Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 142.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
20-3-2014 15:15:00

Magic is een interactief spel, je hebt voortdurend te maken met wat je tegenstander aan het doen is. Zwart reageert typisch op beesten van je tegenstander door ze stuk te maken, rood brandt ze af of neemt ze soms tijdelijk over met kaarten als Portent of Betrayal. Blauw stuurt beesten terug naar de hand met Voyage’s End, of neemt ze over met Mind Control.



Dit is een typische blauwe uncommon, die in bijna elke set wel voorkomt, soms zelfs met een twist om meer in het thema van de set te passen. Maar wat we in Born of the Gods hebben gekregen... is wel weer erg triest. Siren of the Fanged Coast is weliswaar sterker dan Mind Control omdat het control-changing effect niet beëindigd kan worden door een Naturalize, maar de keuze die tribute je tegenstander geeft is zo ontzettend awkward (ja, ik weet het, ik heb dit in een eerdere prijsvraag ook al eens gezegd). Je hebt een Air Elemental of een Mind Control met een 1/1 flyer.... als je tegenstander geen boeiende beesten heeft liggen. En juist in een wereld vol dikke Monstrosities wil je wel eens iets écht diks kunnen jatten!

Design een Mind Control voor Born of the Gods!
*Mono blauw, uncommon
*Waarschijnlijk een enchantment, maar creature, instant of sorcery kan ook
*Neemt een creature van de tegenstander over
*Past specifiek in Theros/BNG, geef de kaart een interessante twist!
*Vermeld naam, mana cost, rules text, et cetera
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 100 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten

Siren of the Fanged Coast zou trouwens een zeer redelijke inzending zijn voor deze prijsvraag ^^ Geen goede kaart, maar voldoet wel aan alle eisen die gesteld zijn En nee, powerlevel was geen eis, zolang de kaart maar printbaar is (dus maak geen Mind Control voor 1 mana).

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-69 (69)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
26-3-2014 09:05:00

Zou de formulering van Kjell's Inspired Mind niet gewoon dit kunnen zijn:

Enchantment - aura
Enchant tapped creature.
You control enchanted creature.
Enchanted creature gains Inspired - Whenever enchanted creature becomes untapped, draw a card.

26-3-2014 09:06:00

Hoi,

Ja, ik had er inderdaad al rekening mee gehouden dat dit commentaar zou komen...

Goed bezig Imahilus!

Groeten,

Stijn

26-3-2014 09:34:00

Gefeliciteerd!

@Jos van Schijndel: Flash is een ability die alleen iets doet bij het casten, niet on the battlefield. Een Hopeful Eidolon is als creature een 1/1 lifelink en geeft als aura +1/+1 en lifelink. Boon Satyr is als creature een 4/2 vanilla en geeft als aura +4/+2. Praktisch gezien past de Satyr dus binnen het design model.

26-3-2014 09:48:00

@BlackBeltBob: Het probleem is dat zodra het creature dan untapped, de aura eraf valt =p

Zie ook Dream Leash.

26-3-2014 10:17:00

Met "het kan niet" bedoelde ik ook "dat het niet past in hoe de bestow kaarten gemaakt zijn". Maar inderdaad, Flash doet niks op de tafel

26-3-2014 12:52:00

@Imahilus, gefeliciteerd!

@Dustin, de clausule "enchant creature you control" lijkt mij niet nodig. Als ik hiermee een creature van mijn tegenstander target, om precies die over te nemen, dan komt de aura eerst op de battlefield met als target degene waar het aan attached is. Vervolgens wordt gechecked of ik zowel de aura als enchanted creature controleer. Omdat dat dan niet het geval is, krijg ik nooit mijn target onder controle.
Nu Toby hopelijk mijn kaart wel snapt, morefeedback

26-3-2014 13:35:00

Ik vind mijn mostrousity inzending nog steeds erg gaaf jammer genoeg niet legit.

26-3-2014 15:08:00

@Johannes: Maar als het geen zin heeft om hem op je tegenstanders creature te spelen, kun je er misschien beter voor zorgen dat gewoon niet kan. Zo is de kaart vriendelijker voor beginnende spelers en is de kaart makkelijker te begrijpen. Dan wordt het:

Enchant creature you control
When Voice of the Mermaid enters the battlefield, gain control of target creature for as long as you control Voice of the Mermaid.

Een gain control effect met bestow zou trouwens wel iets kunnen zijn als op Thassa’s Emissary:

Whenever <CARD> or enchanted creature deals combat damage to a player, gain control of target creature with <restrictie?> for as long as <restrictie?>.

Premium lid Q5 (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-3-2014 15:14:00

Laat maar zitten....
Gratz Imahilus

26-3-2014 18:58:00

@Jos, dat maakt mijn kaart wel anders. Zoals die nu is, kun je de enchantment nog bouncen via Floodtide Serpent als de stemdrager getarget wordt door een Portent of Betrayal. En je kunt van tegenstanders creatures afkomen als je Dismiss into Dream hebt liggen en geen eigen beesten.
En de flavor is ook dat de stemdrager het slachtoffer verleidt. Als de stemdrager zelf over loopt, blijft diens slachtoffer ook niet bij jou...

26-3-2014 19:20:00

Als de stemdrager overgenomen wordt, valt de enchantment er in mijn design ook af (het is een "Enchant creature you control"), dus raak je in dit geval ook het slachtoffer kwijt En de stemdrager raakt zijn stem kwijt

In mijn design zou je de enchantment weer kunnen terughalen naar het spel (tegelijk met andere aura's in je graveyard) met Retether, in plaats van dat hij in het spel blijft liggen zonder nut te hebben

Ik persoonlijk heb een voorkeur voor het simpeler te begrijpen design. Ik houd meestal wel van ingewikkelde kaarten, maar dan omdat het effect gewoon vaag is. Maar ieder zijn eigen mening! Ik ben benieuwd wat Toby vindt

26-3-2014 22:45:00

@Johannes: dus je wilt een kaart maken die dusdanig ingewikkeld is dat een doorsnee speler hem niet begrijpt? Dat is awkward... dan speel je er thuis of op FNM mee, op een PTQ probeer je er iets mee, en dan opeens zegt de judge daar dat het niet werkt zoals je al maanden lang dacht? Dat is wel erg onvriendelijk design...

En bovendien: het werkt zoals ik zeg dat het werkt (trust me, I'm a Judge). Je speelt het enchantment op een creature van je tegenstander, wat volledig legaal is. Dan triggert de ETB ability van je enchantment, en kies je een target; nog steeds niets waar SBA zich druk om maken. De trigger resolvet, en je gaint control van het enchante creature. Ook nu is er weer niets aan de hand. Er is dus geen enkel moment dat het effect in werking is, je wel het enchantment maar niet het creature controlt. Dus jouw kaart is gewoon een Mind Control voor 1 mana minder, die je bovendien als heroic enabler kunt gebruiken.

26-3-2014 23:19:00

@Dustin: Dus als je Voice of the Mermaid op een enemy creature legt, en vervolgens met de ETB-trigger diezelfde creature kiest, neem je deze over?

611.2b Some continuous effects generated by the resolution of a spell or ability have durations worded "for as long as . . . ." If the "for as long as" duration never starts, or it ends before the moment the effect would first be applied, the effect does nothing. It doesn't start and immediately stop again, and it doesn't last forever.

Je neemt het creature over als je het creature controlt. Maar je controlt het creature nooit, dus neem je hem ook niet over? Pas als je het creature overneemt, voldoe je aan de "as long as", maar als niet aan de "as long as" voldaan wordt, komt het creature op geen enkel moment onder jouw controle? Wat een hoofdpijndossier Heb je misschien nog een kaart als voorbeeld? Ik vind dit wel interessant

27-3-2014 00:08:00

Ik vind het ook wel interessant. Als mijn kaart inderdaad een Control Magic met potentiele heroic trigger is, was dat in ieder geval niet mijn bedoeling.

27-3-2014 01:15:00

Hmm, goed punt. OK, laten we even helemaal opnieuw beginnen, ik heb geen idee waarom ik opeens over SBA begon

Het lijkt er inderdaad op dat deze kaart niet werkt als Mind Control. Het komt gewoon neer op het volgende:

Enchant creature you control. You control target creature.

Waarom het niet meteen zo verwoorden?! Omdat dit een voortdurend targetend effect is, en dat is niet de bedoeling. Dus dan zoiets?

Enchant creature you control. When ~ enters the battlefield, choose target creature. You control that creature.

Of gewoon wat Johannes al deed, maar dan met de (redundante, maar wel erg behulpzame) toevoeging enchant creature you control.

En dan hebben we dus een erg lelijk werkende kaart, die een MC is die door Naturalize gesloopt wordt en met Doom Blade een nadelige 2-voor-1 is. Een kaart die zo ingewikkeld is op uncommon... nee, dat zie ik niet gebeuren.

Inderdaad, een hoofdpijn dossier... alsjeblieft, Johannes, help mij en anderen om gewoon te snappen wat je kaart doet!

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-3-2014 10:10:00

Gefeliciteerd Imahilus!

@Dustin Ik begrijp dat je mijn kaart ook als wit ziet vanwege kaarten als Fiend Hunter en Banisher Priest, maar er bestaat ook zoiets als Phyrexian Ingester. Dus helemaal toegekend aan wit is het niet...

27-3-2014 11:06:00

@Nygel: dat gebeurt in New Phyrexia, een wereld die dusdanig verrot is dat zelfs blauw gecorrumpeerd is...

27-3-2014 17:41:00

Colossal Whale? =D
Misschien voelt jouw kaart niet blauw genoeg aan omdat de flavor zo onduidelijk is? Phyrexian Ingester is een Shapeshifter (blauw). Colossal Whale is een allesverzwelgend zeemonster (blauw). De flavor van jouw kaart voelt eigenlijk meer monozwart aan wat mij betreft (Enslave, Animate Dead)

@Johannes: ik vind het een erg leuke kaart! De templating is inderdaad wel wat ingewikkeld en lastig te begrijpen. Ik zou denk ik voor de suggestie van Jos gaan met een paar kleine aanpassingen:

Enchant creature you control
When Voice of the Mermaid enters the battlefield, gain control of target creature you don't control until Voice of the Mermaid leaves the battlefield.

1. Door expliciet te melden 'creature you control' en 'creature you don't control' is het meteen duidelijk dat het om twee verschillende creatures gaat.
2. Door te zeggen leaves battlefield net als Banisher Priest haal je weer een keer het woord control weg anders wordt het teveel spam, spam, spam, spam.
3. Dat de interactie met Portent of Betrayal awkward wordt boeit niks, Magic is een spel met heel veel mogelijke combinaties dus als je flavor in al die situaties moet kloppen, dan krijg je heel inelegante awkward kaarten.

Inhoudelijk niks te zeggen over je kaart, briljant design I love it =)

27-3-2014 18:02:00

(Al is #1 een twijfelgeval nu ik het zo teruglees, misschien is
"When Voice of the Mermaid enters the battlefield, gain control of target creature until Voice of the Mermaid leaves the battlefield."
wel gewoon beter.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3