Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Huib heeft zojuist een column geschreven waarin hij het Heroes vs Monsters Duel Deck uitgebreid analyseert. Het gave van dit deck was dat toen het uitgebracht werd, er een nieuwe kaart in zat: Polukranos, World Eater. Een spoiler voor Theros, en een echt badass Monster.
Maar het Heroes deck werd afgescheept met een reprint van Sun Titan... Tuurlijk, prima beest, maar is dat nou echt de held waar de wereld behoefte aan heeft? Het is gewoon een lompe reus, en er zijn er meerdere van zijn soort, hij is immers niet legendarisch. Is dit de leider van een volk dat ten strijde trekt tegen de monsters? Ik wil iets beters!
Design een Hero voor Heroes vs Monsters!
*Mythic, Legendary Creature
*Rood, wit, of rood/wit
*Heeft niet een heroic ability of andere non-evergreen keywords of ability words!
*Mag wel een of twee evergreen abilities hebben (flying, vigilance, ...)
*Heeft een unieke heldhaftige ability (zoals Kamahl, Pit Fighter of Nobilis of War)
*Heeft de flavor van een held die tegen monsters strijdt
*Niet overpowered of unhinged
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Dustin, thanks voor de feedback ^^
Was inderdaad wat ik bedoelde, langzaam wordt ie minder en minder sterk, mss toch es herdenken.ipv te exilen als ie 4 -1/-1 counters heeft gewoon alle counters eraf? Geeft dan een hero almost dies, but still manages to come back kicking asses and taking names gevoel?
mss de targets voor de pomp ability veranderen naar Humans en de pomp naar +1/+1 ipv +2/+1?
Krijg dan wel het gevoel dattie ietsje overpowered begint te komen
Gefeliciteerd!
@Jos: bekende "Bird carrying a Sword" probleem (Birds of Paradise met bijv Sword of Fire and Ice) ook wel "BLA wearing boots" (vergeten wat dat was, Ooze? Mitotic Slime met Swiftfoot Boots?
Punt is, flavor is niet perfect en dat moet je ook niet proberen om in alle situaties perfect te krijgen. Want dan krijg je lelijke of niet-werkende kaarten.
Jouw kaart is een 6/6. En hij heeft Haste. Hij is dus bedoeld om mee aan te vallen. En hij heeft vigilance, dus hij is bedoeld om mee te blocken. Dus de flavor die je wilt overbrengen, dat dit een vechtersbaas is die in combat zit en de manschappen om hem heen bonus geeft, vloeit al natuurlijk voort uit de gameplay die je kaart oplevert. Het is dan niet nodig om er extra moeilijk voor te gaan doen.
Stel dat het een 1/1 of 2/2 was geweest, dan was het een heel ander verhaal en dan was zo'n afwijkende text misschien wel gerechtvaardigd om de beoogde gameplay te krijgen.
EDIT: hmm de # toets is toch wel irritant om te typen... ik verander het in tobyfeedback, zou ook geen andere resultaten moeten geven bij de zoekfunctie
Dus anderen die meer feedback willen, typ tobyfeedback =p
. Ben wel benieuwd aangezien ik geen opmerking van Dustin had gehad .
tobyfeedback
@Toby: Dank voor de extra feedback! Maar soms vind ik het leuk om een kaart te maken die iets moeilijks doet en om dan te kijken of ik dat goed kan verwoorden. Maar het is zeker interessant om te lezen en ik neem het mee voor mijn volgende designs
@Dustin: De suggestie die je aan Anvil geeft moet denk ik zijn: If Caonoan would die, regenerate it, then put a -1/-1 counter on it. (dus zonder "instead"), zoals bij Mossbridge Troll.
En... Gefeliciteerd Johannes! In de naam van mijn volgende kaart ook maar het woord "Dustin" verstoppen
Gefeliciteerd!
De inzendingen worden steeds beter.. Helaas (minder kans om te winnen ) Maar dat houdt het wel leuk om de inzendingen te blijven bekijken.
Wizards is overtroffen dit keer.
PS: tobyfeedback
@ferdidkllr: het idee is goed, de executie vind ik minder. "Held met schild groot genoeg voor allemaal" is een mooi concept, zowel figuurlijk als letterlijk =p
Maar de ability die je gekozen hebt om dat uit te beelden, vind ik best saai voor een mythic. Klinkt meer als een mooie ability voor een uncommon. Oathsworn Giant doet hetzelfde en nog veel meer. Vigor ditto. Frontline Medic. Wat vind je van de volgende suggesties?
1. Whenever Aias, Heir to the Throne attacks, attacking creatures you control gain indestructible until end of turn.
(Om maar gelijk de Medic te overtreffen)
2. Whenever Aias, Heir to the Throne attacks, prevent the next X damage to each attacking creature you control, where X is Aias's toughness.
(Nu maak je het interessant met pomp effecten en auras. Moeten de base stats wel wat lager dan 6/5 natuurlijk, 2/2, 3/3)
3. Whenever Aias, Heir to the Throne attacks, prevent the next X damage that would be dealt this turn to any number of target attacking creatures, divided as you choose, where X is Aias's toughness.
(ipv aan allemaal moet je het verdelen, dit werkt juist weer wel lekker met een fattie. Deze lijkt me beter werken dan de vorige)
4. Whenever Aias, Heir to the Throne attacks, prevent the next X damage that would be dealt this turn to attacking creatures, where X is Aias's toughness. (You choose which damage is prevented when it is dealt.)
(Hetzelfde als je pas later wilt kunnen kiezen wie je beschermd. Volgens mij werkt dit en het is nog uniek ook, vandaar de reminder text =p)
5. For each damage prevented this way, BLA
(Om achter eerdere opties te plakken. De Vigor route, maar dan iets wits of juist roods. Lifegain, damage aan defending player, etc)
6. As long as Aias, Heir to the Throne is attacking, all damage that would be dealt to other attacking creatures you control is dealt to Aias instead.
(De offensieve helft van Palisade Giant, heb je er dus wat meer controle over, heb je wel wat meer toughness nodig waarschijnlijk)
Als tweede punt snap ik de First Strike niet. Dat heeft meestal de flavor van lange wapens als speren of snelheid. Maar het kenmerk van Aias is juist zijn enorme schild. Dan lijkt ie me behoorlijk log en juist niet zo snel. Dus die twee vind ik niet mooi bij elkaar passen.
Als derde punt, klein puntje, je P/T met de ability combi is een beetje lastig mee te werken. Normaal is het een 6/5 en in aanval een 6/7. Dan kan je er beter een 6/4 van maken. Dan is het in aanval een 6/6. Dat is makkelijk te onthouden en staat eleganter. Of een 6/6 die een 6/8 wordt.
PS: nog even over het tweede punt, een ability als Vigilance of Lifelink vind ik beter passen bij een schild. Dat zou Aias monowhite maken maar is dat erg? Waarom moest ie multicolored?
Toby, je hebt mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Zowel in snelheid als in hoeveelheid feedback. Ik heb nog met het idee gespeeld om hem indestructible when attacking te maken en de eerste paar damage door te verwijzen naar hem.
Zelf vind ik punt 6. wel een goede.
Mijn Aias is namelijk gebasseerd op Ajax de Grote (Griekse held, zoon van Koning Argonaut Telamon). De First Strike vanwege zijn lans, maar dat wordt hieronder misschien duidelijker.
Even een citaat:
Zo verscheen de reusachtige Ajax, de schutsmuur der Grieken, met een glimlach op het grimmig gelaat. Met grote passen schreed hij voort, zwaaiend zijn lange lans. Met vreugde zagen de Grieken naar hem, maar een bevende angst bekroop de Trojanen, van een ieder, ja, ook van Hektor bonsde het hart in de borst. Maar het was nu niet mogelijk terug te deinzen of te sluipen binnen de drom van zijn mannen; hij had uitgedaagd tot de strijd. Ajax naderde dragend zijn schild, als een bolwerk zo groot, beslagen met brons, van zeven runderhuiden gemaakt door Tychios, (...)." – Homerus, (Ilias 7. 206-221)
Misschien had er een stukje extra bij de uitleg gekund, haha!
Stap 1: Constateer dat je geen inspiratie hebt voor een naam.
Stap 2: Begin dan met de naam van degene die de prijsvraag beoordeelt.
Stap 3: Zet er een getal achteraan die begint met dezelfde letter als waarmee je gekozen naam eindigt.
Stap 4: Eindig met "os" voor de Griekse uitstraling.
Het resultaat: Voor het eerst in twee jaar win ik een design prijsvraag gejureerd door Dustin(egenos)!
Maar desondanks, zoals eigenlijk altijd, tobyfeedback zoals ik er nu naar moet vragen.
Gefeliciteerd voor de winnaar en de eervolle vermeldingen. Dustin, bedankt voor je feedback. Leuke prijsvraag !
tobyfeedback
Ben benieuwd. Alvast bedankt!
@Danny: weinig op aan te merken, zoals Dustin al zegt "Assemble the Legion on a stick" werkt dus welverdiende vermelding. Die tokens hoeven geen haste te hebben, kijk maar naar Hero of Bladehold. Sowieso zou ik van "attacks a player" gewoon "attacks" maken.
Enige kritiek op het design dat ik heb is dat ik de vigilance niet snap, de ability is heel erg aanvallend gericht dus waarom dan een random defensieve ability?
@Johannes: ook hier weinig aan te merken. Mooie kaart, mooie flavor. En alle abilties werken goed samen, dus goed voorbeeld voor iedereen om te zien hoe het wel moet (first strike en vigilance werken allebei erg lekker met de tap ability, de counters werken lekker met de damage)
Enige wat jammer is, is dat hijzelf niet meevecht tegen het monster. Dat maakt hem meer een tactical commander dan een hero. Iemand die zichzelf niet in gevaar brengt is niet heroisch. Dus een awesome kaart, maar niet helemaal geschikt voor deze opdracht.
Ik zat te denken aan de flavor dat Dustinegenos zichzelf gebruikt als afleiding, hij lokt het monster uit de tent en in de hinderlaag, maar als het niet lukt om het monster te doden gaat Dustinegenos zelf dood! Bam, heroisch. Dress in drag and do the hula! Zoiets als dit:
, tap any number of untapped human creatures you control: Each of those creatures deals damage equal to its power to target creature with power 4 or greater. If lethal damage is dealt to it this way, put a +1/+1 counter on each creature tapped this way. Otherwise, destroy Dustinegenos.
(Probleem is de meme die Dustin zelf had geplaatst als voorbeeld. De damage zelf maakt geen creatures dood. Hierdoor klopt de templating van jouw versie bijvoorbeeld ook niet, maar dat is voor jouw versie niet zo erg, jij kan gewoon zeggen "dies this turn" ipv "this way".)
Andere mogelijkheid:
, tap any number of untapped humans you control: Each of these creatures deals damage equal to its power to target creature that's blocking or blocked by Dustinegos. If that creature dies this turn, put a +1/+1 counter on each creature that dealt damage to it this turn.
Ook in deze versie is Dustinegenos een soort van live bait, en de spanning is ook hier want als je opponent in response removal heeft voor 1 van je humans gaat Dustinegenos waarschijnlijk zelf ook dood.
En met deze versie vecht Dustinegenos zelf ook mee met first strike en krijg dus zelf ook een counter.
Nogmaals, dit zie ik niet zozeer als een verbetering van de kaart, maar als een betere versie voor de opdracht.
@Jan: jouw kaart is een uncommon (Briarpack Alpha) of als gepushte versie een rare (Net als dat Boros Reckoner de gepushte versie van Spitemare is). Het is een creature met utility abilities, kleine bonussen, en mist het epische dat een mythic uit moet stralen.
PS Johannes: Misschien moet het zijn: "If lethal damage is marked on it this way,"
Ogre Enforcer ftw.
PS Jan: voor "leven geven voor een ander" flavor zou je er eigenlijk van moeten maken:
Sacrifice Aros: target player gains 3 life.
@ferdidkllr: Thanks! Stukje uitleg had niet alleen eronder gemoeten, het had in de flavor text gemoeten! Daarin heb je het alleen over het schild. Als zowel schild als speer unieke onderdeel zijn van zijn identiteit, dan moeten die ook beide genoemd worden =p
En als de speer niet belangrijk/uniek genoeg is om te noemen, wat mijn vermoeden is, dan hoeft de first strike ook niet. Akroan Hoplite, Defend the Hearth, Colossus of Akros, Evangel of Heliod, Nessian Courser, Phalanx Leader, op Theros mag je een speer hebben zonder first strike.
Grappig, mijn bedoeling was juist dat Dustinegenos zelf ook schade deed met zijn ability. Maar ja, never change a winning design.
P.S. Als iedereen een speer heeft, heffen de first strikes van iedereen elkaar op.
Tsja, als zelfs de colossus geen First Strike heeft dan zit hier wel wat in!
Bij mijn volgende inzending zal ik proberen er wat meer flavor in te gooien, zodat mijn idee duidelijker naar voren komt! Ach ja, zo leer je telkens weer iets.
Bedankt voor de ruime feedback Toby!!
Naja het hoeft dus niet perse flavor te zijn. Flavor of functie. De keywords van Johannes zijn dus niet zozeer gebaseerd op flavor maar hebben een duidelijke functie.
@~Jop~: Leuke kaart vergelijkbaar met Myr Battlesphere en Hellrider door de interactie van de ability met lifelink.
Kritiekpunten:
1. Je hebt een 4/3 haste lifelink voor 3 mana. Dat is enorm gepushed en dat betekent dat de extra ability iets kleins en minder signifcant moet zijn. De opdracht was "hero flavor" maar daar kan bij jou dus nooit de focus op liggen als het niet significant mag zijn. Hundred-Handed One heeft flavor, Loxodon Smiter niet. En het is best mogelijk om allebei te doen! Wild Nacatl is pushed maar legt wel focus op "naya" flavor. Isamaru, Hound of Konda is (was) pushed, maar legt wel de focus op "legendary creatures" flavor als downside. Het probleem bij jou kaart is dat wat de kaart pushed en wat de flavor is twee verschillende dingen zijn.
2. Je kaart voelt meer aan als rare dan als mythic rare, zoals Hellrider.
3a. Waarom doet de ability direct damage ipv +X/+0 geven? Dat tweede komt op mij meer over als "bevolking die de uitverkoren held steunt" net als Exalted. Hoe moet ik me deze ability visueel voorstellen als flavor?
3b. En niet alleen qua flavor vind ik dat gek, ook qua mechanics. Want wat doet jouw kaart tegen een monster? Stel je opponent heeft een 5/5 liggen, dan val je hier 1 keer mee aan en dan issie dood. Jou kaart is erg goed in een aggro vs aggro game want dan is de lifelink erg belangrijk, maar tegen monsters is die lifelink minder relevant en gaat het om size.
Stel ik maak van de text box:
First strike, lifelink
Whenever quirenta, boros champion attacks, you may tap any number of red and/or white human creatures. Quirenta gets +X/+0 until end of turn, where X is the number of creatures tapped this way.
Dan heb je de flavor van "Als miezerige mensen komen we niet langs die 5/5. Maar als we onze krachten bundelen en jullie vertrouwen in mij als held, dan kunnen we het aan!"
Wat opzich wel een mooie flavor is die je hebt in je kaart is dat de held zichzelf opoffert (hij loopt in een 5/5) om de laatste paar schadepunten te doen aan de opponent. Maar als je wilt focussen op deze flavor heb je dus het probleem van het eerste punt: de focus van de kaart ligt niet op deze ability, dus ook niet op deze flavor. Een andere mogelijkheid zou zijn:
Quirenta, boros champion (r/w)(r/w)(r/w)
Legendary creature - human soldier Heroes vs Monsters (mythic)
Lifelink
Whenever quirenta, boros champion attacks, you may tap any number of red and/or white human creatures. Quirenta deals X damage to defending player, where X is the total power of creatures tapped this way.
1/1
Door hem een 1/1 te maken versterk je de flavor dat hij zichzelf opoffert door aan te vallen, en dan kan je dus de ability sterker maken om de focus daarop te leggen.
Nu valt deze heroisch aan met gevaar voor eigen leven, en als hij genoeg schade doet om de opponent dood te maken overleeft hij het, maar is dat niet zo dan heeft hij dus zichzelf opgeofferd om jouw nog wat extra life te geven met lifelink. Ook nobel.