Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dark Dabbling

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Common Magic Origins Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Magic Origins
 8
0,15
 -
0,40
Ultimate Masters
 8
0,15
 -
0,30
Dark Dabbling | Magic Origins

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
22-8-2015 20:04:00

Ik denk dat wat Bartel bedoeld, is dat zwart betrouwbaardere card draw heeft dan groen. Bij groen zit er meestal een "als je dit hebt" o.id. aan vast. Bij zwart is het gewoon, raap kaarten en verlies iets.

22-8-2015 20:01:00

Groen is op blauw na waarschijnlijk wel de beste carddrawkleur. Bij zwart zit er vaak ook nog een nadeel aan (lifeloss, permanents saccen). Of was dit weer een berucht Bartel happertje?

22-8-2015 19:18:00

'Groen is sowieso niet zo van het kaarten pakken'

Oei, Bartel, is dat wel zo? Ik heb even snel gezocht op beide kleuren (exclusief andere kleuren) met de rules text 'draw':

126 hier

148 hier

Ziet er naar uit dat groen meer heeft met carddraw dan zwart. Overigens is de zwarte draw inderdaad wat goedkoper en staat het meer dan groen vast hoéveel kaarten je pakt. Hoewel carddraw in groen iets mana intensiever is kan groen vaak per spell ook nog eens méér pakken (draw cards equal to).

21-8-2015 16:38:00

True, maar de vergelijking gaat ook wel ietwat mank, want groen is sowieso niet zo van het kaarten pakken en zwart wel, dus daar kan het ook veel goedkoper.

21-8-2015 13:50:00

Tja, Shamanic Revelation is een sorcery, kost 5 mana, en regenerate niet... dus niet heel verwonderlijk dat Dark Dabbling slechst 1 kaart pakt

21-8-2015 12:49:00

Dan zou hij ook wel iets meer zijn als een 20 cent common.

21-8-2015 12:22:00

Jammer dat die spell masterty niet zo geschreven dat je per beest dat je dan regenerate een kaart pakt.

9-7-2015 22:21:00

Volgens mij kun je dan een beest van je tegenstander regeneraten, samen met al jouw eigen beesten.

9-7-2015 13:02:00

Je kan hiermee ieder beest regeneraten, ook die van de tegenstanders. Ik denk dat ze de wording van spell mastery zo gedaan hebben omdat je eigenlijk nooit iemand anders beest regenerate.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2015 02:16:00

Als je hiermee een beestje van een tegenstander/medespeler regenerate dan is de wording van de Spell Mastery bij deze kaart wel gaar.

Oracle

Instant 

Regenerate target creature. Draw a card. (The next time the creature would be destroyed this turn, it isn't. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)
Spell mastery - If there are two or more instant and/or sorcery cards in your graveyard, also regenerate each other creature you control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
You draw a card as Dark Dabbling resolves, not as the creature actually regenerates.

6/22/2015
Whether the spell mastery applies or not, Dark Dabbling targets only one creature. If that creature becomes an illegal target by the time Dark Dabbling tries to resolve, Dark Dabbling won’t resolve and none of its effects will happen. No creature will regenerate and you won’t draw a card.

6/22/2015
Check to see if there are two or more instant and/or sorcery cards in your graveyard as the spell resolves to determine whether the spell mastery ability applies. The spell itself won’t count because it’s still on the stack as you make this check.

Decktips