 (getrokken van Visionary) en Ulvenwald Tracker in beurt 3. Max start zo mogelijk nog beter met een Manaweft Sliver, Predatory Sliver, Searing Spear op m'n Archdruid en een Megantic Sliver in beurt 4. Daardoor kijk ik ineens tegen hele dikke dudes aan. Ik chump de Megantic twee beurten lang met Elvish Visionarys maar dat voorkomt niet dat ik in twee beurten tijd naar 5 levens ga. Op het juiste moment weet ik een Garruk’s Horde uit te spelen. Deze laat ik via Ulvenwald Tracker eerst vechten met een Predatory Sliver en vervolgens via een tweede Tracker met de nu 6/6 Megantic Sliver (had ik gezegd dat 2 Trackers niet nuttig waren?). Max probeert nog een Domri Rade maar weet geen nieuwe Megantic te revealen en scoopt. De Searing Spears dienen als proxy voor Ulvenwald Tracker. 4-1 in de laatste vijf potjes en de wins gaven erg veel voldoening. In principe is het deck zo af. Toch zou ik nog één laatste aanpassing maken als je het deck helemaal optimaal wilt hebben.
|
Aanpassingen |
|
- 4 Kalonian Tusker + 4 Strangleroot Geist Ik had het in deel 1 al over deze swap maar voerde ‘m toen niet door omdat ik niet meteen één van de beste creatures uit het originele Intro Pack eruit wilde halen. Bovendien zou het een heel marginale verbetering zijn geweest, als het er al één was. Dat zie ik nu anders. Door het toevoegen van Champion of Lambholt en Soul of the Harvest is de undying van Strangleroot Geist een stuk relevanter geworden vanwege de extra triggers die het veroorzaakt. Daarbij kan z'n haste je kill mogelijk met een beurt vervroegen als je ‘uitcombo'd' met Soul of the Harvest en/of Garruk’s Horde. Tot slot is het creature type van Kalonian Tusker niet meer relevant nu ik Advocate of the Beast eruit heb gehaald. Alles bij elkaar zie ik dit dus als een logische wissel. Als gevolg van bovenstaande aanpassingen komen we tot de volgende, uiteindelijke, lijst:
|
Bestial Strength v1.5 |
|
//Lands 20 Forest //Creatures (40) 4 Arbor Elf 2 Avacyn’s Pilgrim 4 Elvish Mystic 3 Ulvenwald Tracker 4 Elvish Visionary 4 Strangleroot Geist 3 Champion of Lambholt 4 Elvish Archdruid 4 Somberwald Sage 4 Soul of the Harvest 4 Garruk’s Horde Ik heb v1.5 helaas niet meer kunnen testen, maar het verschil tussen v1.4 en v1.5 is klein genoeg om te kunnen zeggen dat ik verder niets meer zou willen veranderen. Zoals gewoonlijk evalueer ik de laatste versie van het deck aan de hand van de vooraf gestelde richtlijnen: - is het deck leuk om mee te spelen? Absoluut, als liefhebber van aggro-combo decks ben ik zeker aan m'n trekken gekomen. - is het competitief? Voor casual zeker, ik heb veel meer potjes gewonnen dan verloren, ook tegen een goed Sliver deck dat behoorlijk wat shocklandjes speelde voor fixing. - ben ik enigszins trouw gebleven aan één van de originele deckthema's? Ik zou zeggen van wel, Garruk’s Horde is namelijk van begin tot eind de key card van m'n deck gebleven. Alles is om creatures blijven draaien. - is het deck budget? Daar kun je van mening over verschillen. Ik heb in ieder geval geen kaarten van meer dan 3 euro toegevoegd, mijn richtlijn om m'n decks budget te houden. Het is natuurlijk wel zo dat het deck 22 rares bevat, hoewel dat ook niet altijd alles zegt gezien het prijskaartje van Garruk’s Horde. Met een totaalprijs van 47,80 euro op NederMagic is het in ieder geval één van de duurdere BoaB-decks die ik heb gemaakt. Het deck staat hier ingevoerd op NederMagic. Bestial Strength v1.5
|
Adding Money |
|
Mocht je portemonnee het toestaan, dan zou je de volgende kaarten kunnen toevoegen om het deck verder te verbeteren. Primordial Hydra Een ideale finisher als je bergen mana tot je beschikking hebt. Voegt echter niet direct iets toe aan de werking van het deck. Craterhoof Behemoth Deze had ik waarschijnlijk wel toegevoegd als ie minder dan 3 euro was. Hij vervult een vergelijkbare rol als Champion of Lambholt, alleen dan vermoedelijk wat effectiever. Een 1-op-1 swap met de Champions is een optie. Garruk, Caller of Beasts Als er één niet-creature, niet-landkaart goed in het deck past, is het deze wel. Nadeel is wel dat je ‘m niet met Somberwald Sage-mana kunt casten. Beurt 1 mana Elf, beurt 2 Archdruid, beurt 3 Garruk, gebruik tweede ability om Soul of the Harvest/Garruk’s Horde in het spel te krijgen is in ieder geval niet slecht. Rootbound Crag & Stomping Ground Waarom een rode splash? Vanwege de volgende kaart. Ogre Battledriver Ik had deze kaart voor de zekerheid aangeruild voordat ik met deze BoaB begon omdat ik dacht dat ik ‘m op een gegeven moment wel zou willen toevoegen. Uiteindelijk heb ik besloten dat niet te doen omdat een rode splash met Burning-Tree Emissary (die ik samen met Mwonvuli Beast Tracker sowieso overwogen heb), Gruul Guildgate en/of Evolving Wilds als fixing waarschijnlijk meer kwaad dan goed zou doen, ook al kan Somberwald Sage ook rode mana produceren. Het belangrijkste dat Ogre Battledriver toe zou voegen aan het deck is haste; als al je creatures haste hebben en je hebt een Soul of the Harvest en Garruk’s Horde in play, dan zou je wel eens in één beurt door heel je deck kunnen gaan. Voornamelijk omdat je dan je nieuw gespeelde Elvish Archdruids meteen kunt tappen voor mana. De +2/+0 bonus die de Battledriver geeft is natuurlijk ook niet verkeerd. Misschien is het een beetje ‘win more' maar haste is wel een element dat nog ontbreekt in m'n deck. Fervor was ook een mogelijkheid geweest, maar die is nogal clunky en geen creature voor Soul en Horde. If only Concordant Crossroads were Standard legal…
|
What's next? |
|
Tot zover deze BoaB-serie. Ik heb weer een hoop plezier beleefd aan het uitdenken, spelen en typen. Hopelijk geldt hetzelfde voor jullie maar dan met het lezen. Graag hoor ik wat jullie van de uiteindelijke lijst vinden en wat jullie eventueel anders hadden gedaan. Ook algemene opmerkingen over de column zelf zijn welkom. Heb je niks inhoudelijks te melden, dan waardeer ik een ‘gelezen' als reactie al zeer omdat dat de enige manier is waarop ik kan zien of dit gelezen wordt. Voor de volgende BoaB-reeks heb ik de voorbereidingen alweer getroffen. Het M14 Intro Pack dat ik dan ga verbeteren is… Death Reaper! Tot dan! Huib
Reacties
(21)
Leuk weer huib! Ben het met je eens dat de ulvenwald en de geist beter zijn dan Prey Upon en de 3/3. Het is uiteindelijk zeker een leuk deck geworden. Complimenten trouwens dat je de BoaB collumns zo erg doorzet! Je gaat aardig hard met de collums en dit is alweer deck 12 (!).
ik lees al je columns altijd met veel plezier, en nu nog steeds ik kan niet wachten op je volgende
@ x4bilityx: ja het zijn er al aardig wat inmiddels. Ben ook al ruim een jaar aan het schrijven. M'n BoaBs zullen alleen niet zo vaak meer verschijnen als nu (vakantieperiode) en in het begin toen ik nog studeerde. Heb helaas geen zeeën aan vrije tijd meer. @ bjorn: oeps, foutje. Was ervan overtuigd dat dat ook een Beast was, kon het op het moment van schrijven alleen niet checken omdat ik beperkt toegang tot internet heb op m'n vakantieadres. Zal ik later even herstellen. Ik heb veel veranderd inderdaad, maar dat geldt eigenlijk voor al m'n BoaBs. Als je van een Intro Pack een constructedwaardig deck wilt maken ontkom je daar niet aan. @ shadow: leuk om te horen, zulke reacties houden me aan het schrijven. Vandaar dat ik alweer aan een nieuwe BoaB begonnen ben.
Mooi resultaat! Totdat je tegenstander zijn removal gaat spelen op jouw 3-mana manamannen. Ik vraag mij wel af, als je toch rood gaat splashen, of je dan ook aan Ruric Thar, the Unbowed hebt gedacht?
Ik lees het morgen. Shit deel 2 is er al, morgen maar even lezen. SHIT DEEL 3 NU MOET IK LEZEN!!!! Aldus mijn gedachte toen ik zag dat dit deel er was Leuk deck geworden en inderdaad typisch groen om alles met beesten op te lossen. Nice job en heb zin in de volgende
deze was ook weer erg leuk om te lezen! keep up the good work!
Cool weer. En misschien moet ik maar eens wat aanpassingen gaan doen aan mn mono groene budget Modern deck.
Ik lees je columns, en dit was eigenlijk de eerste die ik niet met veel plezier gelezen heb = Met name dat je trouw blijft aan een thema of idee van het originele deck gekoppeld aan budget vind ik leuk om te volgen. Maar met dit deck heb je dusdanig veel rares toegevoegd dat ik dat mis... Het deck waar je mee bent geeindigt moet je eigenlijk wel kaarten voor aanschaffen; dusdanig veel rares zitten erin. Toegegeven, craprares, maar de uiteindelijke decklijst kan je als casual (budget) speler met een niet erg grote speelgroep bereiken zonder online te traden of direct de kaarten te kopen. Dit is iets wat wel met de decks van de andere BoaB columns van je mogelijk was. Bovendien vond ik de richting van Garruk’s Horde samen met Advocate of the Beast interessant. Mischien niet het beste, maar de advocate zat in het originele deck, en past echt heel erg goed bij het thema. Dat je toch voor de Strangleroot Geist en elves bent gegaan vind ik dan ook jammer. Apart dat feedback, ongeacht van hoe constructief het ook bedoeld is, altijd toch zon negatief nasmaakje achterlaat o.o Kijk in ieder geval wel weer uit naar de volgende BoaB.
gelezen. mooi eindresultaat.
@ Johannes: jep, removalgevoelig is het wel. Aan de andere kant speel ik zó veel manamannen dat m'n tegenstander dat moeilijk moet kunnen bijbenen, tenzij hij/zij mass removal heeft. Van de Doom Blades van Max had ik in elk geval niet heel veel last. Aan Ruric Thar, the Unbowed heb ik niet gedacht, ik denk dat 4 Soul en 4 Horde qua fatties wel voldoende is. @ Imahilus: ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Ik heb inderdaad veel veranderd (ook al heb ik dat in m'n andere BoaBs ook gedaan, kijk maar eens na) en veel rares toegevoegd. Toch heb ik dit Intro Pack hetzelfde benaderd als alle andere. Het toeval wil alleen dat veel rares van minder dan 3 euro erg goed in het deck passen. Advocate of the Beast, hoe passend ook, heb ik eigenlijk nooit overwogen voor de uiteindelijke lijst omdat ik 'm niet goed genoeg vind. Misschien benader ik het wat Spikier dan je zou willen, kwestie van smaak denk ik. Goed om in ieder geval een keer een kritische noot te horen. De rest: bedankt weer voor jullie (positieve) reacties.
Wederom weer van genoten en ik kijk al uit naar de volgende. Ik vond het leuk te lezen hoe je deck steeds afging. Ben alleen wel benieuwd hoe het deck tegen iets anders dan een sliver/mono black sac deck presteert. Al kan ik me wel voorstellen dat je graag van je broer wint. Mvg
Ik vond het een erg leuke column en ik had juist het gevoel dat je wel erg bij het thema van het deck bleef, meer dan in sommige andere BoaB's (waarbij het thema gewoon niet spannend of sterk genoeg was). Het was ook gewoon een erg leuk deck om wedstrijdverslagen van te lezen!
Weer een verrassend leuk deckje geworden, en de column leest lekker vlot weg. Ben benieuwd wat je met Death Reaper gaat doen nu ik het sacrifice theme al een beetje heb verkend met mijn eigen deck.
Leuk! Wel tikje verwarrend aan het einde dat je ineens rood gaat toevoegen... dat voegde voor mij niks toe. beetje verwarrend eerder. Ik ken je andere columns niet, dus weet niet of je dit altijd doet? Ben benieuwd naar je volgende Intropack!!
Leuke reacties, dank jullie wel. Freek, het Adding Money-gedeelte is hypothetisch, m.a.w. wat ik waarschijnlijk had gedaan als het budget geen beperkende factor was. In dat geval had ik zeker Ogre Battledriver (die overigens aan m'n budgetregel voldoet) uitgeprobeerd omdat je dan toegang hebt tot goede fixing zoals duallandjes. Al m'n BoaBs sluit ik af met Adding Moneys.
Gelezen met veel plezier.
eerlijk gezegd denk ik dat als je de dingen toevoegd voor als je wel monney hebt er een slechter deck uit komt rollen het deck ziet er best goed uit ik ben het helemaal eens met de aanpassingen die je aan het deck hebt verricht, het enige waar ik het niet mee eens ben is wat je zou moeten doen als je moeny hebt. Ik denk persoonlijk dat ik liever voor 4 garruk's zou gaan (da wel met craterhoof) en misshien scaveging ooze inplaats van strangelroot geist.
Dat zou playtesten moeten uitwijzen, Dragons, angels, demons. Ik denk in ieder geval dat haste het deck er nog een stukje beter op zou maken. Ik ben inmiddels trouwens halverwege een nieuwe BoaB.
Huib, ziet er leuk uit. lees altijd met veel plezier je columns. kutgw mvg Sebastian
Leuke column(s) met veel plezier gelezen Dank u!
|