Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ultimate Masters (UMA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Magic Origins | 0,15 | 0,40 | ||
Ultimate Masters | 0,15 | 0,30 |
Ik denk dat wat Bartel bedoeld, is dat zwart betrouwbaardere card draw heeft dan groen. Bij groen zit er meestal een "als je dit hebt" o.id. aan vast. Bij zwart is het gewoon, raap kaarten en verlies iets.
Groen is op blauw na waarschijnlijk wel de beste carddrawkleur. Bij zwart zit er vaak ook nog een nadeel aan (lifeloss, permanents saccen). Of was dit weer een berucht Bartel happertje?
'Groen is sowieso niet zo van het kaarten pakken'
Oei, Bartel, is dat wel zo? Ik heb even snel gezocht op beide kleuren (exclusief andere kleuren) met de rules text 'draw':
126 hier
148 hier
Ziet er naar uit dat groen meer heeft met carddraw dan zwart. Overigens is de zwarte draw inderdaad wat goedkoper en staat het meer dan groen vast hoéveel kaarten je pakt. Hoewel carddraw in groen iets mana intensiever is kan groen vaak per spell ook nog eens méér pakken (draw cards equal to).
True, maar de vergelijking gaat ook wel ietwat mank, want groen is sowieso niet zo van het kaarten pakken en zwart wel, dus daar kan het ook veel goedkoper.
Tja, Shamanic Revelation is een sorcery, kost 5 mana, en regenerate niet... dus niet heel verwonderlijk dat Dark Dabbling slechst 1 kaart pakt
Dan zou hij ook wel iets meer zijn als een 20 cent common.
Jammer dat die spell masterty niet zo geschreven dat je per beest dat je dan regenerate een kaart pakt.
Volgens mij kun je dan een beest van je tegenstander regeneraten, samen met al jouw eigen beesten.
Je kan hiermee ieder beest regeneraten, ook die van de tegenstanders. Ik denk dat ze de wording van spell mastery zo gedaan hebben omdat je eigenlijk nooit iemand anders beest regenerate.
Als je hiermee een beestje van een tegenstander/medespeler regenerate dan is de wording van de Spell Mastery bij deze kaart wel gaar.
Instant
Regenerate target creature. Draw a card. (The next time the creature would be destroyed this turn, it isn't. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)
Spell mastery - If there are two or more instant and/or sorcery cards in your graveyard, also regenerate each other creature you control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/22/2015
You draw a card as Dark Dabbling resolves, not as the creature actually regenerates.
6/22/2015
Check to see if there are two or more instant and/or sorcery cards in your graveyard as the spell resolves to determine whether the spell mastery ability applies. The spell itself won’t count because it’s still on the stack as you make this check.
12/7/2018
If the target creature is an illegal target by the time Dark Dabbling tries to resolve, the ability doesn’t resolve. You don’t draw a card and no creatures are regenerated.
12/7/2018
Dark Dabbling is still on the stack while you count the number of instant and/or sorcery cards in your graveyard. It doesn’t count itself.
12/7/2018
Dark Dabbling’s spell mastery ability is a normal spell effect, not a replacement effect. This means that if you replace drawing a card for Dark Dabbling’s effect with dredging a card from your graveyard, the cards put into your graveyard this way may enable the additional regeneration.
Decktips